05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > رحل قرآن خاتم کاری

رحل قرآن خاتم کاری

خاتم کاری از شاخه های برجسته، اصیل و دیرینه صنایع دستی ایران است که به خوبی توانسته است جایگاه و محبوبیت ویژه‌ای در میان بسیاری از گرایش های متنوع صنایع دستی ایران برای خود بیابد و به ویژه اینکه دایره محصولات آن بسیار گسترده و متنوع می باشد و علاوه بر محصولات خانگی یا تزییناتی، خاتم کاری در حوزه محصولات فرهنگی و اداری نیز ورود پیدا کرده است. که شاهد ست های بسیار نفیس اداری شامل قلمدان، جای کارت، جای خودکار و خودنویس و همچنین جای تقویم رومیزی به انضمام خودکار و خودنویس خاتم کاری می باشد.
از دیگر محصولات نفیس خاتم کاری که دارای کاربرد بوده و جنبه های فرهنگی و همچنین معنوی خاصی دارد، جای قرآن کریم یا همان رحل می باشد،که بسیار نفیس و شکیل می باشد. رحل خاتم کاری در صور و طرح های متنوع و گوناگونی طراحی و تولید گردیده است، که هر کدام دارای جلوه و زیبایی خاصی می‌باشد. رحل های تمام خاتم، همچنین رحل های ترکیبی که بسیار زیبا و جذاب است که ترکیبی است از خاتم کاری و میناکاری، خاتم و منبت، خاتم و معرق که روی دو سمت داخلی در دو صفحه آن منقوش به نقش های زیبای نگارگری با پیش زمینه مذهبی و عرفانی و یا طرح های منبت و معرق بوده و فضای باقی مانده آراسته با خاتم اصیل و نفیس می باشد. اصولاً در تمامی آداب و مناسک مذهبی و عرفانی صنایع‌ دستی ایران حضوری چشمگیر دارد. جانمازهای ترمه و گلابتون دوزی شده، تسبیح عقیق و فیروزه و یا سایر سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی و سفال، رحل قرآن کریم، جعبه های خاتم کاری شده ویژه جزء های قرآن کریم برای تلاوت در مراسم های ویژه تلاوت قرآن کریم و یادبود درگذشتگان.
به جرأت می‌توان اذعان داشت که پس از ورود اسلام به ایران شاهد تأثیر پذیری متقابل دو فرهنگ ایرانی و اسلامی بوده و در بعضی از شاخه های آن شاهد بیشترین اثر گذاری می باشیم. در کتابت، جلدسازی، تذهیب و صفحه‌آرایی شاهد بیشترین تأثیر می‌باشیم. سایر حوزه‌های صنایع دستی ایران نیز به فراخور شاهد این امر بوده و خواهد بود. از جمله شاخه‌های میناکاری روی مس طلا نقره شیشه، فیروزه کوبی، مس و پرداز، ترمه و قلمکار، نقره نما، فرش و گلیم و گبه، حکاکی مس، حکاکی فلزات، گرانبها و…

هفت گردون خیال و محصولات خاص خاتم

هفت گردون خیال پیشرو در ارائه محصولات و پکیج های متفاوت و متنوع صنایع‌ دستی ایران به ویژه هدایای خاتم کاری بوده که با نوآوری و ابتکاری درخور تحسین با ساخت جعبه های لوکس و مستحکم و ارائه پکیج های ویژه در قالب بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی و مناسبتی، هدیه خاص فاخر و ویژه و… ادای دینی به هنرمندان صنعتگر صنایع دستی ایران و همچنین متقاضیان و خریداران محترم این آثار نفیس و ارزشمند نموده است.

ست آجیل خوری خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.