06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > ساعت دیواری خاتم و قلمزنی

ساعت دیواری خاتم و قلمزنی

اصالت صنایع دستی ایران، جذابیت آن، روح هنری متعالی نهفته در آن و کارکرد های ویژه آن، عواملی است که صنایع دستی ایران را به اوج نشانیده است. بلندایی که دست یافتن به گوشه‌ ای از آن شاید برای بسیاری از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی سایر ممالک رؤیایی شیرین باشد. بی جهت نیست که سروده‌اند هنر نزد ایرانیان است و بس. این تعریفی اغراق آمیز و گزافه گویی و خیال پردازانه نمی باشد بلکه واقعیتی است که موجود است. غیاثی ساده و حتی غیر کارشناسانه نیز نوید آن می‌باشد. تنوع کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران حتی محصولات کاربردی و غیر دکوراتیو به گونه‌ای است که گویا دریچه ای رو به چشم انداز سحرانگیز و لایتناهی گشوده باشند، که ساعت ها و روزها می توان در آرامش نشست و از آن دریچه به دنیایی از زیبایی، لطافت، ظرافت، جذابیت، نقش و رنگ چشم دوخت. از شاخه های مهم و تأثیرگذار در رونق و شکوه صنایع دستی ایران هنر-صنعت خاتم کاری است که ریشه در شهر علم و فرهنگ و ادب، شیراز دارد و شاخ و برگ بر جای جای میهن هنرپرورمان گسترانیده است.
خاتم کاری خود دنیایی است پهناور در جهان بی مرز صنایع دستی ایران. طیفی گسترده و متنوع را می توان در این حوزه سراغ گرفت که شاید گستردگی آن تعجب برانگیز باشد. از حوزه محصولات، ادوات و لوازم خانگی تا حوزه محصولات وزین و شکیل مدیریتی و اداری، از محصولات متنوع فرهنگی، ارزشی و مذهبی تا محصولات سرگرمی و ورزشی. از محصولات تزئینی و دکوراتیو تا حضور در معماری اماکن و ابنیه های مهم و خاص.
از حوزه محصولات متنوع و بی نظیر خانگی و نیز اداری نمونه جذاب و متفاوتی را برای این گفتار در نظر گرفته‌ایم. محصولی بی نظیر که متشکل از چهار گرایش نامی صنایع دستی ایران خاتم کاری، میناکاری، قلم زنی مس و نگارگری است.
ساعت دیواری ستونی خاتم‌ کاری محصولی فوق العاده جذاب و ارزشمند که ساخته شده از تلفیق چهار هنر ذکر شده می باشد. ابعاد این ساعت ها مختلف بوده، عموماً به شکل مستطیل های عمودی طراحی گردیده و حاشیه پیرامون کار اثر هنرمندانه استادکار خاتم، دو سوم پایینی مزین به اثری هنرمندانه از قلم زنی مس، گل و مرغ اسطوره‌ای و سنتی ایرانی. در وسط اضلاع چهارگانه شاهد اثر زیبای نگارگری برگرفته از موتیف‌ های ایرانی نقش شکارگاه، گل و مرغ ابنیه های تاریخی و مناظر طبیعی و در یک سوم بالایی کار ساعت میناکاری فوق‌العاده جذاب که ترکیب این چهار هنر در یک جا خالق شاهکاری بی نظیر، چشم‌ نواز، اصیل و فوق العاده گردیده است.
این ساعت دیواری به مثابه هدیه ای ارزشمند و خلص می تواند یادگاری ماندگار و شیرین باشد که نام شما را پیوسته در اذهان تداعی نماید.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال خاتم و هدایای نفیس

شرکت هفت گردون خیال نیز در پاسخ شایسته به این میراث ملی و یادگار ارزشمند نیاکان و بزرگان هنر و صنایع دستی مان، در اقدامی خلاقانه با بهره‌مندی از اصیل ترین هدایای خاتم کاری خود در چیدمان متفاوت، جذاب و متنوع، هدایایی را تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر، هدایای مناسبتی و… خدمت شما متقاضیان هنردوست اصیل و گرامی عرضه نموده است که می توانید با رجوع به وبسایت جامع و متنوع هفت گردون خیال ضمن مشاهده و انتخاب پکیج های مورد نیاز خود به راحتی و با امنیت خاطر اقدام به تهیه آن نمایید و تجربه ای شیرین و متفاوت را به گنجینه تجارب ارزشمندتان بیفزایید.

ست گلدان خاتم کاری و قلمدن خاتم

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.