05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > خاتم کاری تلفیقی

خاتم کاری تلفیقی

هنر خاتم کاری خود فی النفسه هنری است زیبا، جذاب و دارای اصالت. استادکار هنرمند خاتم به زیبایی هرچه تمام تر از ترکیب محصول های فلزی، چوبی و استخوان شاهکاری بی نظیر را خلق می نماید که در آن نظم مهندسی دقیق به کار رفته بسیار شگفت انگیز، چشم نواز و پرکار است. گل های مثلثی خاتم و گره های ایجاد شده به طور یکنواخت سطح محصول یا شیء مورد نظر را پوشانده و بافت یک دست را ایجاد می نمایند. برای برون رفت از این یکدستی، نظم، هماهنگی و اثربخشی بیشتر استادکار تمهیداتی را در طراحی و نقش به کار بسته و بسته به فضای کار در میانه سطح یک دست خاتم، نقشی را از همان بافت لیکن به لحاظ هندسی در تضاد با کل فضای کار ایجاد نموده و چشم را به آن خیره و متمرکز می نماید یا این کار را در گوشه ها و زاویه ها و اشکال دارای اضلاع هندسی انجام می‌دهد. این شگرد حائز اهمیت توأمان هم نقش متفاوت ایجاد شده و هم سطح خاتم شده را بزرگ نمایی نموده و تأثیری بیش از پیش بر نگاه بیننده برجای می گذارد. نوع تکامل یافته تر آن را میتوانیم در شیوه تلفیقی خاتم کاری و نگارگری مشاهده نماییم که در آن ما شاهد دو بافت کاملاً متضاد در کنار هم می باشیم. به ویژه اینکه به لحاظ رنگ بندی نیز این امر نمودی دو چندان دارد، زیرا که رنگ آمیزی یکنواخت خاتم و محدودیت رنگها در آثار خاتم در ترکیب با نقش و نگاری رنگین و پر انرژی تضادی مطلوبی ایجاد نموده و جلوه بی نظیری به محصول می بخشد. نگارگری ها برگرفته از نقوش و المان‌های ایرانی، سنتی و اساطیری بوده همانند سیمرغ، مرغ همای، گلهای پُر پر رنگین و… طیف گسترده محصولات خاتم کاری دست هنرمند را باز گذارده است تا هنر خود را در هر زمینه‌ای محک بزند. آن دسته از محصولات خاتم کاری که بیشتر جنبه دکوراتیو و تزئینی دارند گزینه بسیار مناسبی برای این سبک کار می باشد. همچنین است انواع قاب تابلو های ترکیبی که تلفیقی است از خاتم کاری و میناکاری، خاتم کاری و منبت، خاتم و معرق.
خاتم کاری هنری اصیل و جذاب است طبعاً هدایای خاتم‌ کاری نیز جذاب، زیبا و اصیل خواهند بود.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

شرکت هفت گردون خیال و هدایای خاتم کاری

محصولات خاتم کاری از اجزاء اصلی پکیج های متنوع و زیبای هفت گردون خیال است. خاتم هفت گردون دارای اصالت و زیبایی بوده و به تنهایی نیز گویا و زیباست. لیکن هفت گردون به واسطه دین خود به خاتم کاری نگاهی ویژه در پکیج‌های خود داشته و در بسیاری از پکیج هایش از محصولات خاتم کاری در کنار سایر محصولات مکمل بهره می برد. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی،هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای اداری، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه ویژه، هدیه نفیس و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال با شما سر در دنیای زیبای صنایع دستی ایران زده و آماده پاسخگویی به سوالات، پیشنهادات و رافع نیازهای شما می باشد.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.