31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > سنتور خاتم کاری

سنتور خاتم کاری

محبوبیت و شهرت هنر خاتم کاری در جامعه، هنرمندان و استادکاران خاتم کار را بر آن داشته است که دایره محصولات خاتم کاری را روز به روز گسترش داده و بر شاخه های متنوع آن افزوده و در عرصه هایی جدید هنر خود را به تجلی برسانند. خاتم کاری هنری است دیرین، ریشه‌دار و اصیل که توانسته است محبوبیت خود را در میان عموم طبقات جامعه گسترده و تثبیت نماید. خاتم‌کاری حتی پا را فراتر گذارده و از مرزهای جغرافیایی میهن عزیزمان به فراسوی مرزهای میهن پر کشیده است. همچنین گردشگران خارجی نیز یکی از گزینه‌های اصلی شان در تهیه سوغات و ره آورد سفر محصولات خاتم کاری است که ظرافت، زیبایی و دقت را توأمان یکجا در خود جای داده‌اند، به ویژه خاتم شیراز که شهره به ظرافت در ساخت و نقش است. حتی طبق مستندات تاریخی در میان سلسله های حکمرانی سده های پیشین ایران از هنر خاتم کاری جهت تزئینات بناها، تالارها و قصرهای سلطنتی بهره فراوان می برده اند و یا در سویی دیگر در میان بافت مذهبی و سنتی جامعه نیز به فراخور حال خویش از هنر خاتم کاری در تزئینات اماکن و تجهیزات مرتبط با حوزه های مذهبی نظیر منبر و محراب، رحل قرآن کریم و صندوق قرآن مجید استفاده می‌شده است.
با گسترش نفوذ خاتم در میان اقشار مختلف جامعه شاهد رشد و گسترش هنر خاتم در تمامی عرصه ها می باشیم از آن جمله است عرصه هنر موسیقی و ساخت سازهای گوناگون.

ست گلدان خاتم کاری

ادوات و آلات موسیقی خاتم کاری

در گفتار های پیشین تعدادی از سازهای گوناگون که به زیور خاتم آراسته گردیده اند را برشمردیم. سخن این بخش پیرامون یکی دیگر از آن محصولات زیبا، جذاب و متفاوت است که از هنر خاتم بهره برده و خالق زیبایی و جذابیت گردیده‌اند. سنتور خاتم. سنتورهای خاتم کاری شده توسط اساتید مجرب و مبرز خاتم کار شیرازی و اصفهانی تولید و عرضه گردیده است و بسیار زیبا و شکیل بوده و تأثیری بسزا و فوق العاده بر بیننده بر جای می‌گذارد.
ادوات و آلات موسیقی بسیاری به زیور خاتم آراسته گردیده و تقدیم جامعه هنری و موسیقیایی میهن گردیده است که به مرور به معرفی آن خواهیم پرداخت.
خاتم کاری هنری است که زندگی را برای ما زیباتر، دوست داشتنی تر و متعالی تر می سازد. همانند سایر هنر های والای دیگر در حوزه صنایع دستی ایران چون میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، فیروزه کوبی، نقره نما، مس پرداز، منبت، معرق، قلمزنی، ترمه و قلمکار، فرش، گلیم و گبه و بسیاری صنایع دیگر.

ست جاکارتی خاتم به همراه گوشی موبایل

از کجا خاتم بخریم

سؤال ساده است لیکن جواب آن به همان سادگی نخواهد بود. همانند سایر آثار صنایع دستی و یا محصولات دیگر، خاتم را نیز از منابعی باید تهیه کرد که در وهله نخست معتبر بوده، متعهد و پاسخگو بوده و دارای هویت و شناسنامه بوده و حضور شاخص و مطمئن در این عرصه داشته باشد.
شرکت هفت گردون خیال خوشبختانه توانسته است در طی سال‌ها فعالیت و حضور در عرصه صنایع دستی ایران (تولید و عرضه) نظر اعتماد و اطمینان بسیاری از اشخاص، سازمان‌ها، نهادها و ارگان های معتبر دولتی و خصوصی را به خود و محصولات وزین خود جلب نموده و با عرضه پکیج هایی خاص و متفاوت از هدایای خاتم کاری و سایر شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی محصولات وی آی پی، هدایای اداری، هدایای مناسبتی، محصولات آنتیک،هدیه جدید، هدیه خاص، هدیه ویژه و هدیه لوکس پاسخگوی شایسته این سوال ساده ولی مهم باشد.
با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال پاسخ این سوال خود را در خواهید یافت.

بسته اقتصادی گلدان خاتم کاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.