10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بشقاب مینا و سفال

بشقاب مینا و سفال

زیبایی و ملاحت وصف‌ناپذیر میناکاری بر کسی پوشیده نیست و به جرأت می‌توان گفت تمامی زیر مجموعه های میناکاری شامل مینا و مس، مینا و شیشه، مینا و سفال، مینا و طلا، مینا و نقره، هر کدام دارای ویژگی های جذاب و منحصر به فردی است که نگاه آدمی را مسحور و خیره می نماید و نکته حائز اهمیت و در خود توجه در این مقوله این می باشد که هر کدام از زیرمجموعه‌ های صنایع دستی نام برده شده میناکاری طبقه و بخش خاصی را در جامعه نمایندگی می نماید. به عنوان مثال خاتم و طلا که عمدتاً حول زیورآلات می چرخد در میان بانوان میهن عزیزمان که مصرف کنندگان اصلی زیورآلات هستند دارای محبوبیت ویژه‌ای است. در این میان محصولات مس و سفال نیز عمدتاً هواخواهان و علاقمندانی از میان قشر نوجوان و جوانان فرهیخته و دوست‌دار فرهنگ و سنن ایرانی دارد. پتانسیل و انرژی سرشار نسل جوان خود به عنوان محرکی پرقدرت هنرمندان و فعالان و صنعت گران میناکار را بر آن داشته است تا با ارائه طرح‌ها و نقوش روزآمد شده بر روی سفال پاسخگوی این شور و انرژی و ابتکارات باشند که البته با استقبال شایان توجه نسل نواندیش و نوجوی جامعه نیز روبرو گردیده است. این تحول و ابتکار و خلاقیت صرفاً در حوزه میناکاری و نقوش جدید نبوده بلکه خود زیرساخت سفالی نیز شاهد خلق ابتکارات و ابداعات و طرح‌های اعجاب انگیز بوده است که در عین سادگی و ملاحت دارای ساخت و اجرای قوی و متفاوت هستند. در سایر حوزه های صنایع دستی ایران مثل خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، سرامیک و آبگینه، فرش گلیم گبه، مس و پرداز و… نیز ما شاهد بروز این نوآوری‌های جذاب هستیم.
در اینجا به معرفی یکی از محصولات بسیار زیبا و متفاوت میناکاری روی سفال پرداخته میشود.
بشقاب میناکاری روی سفال توانسته است به عنوان یک محصول عمدتاً تزئینی و دکوراتیو زینت بخش بسیاری از دیوارهای منازل و اداراتمان باشد. بشقاب‌های سفالی در ابعاد و طرح های مختلف پس از آراسته شدن به زیور مینا به جذابیتی دو چندان دست یافته است. بشقاب های سفالی میناکاری شده به عنوان دیوار کوبی زیبا هدیه ای بسیار مناسب و جوان پسند بوده که با استقبال گسترده ای نیز در این قشر روبرو گردیده است.

هفت گردون خیال و ظروف سفال مینا

کلکسیون جذاب و رنگارنگ هفت گردون خیال رنگین کمانی دلفریب است از نقش و رنگ. به ویژه در حوزه مینا-سفال دست نگارگر باز بوده و با استفاده از رنگ های هم خانواده و متضاد محصولی زیبا و جذاب را خلق نموده است.
شرکت هفت گردون در بعضی از پکیج های پیشنهادی متفاوت و جذاب خود از هدایای میناکاری و همچنین هدایایی سفال در ترکیب با سایر محصولات صنایع دستی الکترونیکی، چرمی، دیوان شعرا و کتب مذهبی بهره برده است و ترکیب هایی بدیع و متفاوت را عرضه نموده است.
پکیج‌های بسته های اقتصادی، هدایای مناسبتی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدیه خاص و ویژه پیشنهادات منحصر به فرد شرکت هفت گردون خیال به علاقمندان گرامی می باشد.

ست بشقاب میناکاری روی سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.