30 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > جا قرآنی خاتم کاری

جا قرآنی خاتم کاری

از هنرهای دستی و دیرین صنایع دستی ایران هنر صنعت خاتم کاری است که دارای اصالت و پیشینه و قدمتی تاریخی است که در دربار سلاطین ادوار پیشینیان شکل گرفت و به مرور زمان به خانه ها و اماکن اداری، تجاری، علمی، فرهنگی و حتی ورزشی و تفریحی راه یافت. طیف گسترده محصولات خاتم دست متقاضیان و دوستداران این هنر ناب و اصیل را در انتخاب و تهیه آن باشد باز گذارده است و انتخاب آن را دشوار کرده است. خاتم اصیل ایران از شهر علم و فرهنگ و ادب شیراز برخاست و بالید و در اصفهان ریشه دوانید و گسترش کمی و کیفی بی نظیر یافت. خاتم شیراز دارای ظرافت و لطافت بیشتری در طراحی و ساخت می باشد. تنوع و تکثر را در نوع محصولات و طراحی نیز می‌توان در خاتم اصفهان سراغ گرفت. بلاشک محصولات خاتم‌کاری یکی از گزینه‌های اصلی افراد، ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی در امر تهیه هدایای سازمانی، مناسبتی و یا تبلیغاتی است. خوشبختانه امروز به مدد گسترش شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه ها و مراکز عرضه اینترنتی کالاها و خدمات مختلف صنایع دستی ایران نیز لز پرده محاق به در آمده و حضوری پررنگ تر و پرشورتر را در سطح جامعه تجربه می نماید. امری که باید آن را به فال نیک گرفت و به استقبال آن رفت، حمایت کرد، پشتیبانی نمود و سرمایه گذاری کرد تا شاهد رشد و رونق بیشتر این عرصه مهم فرهنگی و اقتصادی باشیم. امری که تأثیری مستقیم و اساسی در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی، درآمدزایی، صادرات، ارزآوری و تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین المللی دارد.
محصولات خاتم کاری جلوه، ظرافت و زیبایی خاصی را به نمایش می گذارند و در هر فضایی که مورد مصرف قرار گیرند نوعی اصالت و شکوه ویژه‌ای را نمایندگی می نمایند.
یکی از حوزه‌هایی که شاهد حضور چشمگیر هنر خاتم در آن می‌باشیم عرضه محصولات فرهنگی و حواشی آن می باشد. در این عرصه ما نظاره گر محصولات متنوعی می باشیم که سر و کار با فرهنگ و میراث مکتوب و کتابت دارد.
محصولی که امروز مورد معرفی و تشریح بیشتر قرار می گیرد جعبه‌های خاتم ویژه کتاب قرآن کریم می باشد. این جعبه ها در ابعاد مختلف بسته به اندازه و قطع کتاب کلام الله مجید به زیور خاتم آراسته گردیده اند و تمامی سطح آن درونی و بیرونی و درب آن مزین به خاتم اصیل و زیبا می باشد. در بعضی از محصولات این شاخه شاهد تنوع و خلاقیت بیشتری بوده و خاتم در ترکیب با بعضی دیگر از شاخه‌های مهم هنری صنایع دستی نظیر نگارگری، میناکاری، منبت و معرق، جلوه ای بدیع و چشم نواز را خلق کرده‌ است.
جعبه هایی هم با ظرفیت یک جلد کلام الله برای مطالعه و مصارف شخصی و انفرادی و جعبه هایی با ارتفاع بیشتر جهت قرار دادن قرآن های جزء شده جهت مراسم خاص مذهبی،تلاوت یا مراسم ترحیم درگذشتگان.
از جمله دیگر این محصولات می توان از رحل قرآن کریم نیز نام برد که دارای کاربردی ویژه و خاص می باشد.

شرکت هفت گردون خیال و هدایای ویژه خاتم

محصولات صنایع دستی در هفت گردون خیال دارای طیفی رنگین و متنوع می باشد که پوشش دهنده تمامی سلیقه ها و نیازهای فردی و سازمانی است. لیکن باید اذعان داشت که هدایای خاتم شاکله اصلی آن میباشد، محصولاتی که به تنهایی و یا در کنار محصولاتی از حوزه میناکاری روی سفال طلا نقره شیشه، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، ترمه، قلم کار، سفال و سرامیک در بسته بندی های شکیل و انحصاری هفت گردون تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی،هدیه خاص، ویژه و فاخر عرضه گردیده است.
متقاضیان محترم و علاقمندان این محصولات می توانند با مراجعه به وبسایت جامع شرکت هفت گردون خیال تمامی محصولات و پکیج ها را مشاهده نموده و تجربه خریدی متفاوت، امن، آسان و جذاب را در پیش رو داشته باشند.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.