06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران ارزآور و اشتغال آور

صنایع دستی ایران ارزآور و اشتغال آور

باتوجه به مراودات اقتصادی بین المللی و نقش ارزهای خارجی در چرخه اقتصادی کشور و چشم انداز ترسیمی برای صنعت، اقتصاد و تجارت کشور و نیز نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهش تولید نیاز ارزی جهت سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم جهت نیل به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و جهش تولید، بیش از پیش نمایان می شود. یکی از حوزه های بالقوه و مستعد سرمایه گذاری در این راستا، حوزه صنایع دستی ایران میباشد که در قیاس با سایر حوزه های فعال به نظر می‌رسد که نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد، حوزه‌ای که شاید مغفول مانده باشد. علیرغم اینکه در قیاس با سایر حوزه های صنعتی و اقتصادی سرمایه کمتری نیاز بوده و همچنین در تمامی مناطق و حوزه‌های جغرافیایی ایران زمینه بستر سازی و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال موجود بوده و در زمینه تجارت خارجی با توجه به علاقه و اشتیاق روز افزون به محصولات صنایع دستی ایران، می توان با صادرات آن موجبات رونق هر چه بیشتر این صنعت و در نتیجه ارزآوری حاصله را شاهد بود.


کدام حوزه از صنایع دستی زمینه صادرات دارد

بسیاری از حوزه های متنوع و گوناگون صنایع دستی ایران هم اکنون از شهرت و محبوبیت جهانی برخوردار می باشد که در راس آن می‌توان از صنعت فرش دستبافت و گلیم و گبه به ایران نام برد که متاسفانه باید اذعان داشت که با توجه به عدم برنامه ریزی و سرمایه گذاری شایسته و لازمه آن، بعضی دیگر از کشورها از جمله چین به شدت در این حوزه مشغول فعالیت بوده و به رقیبی جدی و سرسخت برای صنعت فرش ایران تبدیل شده اند. این صنعت و سایر حوزه های محبوب صنایع دستی ایران از جمله خاتم کاری، میناکاری ،سفالگری، معرق و منبت نیازمند خونی تازه است تا با توان و جانی تازه بیش از پیش بتواند در این بازار گسترده و پر رقیب حضوری شایسته و پربار داشته باشد.

هفت گردون خیال و حضوری فعال در این عرصه

شرکت هفت گردون خیال از بدو تاسیس خود تا به امروز همیشه با نگاهی همه جانبه و چند بعدی به این صنعت- هنر اصیل و عالی نگریسته است و در چشم انداز بلندمدت خود ایده آلی را در این راستا ترسیم نموده است و بر خود ضروری و واجب می‌داند که معرفی شایسته برای آثار و محصولات اصیل صنایع دستی ایران در داخل و همچنین خارج از مرزهای این دیار هنر پرور باشد. تا نه تنها گامی در حد توان و استطاعت خود در این چرخه مهم اقتصادی بر داشته باشد بلکه می تواند گام هایی را در جهت تبادل فرهنگی و شناساندن فرهنگ اصیل و ملی ایران که متجلی در صنایع دستی ایران است، بردارد و بر همین اساس با گردآوری مجموعه ای از استاد کاران حاذق این حوزه و پیگیری مستمر طرح های خلاقانه و نوآورانه ای پاسخگوی سلیقه های مخاطبین در همه سطوح اجتماعی باشد، اقدام به تولید، عرضه و ارائه ای متفاوت و در خور تحسین نموده است.
بسته بندی های انحصاری این مجموعه در قالب بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای نفیس و فاخر، محصولات وی آی پی و نیز هدایای تبلیغاتی و سازمانی از گلچینی از محصولات زیبای خاتم کاری، میناکاری ،فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلم زنی، حکاکی مس، قلم کاری، ترمه و… به همراه محصولاتی مکمل نظیر محصولات الکترونیکی، چرمی، دیوان نفیس شعرا، سررسید، تقویم و… حاصل سالها تلاش سخت کوشانه و متعهدانه همکاران این مجموعه بوده که در معرض دید، انتخاب و تهیه متقاضیان گرامی قرار گرفته است.
وبسایت جامع هفت گردون مشاوری امین و عرضه کننده متعهد در این راستا می باشد

بسته اقتصادی گلدان خاتم کاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.