01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > جاکلیدی میناکاری

جاکلیدی میناکاری

هتر زیبای میناکاری با پیشینه‌ای درخشان و نیز حضوری تأثیرگذار هم اکنون در بازار متنوع صنایع دستی ایران حرف بسیار برای گفتن دارد. شهر زیبای اصفهان با عرضه دنیایی رنگین و جذاب از محصولات متنوع میناکاری شاخه میناکاری روی مس پیشتاز ارائه آثار نفیس میناکاری روی مس بوده و با افزودن چاشنی خلاقیت و ابتکار به نگاه هنری خود چه در طراحی و نقش و رنگ و چه در ساختار محصول به لحاظ کاربردی توانسته است حوزه محصولات میناکاری را کماً و کیفا ًگسترش دهد. صرف نظر از این امر که در حوزه‌های دیگر میناکاری همچون میناکاری روی سفال (لالجین همدان) میناکاری روی شیشه برنج طلا و نقره شاهد بروز و رشد این نوآوری‌ ها و خلاقیت ها می باشیم، امری که امکان انتخاب را برای سلایق مختلف جامعه فراهم آورده است.
محصولات میناکاری در حوزه تجهیزات، لوازم و ادوات خانگی دارای تنوع بی نظیری می باشد که می توان با ذکر عناوین آن پی به وسعت عمل آن برد. انواع شیرینی خوری، گز خوری، آجیل خوری، سنگاب، آینه و شمعدان، سرویس چای خوری، سرویس شربت خوری، انواع گلدان های زیبا در طرح ها و اشکال و ابعاد متفاوت، بشقاب های دیوارکوب تزیینی و یا مصرفی، گلاب پاش، تنگ و پارچ و لیوان و…
در گفتار امروز به یکی دیگر از محصولاتی پرداخته می‌شود که توانسته است به مدد هنر مینا‌کاری علاوه بر وجه کاربردی خاص خود اثری هنری، زیبا و جذاب نیز قلمداد شود. جاکلیدی میناکاری که در ترکیب با پایه های چوبی ساده و یا مشبک در انواع طرح های بدیع و زیبا روانه بازار گردیده است. طرح های به کار رفته در جاکلیدی های میناکاری شامل بشقاب های زیبای میناکاری در ابعاد مختلف است که با قرار گرفتن بر زمینه چوبی مشبک و یا ساده این اثر زیبا را ساخته است یا در طرح های متفاوت دیگر از المان های سنتی ایرانی همچون ترنج که به زیور مینا آراسته گردیده است بهره برده شده است، در این زمینه شاهد تنوع خوبی بوده و توصیه می‌شود برای حمایت و ترویج این میراث گران‌ بهای ملی شهروندان هنر دوست دست کم در جهت زیبا سازی محیط منزل و کار و نیز پشتیبانی از سازندگان سخت کوش و متعهد آن حتماً از این آثار تهیه و استفاده نمایند تا روز به روز شاهد رونق، رشد و ترقی این میراث ملی باشیم.

ست بشقاب و آجیل خوری میناکاری

مینای هفت گردون خیال

هفت گردون خیال با نگاهی جامع و همه‌ جانبه مروج کلیت صنایع دستی نفیس و اصیل ایرانی بوده و ضمن نگاه ویژه به هدایای میناکاری به عنوان یکی از قطب‌های صنایع دستی ایران و اصفهان تقویت، ترویج و رشد سایر شاخه های صنایع دستی ایران را مانند خاتم کاری، نقره نما، مس و پرداز، فیروزه کوبی، منبت، معرق، ترمه و قلمکار، فرش، گلیم، گبه، قلمزنی و… در دورنمای تلاش خود می بیند و بر همین مبناست که با طراحی، تولید و عرضه پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای خاص، هدیه لوکس، محصولات وی آی پی، هدیه نفیس، هدیه‌ ویژه و… گامی دیگر را در جهت کم کردن فاصله تولید کننده و مصرف کننده محکم برداشته است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال آماده بازدید شما علاقمندان محترم صنایع دستی ایران می باشد.

ست ساعت خاتم میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.