31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران افق های روشن فردا

صنایع دستی ایران افق های روشن فردا

اقتصاد تک محصولی اقتصادی است شکننده و حساس. ناگفته پیداست که هرگونه خلل و کاستی در این چرخه موجبات زیان و خسارات فراوان و چه بسا جبران‌ناپذیر گردد. شرایط حساس و پر مخاطره امروزی که بنا بر علل و عوامل گوناگونی تأثیرات مخاطره آمیزی بر اقتصاد امروزمان تحمیل کرده است، ایجاب می نماید که با نگاهی جامع، آینده نگرانه، علمی و اصولی در این حوزه به راهکارهایی راهگشا دست یافت. برون رفت از این ورطه راهی جز خروج از دایره اقتصاد تک محصولی ندارد. خوشبختانه شرایط اقلیمی، منابع، انسانی، فنی و علمی میهن عزیزمان ایران به گونه‌ای است که می‌توان و باید این تغییر نگاه و عمل را در دستور کار خود قرار داد. یکبار و برای همیشه باید از کابوس اقتصاد متکی بر نفت و عرضه آن خلاصی یافت. آنگاه شاهد رشد و توسعه ای متوازن، واقعی، چند وجهی و اساسی خواهیم بود. یکی از زمینه های بسیار مهم و قابل اتکا در دسترس و با شمولی فراگیر حوزه صنایع دستی ایران می باشد. صنایعی که تماماً با اتکا به منابع داخلی بدون نیاز به حضور ارزهای خارجی و نیز سرمایه‌ گذاری‌های کلان دارای ظرفیت رشد، توسعه و نیز بازدهی فراوان است و مهم تر اینکه با زمینه موفق در امر صادرات و ارزآوری حاصل از آن می تواند موجبات رشد، توسعه و ترویج صنایع مهم زیربنایی دیگر را نیز در پی داشته باشد و موجب امنیت اقتصادی، اجتماعی و… را فراهم می آورد.
تنوع محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان بسیار گسترده و چشمگیر است و نزدیک به ۶۰۰ عنوان آن به ثبت رسمی رسیده است. تمام نواحی متنوع و متکثر میهن عزیزمان دارای محصولاتی ویژه خود بوده که علاوه بر وجه زیبایی، هنری و فرهنگی مستتر در آن دارای شاخصه مهم کاربردی می باشد.
می توان به صراحت گفت که تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی ما دارای پایه ای در یکی از حوزه‌های متنوع صنایع دستی است و کمتر صنعتی را می توان سراغ گرفت که این چنین حضوری همه جانبه و فراگیر را تجربه کرده باشد. صنایعی نظیر فرش دستبافت و انواع بافته‌های داری نظیر گبه گلیم قالی و قالیچه، صنایعی همچون خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما،مس و پرداز، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا و نقره برنج، قلم زنی، حکاکی مس، حکاکی چوب، منبت، معرق، ترمه و قلمکار و… همگی و هر کدام در زندگی روزمره آحاد افراد جامعه حضوری چشمگیر دارند، چه بهتر که از این ظرفیت و پتانسیل جذاب استفاده بهینه و بنیادی تری در جهت رشد، ترقی و ترفیع اقتصاد کشور انجام پذیرد و از پی آن شاهد ترسیم چشم انداز روشن تری در افق فردای میهنمان باشیم.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

هفت گردون خیال و افق های تازه

شرکت هفت گردون خیال با نگاهی رو به جلو و ترسیم آینده ای روشن تر و افق‌هایی زیباتر، پای در این عرصه گذارد.
هفت گردون خیال از بدو تأسیس و شروع فعالیت در این حوزه بر خود فرض دانسته و می داند که نگاهبانی شایسته و پرشور در حد توان و بضاعت خود برای این میراث ملی باشد. صنایع دستی ایران و اصفهان در کلیت خود و با تمامی شاخه و برگ های گسترده خود میراث ارزشمندی است که از نیاکان عزیزمان به دست ما به امانت سپرده شده است است و ما وارثان مسئول و متعهد در قبال آن بوده و وظیفه مندیم که این میراث را پرشکوه تر، زیباتر و اصیل تر به آیندگان بسپاریم.
در راستای ایفای این تعهد هفت گردون خیال با طراحی و ابداع پکیج هایی جذاب، متفاوت، کاربردی و زیبا از مجموعه محصولات صنایع دستی خود تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدیه خاص، ویژه و فاخر گامی کوچک اما بنیادین و اساسی را در راستای نیل به این تعهد و مسئولیت تاریخی و ملی برداشته است.
با مراجعه به وبسایت جامعه هفت گردون خیال افق های روشن فردا را امروز تجربه نمایید.

ست تنگ خاتم کاری زیبا

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.