07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > خاتم کاری > کیف خاتم کاری

کیف خاتم کاری

هنرمندان اصفهانی دایره خلاقیت، ابتکار و تنوع تولیدات خود را پیوسته گسترش داده و می دهند. این امر تا بدانجا پیش رفته است که محصولات عرضه شده سایر مناطق و شهرها را نیز در عرصه نگاه و تفکر ویژه خود آزموده و با اضافه نمودن گلی به گلشن زیبای باغ صنایع دستی ایران هنر خود را به رخ دیدگان می کشند و جلوه گری می نمایند.
از آن جمله می توان از هنر خاتم کاری نام برد. خاتم شیراز به ظرافت و زیبایی شهره است، اما رفته رفته این خاتم اصفهان است که در بازار عرضه و تقاضای محصولات فوق حرف اول را می‌زند.
استادکاران خاتم کار همانند همتایان میناکار خود حوزه وسیعی از محصولات گوناگون را در دایره هنر- صنعت خاتم‌ کاری گنجانده و ماحصل آن محصولات صنایع دستی بسیار نفیس و اصیلی است که به زیور خاتم آراسته گردیده است. خاتم کاری هنری است که دقت، ظرافت و ممارست ویژه‌ای را می‌طلبد. البته ناگفته نماند که اصالت یک قطعه محصول خاتم کاری شده به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا مجال سخن مبسوط پیرامون آن نمی باشد.
از جمله آن عوامل می توان فهرست وار مطالبی را عنوان داشت :
به لحاظ فنی هرچه تعداد مثلثی ها بیشتر باشد در فضای کم آن خاتم به مراتب دارای اصالتی بیش از پیش می شود.
نوع چوب ها و مفتول های فلزی به کار رفته در ساخت یک قطعه خاتم
سطح صاف، تمیز و یکنواخت از عوامل بسیار مهم است.
نوع چسب آن، پلی استر یکنواخت روی کار تعدادی از عوامل جهت تهیه یک قطعه خاتم اصیل و نفیس است.
خاتم کاری هنری است فاخر، اصیل و دوست داشتنی. اما با این وجود ایجاب می‌نماید که نگاهی دیگر به کنشگران این عرصه داشت. همانطور که پیشتر نیز اشاره شده بود بانوان سرزمینمان ایران زمین نیز دستی در امور داشته و با توجه به ظرافت اثر در خاتم شیراز به وضوح با چشم معمولی نیز می توانید صاحب و الگو باشید.
محصول مورد معرفی امروز کیف مجلسی زنانه است که بسیار زیبا و دارای اصالت می باشد. این کیف زنانه به انضمام سایر محصولات چرمی هدایای بی نظیر را رقم زده اند و خواهند زد.

آجیل خوری قلمزنی شده خاتم کاری

شرکت هفت گردون خیال و خاتم کاری

شرکت هفت گردون خیال با ارائه پکیج های ویژه و انحصاری خود در وبسایت جامع هفت گردون خیال شامل بسته های اقتصادی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای مدیران، هدیه خاص، نفیس و فاخر گامی نوین در جهت ارائه بهتر، شکیل تر و زیباتر محصولات صنایع دستی ایران از جمله هدایای خاتم کاری برداشته است.

ست گلدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.