05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > میز خاتم کاری

میز خاتم کاری

هنر خاتم کاری یکی از سرشاخه‌های اصلی، وزین و فاخر صنایع دستی ایران می باشد که بسیار چشم نواز، زیبا و دارای اصالتی کهن است و طیف گسترده‌ای از محصولات مختلف را شامل می شود که هر کدام در نوع خود دارای زیبایی، ملاحت و جذابیت ویژه‌ای است. اصولاً خاتم کاری دارای ذاتی فاخر و ارزشمند می باشد. البته در سده های پیشین این هنر-صنعت بیشتر در طیف طبقات اشراف و خاندان های درباری، امرا و بزرگان حکومتی قرار می‌گرفت، لیکن رفته رفته و با گذشت زمان این هنر- صنعت مردمی تر شد و بیشتر در معرض و امکان تهیه و استفاده عموم طبقات قرار گرفت و امروزه می توان شاهد عرضه گسترده و نفوذ آن در بسیاری از حوزه‌های گوناگون بود، از لوازم و تجهیزات خانگی گرفته تا ملزومات اداری و مدیریتی و ادوات تفریحی و ورزشی و… کیفیت و اصالت خاتم مرغوب و اصیل منوط به ریز نقشی آن، استفاده بیشتر گل ها و اشکال مثلثی در مساحت کم، استفاده از فلز بیشتر و به عبارتی مفتول های فلزی در ساخت خاتم، استفاده از چوب ها و مفتول های چوبی از چوب های کمیاب و ارزشمند، استفاده از چسب مرغوب و نیز سطح صاف و صیقلی کار و پولیش یکنواخت و بدون برجستگی و همچنین سطح صاف و صیقلی خاتم می باشد. زیرساخت خاتم علاوه بر فلز (مس و…) می تواند بر پایه مصالحی دیگر نظیر چوب نیز باشد که شاهد مثال آن در ادوات ورزشی و سرگرمی شامل شطرنج و تخته نرد است و در ابعاد بزرگتر می توان از میزهای بزرگ تمام خاتم و یا ترکیبی نام برد. میزهای مدیریتی تمام خاتم بسیار ارزشمند می باشد که نوعی وزانت و وجاهت خاصی به فضای کار بخشیده و جلوه دو چندانی به دکوراسیون اتاق می بخشد، به عنوان نمونه ای تاریخی می‌توان در کاخ موزه سعدآباد شاهد اتاقی با وسایل و لوازم تمام خاتم از جمله میز فوق‌العاده‌ای بود که به زیور خاتم آراسته گردیده است که منتسب به رضاشاه می باشد. همچنین هنرمندان و اساتید این فن در ادامه خلاقیت و ابتکارات خود دست به ترکیبات بدیع و خلاقانه زده و از ترکیب خاتم و منبت یا خاتم و معرق یا خاتم و مینا در دست ساخته های ارزشمند خود بهره می‌برند. این خلاقیت و ابتکار را در سایر حوزه های صنایع دستی ایران نظیر میناکاری، میناکاری روی مس میناکاری روی سفال میناکاری روی شیشه میناکاری روی طلا و نقره، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، قلم زنی، قلمکار، ترمه، حکاکی مس،منبت و معرق و… نیز می توان مشاهده نمود. خلاقیت و ابتکاری که در جهت به روزرسانی و روزآمد کردن این محصولات توسط هنرمندان خلاق و جوان صورت می پذیرد.

شرکت هفت گردون خیال و عرضه آثار نفیس خاتم

هفت گردون خیال در حوزه هدایای خاتم کاری دستی پر داشته و تولیدات گوناگون و زیبایی را که ماحصل تلاش هنرمندان و اساتید متبحر طرف همکار خود است به علاقمندان و طالبین گرامی این محصولات عرضه نموده و می نماید.
محصولات زیبای خاتم هفت گردون به تنهایی و یا به همراه سایر محصولات مکمل این حوزه و یا محصولات گوناگون چرم، سفال و سرامیک، دیوان شعرا، کتب مذهبی و… در قالب پکیج های انحصاری هفت گردون نظیر بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص ویژه فاخر و… تقدیم به علاقمندان گردیده است که با مراجعه به وبسایت هفت گردون می توانید با آسودگی و فراغ خاطر نسبت به مشاهده و تهیه آن اقدام نمایید.

ست شکلات خوری خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.