28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > تابلو میناکاری روی سفال

تابلو میناکاری روی سفال

هنر میناکاری را می‌توان هنر زیباکاری هم نامید. قدم به هر حیطه ای که می گذارد حاصل آن زیبایی و جذابیت فوق العاده است و استاد میناکار با طرح و نقش و رنگ، گویی دنیای دیگر را خلق می نماید. دنیایی زیباتر، دلنشین تر، متعالی تر و آسمانی تر. میناکاری این هنر دیرین و تاریخی امروز چون ستاره‌ای فروزان در آسمان هنر ایران خوش می درخشد. میناکاری اصیل ایرانی در زیرساخت های متفاوتی عرضه می شود در سده های پیشین بیشترین آثار میناکاری را می‌توانیم در حوزه میناکاری روی سفال نظاره‌گر باشیم اما امروزه هنر مینا‌کاری از چند سرشاخه مهم تشکیل شده است. میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره و برنج. اکثریت آثار میناکاری روی مس حاصل دست و اثر استادکاران مینای اصفهان است و همینطور آثار میناکاری روی سفال ارزشمند ایران بیشتر شاهکار هنرمندان میناکار لالجین همدان پایتخت سفال ایران و شهر جهانی سفال.
حوزه محصولات متنوع میناکاری روی سفال نیز در نوع خود دارای تنوع و تکثر فراوانی است و البته نقوش مینایی نشسته بر محصولات سفالی نیز به شیوه ها و سبک های متفاوت ارائه می گردند. از آن جمله است میناکاری نقطه‌ای که بسیار زیبا، خاص و منحصر به فرد است.
یکی از محصولات صنایع دستی زیبایی میناکاری روی سفال که جنبه تزئینی و دکوراتیو دارد و از آن به عنوان دیوارکوب تزیینی بهره برده میشود، قاب تابلو سه کاشی سفالین است که به آرایه مینای استادکار به شیوه ها و طرح های مختلف میناکاری شده است. کاشی های میناکاری روی سفال دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و در سایزها و رنگ بندی ها و نقوش متفاوت و منحصر به‌ فرد تولید و عرضه می‌گردند.
از جمله محصول مورد معرفی امروز که قاب سفال و مینا می باشد. سه عدد کاشی سفال و میناکاری بسیار شکیل و متفاوت در سایزهای گوناگون بر روی قاب های مستطیل عمودی به صورت بالا به پایین می باشد و عمل می نماید. کاشی های زیبای میناکاری پشت هم بر این قاب نصب و ثابت گشته و جلوه گری می نماید. از کاشی های میناکاری روی سفال در بسیاری از اماکن مذهبی و مقدس استفاده می‌شود. از جمله تزئینات داخلی و خارجی حرم ائمه، نمای بیرونی مساجد و انواع کتیبه های سفال و مینا.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

هفت گردون خیال هدایای میناکاری

از ارکان مهم پکیج های متنوع و انحصاری هفت گردون خیال هدایای میناکاری است. این میناهای استادکارانه در بسته بندی های ویژه و متفاوت هفت گردون به همراه محصولات مکمل دیگر، سازنده پکیج های انحصاری و متنوع هفت گردون خیال میباشند. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای اداری، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه فاخر و… وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را با خود به دنیایی زیبا و متفاوت برده و راهنما و مشاوری امین و متعهد جهت انتخاب و تهیه هدایای مورد نیازتان بوده و خاطره ای خوش برای شما و یا مجموعه تحت امر شما رقم می زند.

ست گلدان و بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.