06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بشقاب میناکاری روی سفال

بشقاب میناکاری روی سفال

جلوه ای پرشکوه از هنر ایرانی هنری تعالی بخش زیبا و افسونگر: مینا‌کاری
هنر-صنعت اصیل میناکاری از سرفصل‌های مهم، پر محصول و متنوع صنایع دستی ایران. هنری اصیل، کهن و درخشان به قدمت تاریخ این دیار کهن ساز. هنر زیبای میناکاری یکی از درخشان ترین شاخه های صنایع دستی ایران با محصولاتی پرشمار.
هدایای میناکاری همیشه از گزینه‌ های اصلی ایرانیان در مناسبت‌ های گوناگون بوده و هست. هنری که با ورود جوانان هنرمند خلاق و جسور به آن جانی دوباره یافته و روحی دیگرگون گویا در آن دمیده شده است.
زیر ساخت‌های این هنر بر پایه های متنوع استوار است و آن را به یکی از متنوع ترین و جذاب ترین شاخه های صنایع دستی ایران تبدیل نموده است زیرساخت‌هایی چون میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب. هنرمندان گوناگون در جای جای این خطه هنرخیز به این عرصه وارد گردیده اند و شهرشان را به شاخصی معتبر و مشهور در تولید و عرضه این محصولات تبدیل نموده اند. اصفهان طلایه‌دار محصولات میناکاری روی مس، لالجین همدان طلایه‌دار میناکاری روی سفال و اهواز پرچمدار میناکاری روی طلا می باشد. محصولات میناکاری روی سفال یکی از پرطرفدارترین و زیباترین گرایشات در مجموعه صنایع دستی ایران است که با حضوری موفق در بازارهای ایران و منطقه جلوه نمایی می نماید. محصولات میناکاری روی سفال به سبب ساختار و جنسیت شکننده، حساس و ظریف آن (سفال و سرامیک) بیشتر جنبه تزئیناتی و دکوراتیو داشته و البته ناگفته نماند که در عین حال دارای ویژگیهای کاربردی نیز می‌باشند.
محصول مورد معرفی این گفتار یکی از آن بی شمار است که کارکردی ویژه به ویژه در ایام نوروز و چیدمان سفره هفت سین دارد. انواع بشقاب های میناکاری روی سفال پایه دار و بدون پایه همراه با دو پرنده سفالی بسیار زیبا و خاص بر لبه بشقاب در حال برچیدن دانه. نقوش زیبای میناکاری بر کاسه و پایه و پرندگان برگرفته از نقوش ایرانی بوده همچون اسلیمی، ختایی و یا با تکنیک نقطه گذاری مزین گردیده است که در هر دو شیوه بسیار چشم نواز و دوست داشتنی می باشد.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

هفت گردون خیال و هدایای زیبای میناکاری

شرکت هفت گردون خیال با نگاهی ویژه به محصولات نفیس میناکاری خود در ترکیب بندی چیدمان های پکیج های ابداعی و انحصاری خود از محصولات میناکاری روی مس و میناکاری روی سفال بهره ویژه ای برده و زیبایی دو چندانی را رقم زده است.پکیج های انحصاری هفت گردون شامل : بسته‌های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، محصولات فاخر، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و … بوده که تماما جهت مشاهده و تهیه متقاضیان محترم در وبسایت جامع هفت گردون خیال موجود می باشد، که شما را به بازدید از آن دعوت به عمل می آورد.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.