07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

حوض میناکاری

اصفهان را باید از مینایش شناختت یا از محصولات خاتمش؟ از قلم کاری های زیبایش یا از قلم زمینهای هنرمندانه اش؟ هر کدام را که ملاک قرار بدهیم بی راه نرفته‌ایم. بی‌شک اصفهان قلب تپنده هنر و صنایع دستی ایران است. شهری با آن همه آثار و ابنیه باستانی و تاریخی و دریایی از هنر و آثار زیبا و ارزشمند و نفیس صنایع دستی که میناکاری بدون تردید یکی از شاخه‌های اصلی و بنیادی آن می‌باشد. هنری در نهایت ظرافت، شکوه، آرامش و جذاب. هنر میناکاری دارای زیرمجموعه هایی متفاوت است که هر کدام در نوع خود بی‌نظیر و بسیار زیباست. میناکاری روی مس، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی سفال، میناکاری روی طلا و نقره، مینا و برنج تعدادی از عناوین مهم آن می باشد. محصولات میناکاری روی مس بیشتر در حوزه ظروف و لوازم روزمره زندگی دارای کاربرد است همانند کاسه و بشقاب مینا، گلدان مینا و انواع بسیار متفاوت آن آجیل خوری، شیرینی خوری، گزخوری، سرویس چای خوری، سرویس شربت خوری و… محصولات میناکاری روی سفال بیشتر در قالب آثار تزیینی عرضه می‌شود که بسیار زیبا و جذاب می باشد و شهر لالجین همدان سرآمد تولید و عرضه آن است و به عنوان شهر جهانی سفال نیز در مجامع رسمی ذیربط جهانی به ثبت رسیده است.
یکی از محصولات تزیینی و جذاب میناکاری روی سفال که هم در منزل و هم در اماکنی نظیر سفره خانه ها، رستوران های سنتی و قهوه خانه دارای کاربردی ویژه و ممتاز است، حوض سفالی میناکاری است که فوق العاده می باشد و جلوه و جلایی پرشکوه به فضا و مکان می بخشد. این حوض های سفالی در ابعاد مختلف و طرح های جذاب و متفاوت به عنوان آب نما مورد مصرف قرار می گیرد. رقص ماهی های قرمز و رنگین در آن روح زندگی و تازگی را بشارت می دهد و استفاده از سایر ظروف و ادوات میناکاری شده در کنار آن همانند سرویس چای خوری و سماور میناکاری، قلیان میناکاری و چراغهای میناکاری و یا آویزهای دیوار و سقفی میناکاری شده فضایی زیبا و جذاب را رقم می‌زند که می‌تواند ساعت‌ها محیطی آرام و زیبا و آرام بخش را برای مراجعین و استفاده کنندگان آن فراهم آورند. ابعاد کوچک تر این حوض های زیبا در ایام پایانی سال و مراسم ویژه آیین کهن و باستانی نوروز در سفره های هفت سین مهمان خانه های ایرانی است و اصالتی بی نظیر را برای سفره های زیبای هفت سین و ارمغان می آورد.

هفت گردون خیال و انواع میناکاری های نفیس

شرکت هفت گردون خیال با ارائه مجموعه ای نفیس و بی نظیر از هدایای میناکاری اساتید این فن قدردان این میراث ملی می‌باشد.
اشیا و ظروف میناکاری هفت گردون به تنهایی یا در کنار محصولاتی دیگر از شاخه های متنوع صنایع دستی ایران نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، قلمزنی، نقره نما،ترمه، قلمکار و… در قالب پکیج های انحصاری بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص ویژه و نفیس پیشنهاد جذابی به متقاضیان محترم و طالبین این آثار می باشد که به تمامی در وبسایت جامع هفت گردون خیال در معرض دید و انتخاب علاقمندان محترم قرار گرفته است.

ست گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.