28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران را جایگزین محصولات بی کیفیت و مضر چینی کنیم

صنایع دستی ایران را جایگزین محصولات بی کیفیت و مضر چینی کنیم

محصولات بی کیفیت، یکبار مصرف و بعضاً ساخته شده از مواد مضر و غیر بهداشتی چینی نه‌تنها دور ریز پول و هدر رفتن سرمایه را به همراه دارد بلکه امنیت و سلامت جامعه را نیز به مخاطره انداخته و هزینه ای سنگین‌تر را نیز بر دوش جامعه می گذارد.
انتشار عالمگیر ویروس چینی کرونا و تبعات سنگین و خسارات متعاقب آن به بسیاری از ممالک دنیا هشداری دیگر است که تجدیدنظری عمیق تر و اساسی تر در دیدگاه‌های خود به ویژه در حوزه اقتصاد انداخته وهوشیارانه تر تر به آن پرداخته شود و نگاه خود را از آن سوی به سمت صنعت پر افتخار، اصیل و ریشه‌دار صنایع دستی ایران انداخته و مهربانانه تر، اصولی تر و بلندمدت نگارانه تر به آن نگریسته شود، نگاهی که یقیناً در پی آن شاهد شکوفایی، رشد و گسترش بیش از پیش از آن چه در عرصه داخل و چه در سطح بین‌الملل خواهیم بود. نگاهی که منجر به رونق اقتصادی و اشتغال بیشتر و فعال شدن بسیاری از ظرفیت های بالقوه راکد موجود خواهد گردید، امری که منجر به افزایش و جهش تولید خواهد گردید و عملاً گامی در راه تحقق نامگذاری سال جدید بدان برداشته خواهد گردید.

سرزمین پهناور ایران با وجود معادن و ذخایر عظیم طبیعی خود در بسیاری از عرصه ها، مستعد و نیازمند نگاهی نو و عزمی ملی در سطح مسئولان و متولیان امر و نیز عموم آحاد جامعه به ویژه سرمایه‌گذاران محترم در این رابطه می باشد. چه اینکه صنایع دستی ایران صنعتی صددرصد بومی است تمامی منابع، مصالح و مواد مورد نیاز آن در داخل موجود بوده و دیگر این که با عنایت به این که جامعه ایران جامعه ای نسبتاً جوان بوده و نیروی کار فراوان و آماده به کار آن به فراوانی در دسترس بوده و سوم اینکه محصولات صنایع‌دستی ایران علاوه بر جنبه زیبایی و تزئینی آن عموماً کاربردی نیز بوده و مصرف آن در رفع نیازهای روزمره زندگی کاملاً مشهود می باشد و دست آخر و نکته بسیار مهم و کلیدی دیگر این که صنایع دستی ایران از شهرت و محبوبیت بین‌المللی برخوردار بوده و بعضی از زیر مجموعه های آن از جمله فرش، گلیم و گبه حرف اول را در دنیا میزند و آن را به صنعتی مطلوب جهت صادرات و ارزآوری نیز تبدیل نموده است. آمارهای امیدوار کننده نهادهای مسئول و متولی در این ارتباط به روشنی مؤید این امر بوده و افق آینده را روشن تر ترسیم می نماید.

شرکت هفت گردون خیال پیشگام و امیدوار به آینده

شرکت هفت گردون خیال سالیان پیش با درک این ضرورت مهم قدم در راهی گذارد که افق آن را روشن و درخشان ترسیم می‌نمود. هفت گردون خیال با گردآوری شماری از استادکاران متبحر و تدوین برنامه‌های بلندمدت و ورود به عرصه تولید، گردآوری و همچنین عرضه بهینه و خلاقانه آثار و محصولات نفیس، زیبا و اصیل صنایع‌ دستی ایران در قالب پکیج هایی جذاب، متنوع و متفاوت همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی و سازمانی و… به سهم خود و در حد توان و بنیه خود این چراغ روشن را فروزان تر و پر رونق تر به پیش برده و می برد. هفت گردون خیال با راه اندازی وب سایت جامع و کامل خود قدمی دیگر در این راستا برداشته و راه را برای متقاضیان محترم اعم از سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی و همچنین آحاد افراد حقیقی هموارتر نموده است.
با این امید که با رونق و شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این میراث گرانبهای نیاکانمان شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش این صنعت گرانقدر ملی و میهنی مان باشیم.

ست گلدان میناکاری
ست گلدان خاتم کاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.