01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > پیپ خاتم کاری

پیپ خاتم کاری

خاتم کاری شاخصه هنر اصیل و نفیس ایران و از برجسته ترین و شهره ترین شاخه های صنایع‌ دستی ایران بوده است. ظرافت، دقت و نظم بی نظیر نقش خاتم چشمگیر و بسیار جذاب می باشد. مرغوبیت و اصالت یک قطعه خاتم به عوامل گوناگونی بستگی دارد، لیکن مهمترین عامل در تشخیص خاتم اصیل از غیر اصیل و نامرغوب استفاده از مثلث های خاتم بیشتر در فضا و مساحت کمتر است. به عامل فوق می توان استفاده از مفتول های چوبی مرغوب و نایاب، استفاده بیشتر از مفتول های فلزی (برنجی)، استفاده از چسب مناسب جهت چسباندن مثلث ها و ساخت گره ها و گل ها، سطح صاف و صیقلی شده خاتم کاری، پوشش یکنواخت و همگن پلی استر، عدم هرگونه تیری، بریدگی و برجستگی مفتول های چوبی و فلزی و… درج نام و سال ساخت سازنده اثر بر پشت کار و به عبارتی محصول دارای شناسنامه بوده باشد.
خاتم شیراز دارای چنین ویژگی هایی می باشد. ضمن اینکه شیراز را زادگاه هنر-صنعت خاتم کاری در ایران می دانند. استادکاران ورزیده و ماهر خاتم کاری شیراز نقشی مهم، تأثیرگذار و اساسی در رشد، رونق و شکوفایی این هنر طی اعصار داشته و دارند. لیکن ادامه حیات پربار این هنر سترگ با آوازه ای فراسوی میهن عزیزمان ایران، مستلزم حمایت و پشتیبانی وسیع، اصولی، حقوقی و قانونی مسئولین ذیربط سرمایه گذاران محترم و تصمیم گیرندگان رسمی حوزه صنایع دستی ایران و سایر بخش های مرتبط است. از جمله وزارت‌ خانه های صنعت معدن تجارت، وزارت کار، رفاه و تعاون، صدا و سیما، بانک مرکزی، سازمان تأمین اجتماعی (در ارتباط با بیمه هنرمندان صنعتگر پرتلاش و تسهیلات ویژه برای شاغلین در حوزه صنایع دستی ایران) و…
علیرغم تمام کاستی‌ها هنر-صنعت خاتم کاری توانست است با وجود شرایط نابسامان فرهنگی و اقتصادی به حیات شکوفای خود همچون اکثر گرایش های متنوع صنایع دستی ایران، ادامه داده و هر روز گلی رنگین بر گلستان رنگارنگ صنایع دستی ایران از جمله خاتم کاری بیفزایند.
محصولات خاتم کاری دارای طیف وسیعی بوده و با صراحت می توان گفت تمامی عرصه‌ های مختلف زیست فردی و اجتماعی ما را تجربه کرده و به آن ورود پیدا کرده است.
یکی از محصولات متفاوت و زیبای خاتم کاری، پیپ تمام خاتم می باشد که محصولی فوق العاده بی نظیر است. این پیپ هم به تنهایی و هم در یک پکیج خاص به همراه فندک و بعضاً جاسوئیچی و جاکارتی ارائه گردیده است، که هدیه ای بسیار جذاب و زیبا در مناسبت هایی خاص همچون سالگرد ازدواج، روز مرد، روز تولد و… از هدایای خاطره ساز می باشد.

ست سنبلدان خاتم کاری

هفت گردون خیال هدایای خاتم و پکیج های ویژه خاتم

شرکت هفت گردون خیال مروج و مبلغ محصولات زیبا و اصیل صنایع دستی ایران به وبژه محصولات خاتم کاری می باشد. از همین روی در بیشتر پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون خیال از محصولات زیبای خاتم اصیل و نفیس هفت گردون خیال استفاده برده و در ترکیب با سایر محصولات صنایع دستی از دیگر شاخه های مهم و معتبر صنایع دستی نظیر میناکاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، ترمه، قلمکار و … چیدمان های جذابی را تحت عناوین : بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدیه خاص، هدایای فاخر، هدایای مناسبتی و … برای شما متقاضیان محترم تدارک و عرضه نموده است.

وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را با خود به دنیایی رنگین، متفاوت، جذاب و زیبا بوده و تا نیل رضایت متقاضیان محترم در کنارشان باقی است.

ست گلدان و قندان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.