31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > نمادهای فرهنگی تاریخی خاتم کاری

نمادهای فرهنگی تاریخی خاتم کاری

خاتم کاری می‌تواند همچون فرش‌ دست بافت نماینده شایسته‌ای از هنر و فرهنگ ایران زمین باشد. ظرافت مثال‌زدنی، زیبایی منحصر به فرد، تنوع و تکثر فوق العاده محصولات، محبوبیت و مطلوبیت ملی و بین المللی، نظم هندسی فوق العاده و چشم نواز و بسیاری ویژگی های انحصاری دیگر خاتم را بر صدر نشانده است. محصولات خاتم کاری ختم هنر ذوق و قریحه بوده و حرف اول را در بسیاری از شاخه های صنایع دستی ایران می‌زند. استادکاران تراز اول خاتم کار شیراز و اصفهان هر کدام به سهم خود گنجینه تجربه، قریحه، نازک بینی، دقت و هنر می باشند که به واسطه تلاش بی وقفه، ممارست، تعهد و ذوق سرشارشان چراغ این هنر-صنعت بی‌نظیر را کماکان روشن نگاه داشته و به مدد ذهن خلاق خود هر روز دایره محصولات خاتم را وسیع تر نموده و گلی خوش رنگ و خوش بو بر این گلستان افزوده اند. خاتم کاری گزینه اول انتخاب بسیاری از سازمان‌ ها و ادارات دولتی و خصوصی در تهیه هدایای نوروزی و یا مناسبتی مجموعه مطلوبشان می باشد، به ویژه در حوزه محصولات اداری و ست های مدیریتی خاتم‌ کاری گزینه‌ای به بی بدیل بوده و جانشینی ندارد. گلدان ها، بشقاب‌ ها، ظروف متنوع گوناگون نظیر شیرینی خوری، آجیل خوری، سرویس های چای و شربت خوری، انواع قاب تابلو های فوق العاده نفیس و شکیل از ترکیب خاتم و نگارگری، خاتم و منبت، خاتم و معرق، خاتم و میناکاری.
یکی از حوزه‌هایی که خاتم با قاطعیت و جسارت به آن نزدیک گردیده است ساخت نمادهای مهم تاریخی فرهنگی و مذهبی است. مثل نماد سی و سه پل برای اصفهان، بادگیرهای زیبا برای یزد، دروازه قرآن، حافظیه، سعدیه برای شیراز و بسیاری مثال های دیگر.
این نمادها در جایگاه خود دارای اهمیتی فوق‌ العاده است و هنگام خواهر خواندگی شهرها برای هم (داخلی و خارجی) کاربردی ویژه دارد.
از معروف ترین نمادهای مزین به هنر خاتم کاری می توان به دروازه قرآن شیراز، همچنین حافظیه و پاسارگاد اشاره کرد که ادای دینی است به خاستگاه خاتم شهر شیراز.
این نمادهای هویتی و فرهنگی هر شهر در لابی های ورودی اماکن مهم شهری مثل شهرداری مرکز دارای کاربرد بوده و استفاده از آن نشان از عشق و علاقه به آن شهر و سمبل هایش می باشد.

ست سنبلدان خاتم کاری

خاتم هفت گردون اصیل و زیبا

مجموعه محصولات خاتم‌ کاری هفت گردون چه جداگانه و چه در پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون درخششی خاص داشته و جذاب و رباینده نگاه و نظر بوده و اعتبار هدایای ماست.
پکیج های متنوع، متفاوت و یگانه ای چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… که بر چیدمانی متفاوت و متنوع استوار است، ترکیبی از محصولات زیبای صنایع‌ دستی از جمله هدایای خاتم کاری و محصولاتی مکمل نظیر انواع کتب مذهبی و ادعیه، دیوان شعرای نامی، لوازم التحریر لوکس و مدیریتی، محصولات چرمی، محصولات الکترونیکی و…
پکیج های انحصاری هفت گردون گزینه مناسب و منحصر به فردی است برای آنانی که می‌خواهند هدیه ای ماندگار و به یادماندنی اهدا نمایند، هدیه‌ ای که نام نیکی در اذهان برای شما به ارمغان خواهد آورد.
با رجوع و مشاهده وبسایت جامع هفت گردون خیال هدایای خود را انتخاب و تهیه نمایید.

ست گلدان و قندان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.