05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بشقاب میناکاری خطاطی

بشقاب میناکاری خطاطی

هنگامی که هنر، تخصص، تعهد و خلاقیت دست در دست هم گذارند حاصل کار می‌شود میناکاری.
میناکاری با تمام گرایش ها و سرشاخه های چندگانه آن (میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج) جلوه‌گر تمام عیار روح زیبای صنایع دستی ایران می باشد. هر کدام از زیرمجموعه های متنوع مینا کاری خود، ما را به دنیایی از طرح و نقش و رنگ و زیبایی رهنمون می‌سازد.
میناکاری روی مس ازجمله پر محصول ترین و نیز پر متقاضی ترین شاخه های میناکاری است. شهر هنرپرور اصفهان همچون بسیاری محصولات نفیس دیگر صنایع دستی قطب هنر میناکاری به ویژه میناکاری روی مس میباشد. محصولات میناکاری روی مس اصفهان دارای تنوع و تکثر چه در زمینه نوع محصولات و چه در زمینه نوع هنر میناکاری و رنگ آمیزی و طراحی آن فراوانی دارد. میناکاری های متأخر دارای رنگ آمیزی های شاد، گرم و پر انرژی تری است. انواع خطوط اسلیمی برگرفته از موتیف‌ های ایرانی، گل و مرغ های فوق العاده و رؤیایی، تک گل های ظریف و شکیل ترنج های زیبا و رنگین، نقوش طراحی شده به سبک نقطه گذاری همه‌ی ما را به دنیای از طرح و نقش و رنگ رهنمون می سازند. انواع محصولات میناکاری روی مس پاسخگوی بسیاری از نیازهای روزانه در زندگی ماست گلدان مینا، کاسه و بشقاب، شمعدان و آینه، سرویس های بی نظیر چایخوری، شربت خوری، انواع تابلوهای تزیینی دیواری (ترکیبی با سایر هنرهای صنایع دستی نظیر خاتم و منبت) ، انواع شیرینی خوری های تخت و پایدار، میوه خوری، سنگاب های شکیل و قلمزنی شده و آجیل خوری تعدادی از محصولات مینا‌کاری هستند که بخش وسیعی از بازار صنایع دستی ایران را در اختیار خود دارند.
یکی از محصولات زیبا و نفیس میناکاری روی مس دیوار کوب های تزیینی می باشد که جلوه و جلای فوق‌العاده‌ای داشته و ما را به تحسین و تحیر وا می دارد. بشقاب‌های تزیینی دیوار کوب با حاشیه های ساده و یا دالبر شده در اشکال و انواع فراوانی عرضه گردیده‌اند.
محصول مورد معرفی امروز از نوع بشقاب های میناکاری مزین به هنر خطاطی می باشد که دارای ارزش معنوی والایی است چراکه نقاشی خط های به کار گرفته شده در این دست محصولات برگرفته از آیات قرآن کریم، اسماء متبرکه الهی و ائمه اطهار و روایات مذهبی است که عموماً با حواشی نقاشی شده میناکاری ترکیبی فوق العاده زیبا، جذاب و معنوی را پدید آورده اند. این بشقاب ها هدیه ای بسیار مناسب جهت هدایای سازمانی و اداری بوده و در مناسبت‌های پیش آمده همانند تقدیر از کارمندان نمونه، آیین سپاس از همکاران بازنشسته شده، ایامی مناسبتی چون روز مرد روز زن و… کاربردی ویژه و ایده آل دارد.

هفت گردون خیال و هدایای شکیل میناکاری

شرکت هفت گردون خیال عرضه کننده پکیج های انحصاری جذاب، متفاوت و کاربردی از محصولات زیبای صنایع دستی خود از جمله هدایای میناکاری در کنار آثار ارزشمند دیگری از شاخه های متنوع صنایع دستی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، ترمه و قلمکار، مس و پرداز، سفال و سرامیک، محصولات چرمی، الکترونیکی، دیوان اشعار، کتب مذهبی و… گامی مهم در راستای عرضه بهینه این محصولات ارزشمند که میراث ملی ما هستند، برداشته است. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، ویژه و فاخر همگی در وبسایت جامع هفت گردون خیال قابل مشاهده و تهیه بوده و تجربه خریدی نوین، متفاوت و ویژه را برای شما به ارمغان می آورد.

قاب تابلو میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.