31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران از منظر تنوع رتبه نخست دنیا را دارد

صنایع دستی ایران از منظر تنوع رتبه نخست دنیا را دارد

به گزارش ایلنا رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی آقای علی اکبر عبدالمالکی عنوان نمود : تنوع صنایع دستی ایران بالغ بر ۲۹۹ مورد و کشورمان رتبه نخست دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
در ادامه ایشان افزود صنایع دستی یکی از عوامل پیوند دهنده میان فرهنگ و اقتصاد و هنر می‌باشد و بی‌ توجهی به این بخش و نبود سیاست های حمایتی از آن پیامدهای منفی زیادی از جمله کم رونق شدن کیفیت آثار هنری، عدم ثبات شغلی، رکود بازار و از دست رفتن جایگاه هنر در اقتصاد کشور را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران از پیشنهاد این کمیسیون به معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر نامگذاری هر روز تقویم خورشیدی به نام یکی از صنایع دستی خبر داد و گفت نام گذاری هر روز تقویم خورشیدی به نام یکی از صنایع دستی کشور ضمن ارج گذاشتن به هنر ایرانی موجب رونق و معرفی صنایع دستی تمامی شهرستان‌ ها و همچنین امکان تبادل فرهنگی بین استان‌ ها می‌شود و مهم تر از همه رقابتی سالم بین صنایع دستی سراسر کشور شکل می‌گیرد.
وی اضافه کرد در تقویم روزهایی داریم که نام برخی شهرها به ثبت رسیده است و بر اساس طرح روز شمار صنایع دستی قصد داریم در همان روز، صنایع دستی خاص همان شهر را معرفی نماییم.
ایشان در پایان تصریح کرد : صنایع دستی می‌ تواند زمینه‌ ساز معرفی بهتر فرهنگ و هنر کشور نزد سایر ملل باشد و از سوی دیگر نوعی فعالیت مولد اقتصادی در توسعه صنعت گردشگری و رشد منابع درآمدی پایدار قلمداد شود.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.