04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > بشقاب دیوارکوب میناکاری نقطه کوب

بشقاب دیوارکوب میناکاری نقطه کوب

نقطه کوبی یکی از روش های میناکاری روی سطوح می باشد که حاصل ذوق و خلاقیت و ابداع هنرمندان میناکار است. این روش بیشتر بر سطوح ادوات، ظروف و محصولات میناکاری روی سفال و بعضاً چوب انجام می‌پذیرد.
لالجین همدان شهر جهانی سفال به عنوان پیشتاز ارائه محصولات سفالی مزین به آرایه های میناکاری، هنرمندان سفالگر میناکار برجسته ای را در خود پرورانده است. کطیف گسترده محصولات سفال مینا دایره انتخاب و خرید را برای علاقه مندان به محصولات زیبا و رنگین این صنعت، فراخ و گسترده نموده است. تنوع نقش و رنگ در این دست محصولات بسیار بالا بوده و می‌توان اذعان نمود که تمامی سلیقه ها و علائق گوناگون جامعه را می تواند پاسخگو باشد. با ورود هنرمندان جوان خلاق و خوش ذوق و قریحه به این عرصه شاهد ظهور نقوشی متفاوت، ساده تر و دارای هارمونی رنگی بیشتر می باشیم. به ویژه اینکه این خلاقیت محدودیت خاصی ندارد و هنرمند جوان به راحتی نوع نگاه و بینش درک و سلیقه خود را مبنایی برای نقش خود دانسته و در پس آن به شیوه های نوین هنر خود را عرضه می نماید.
یکی از این روش های ابداعانه، شجاعانه و البته زیبا و ستودنی روش نقطه گذاری است. مجموع طرح و یا نقش موردنظر توسط نقاط برجسته رنگی فشرده در کنار هم (شیوه نقطه گذاری) شکل میگیرد. تمامی خطوط، زوایا، سایه روشن ها و… توسط چیدمان همین نقاط برجسته رنگی نمایان میشود و در نهایت شاهد خلق یک اثر بدیع و زیبا می شویم.
محصول مورد نظر در این گفتار بشقاب سفالی دیوارکوب تزیینی است که به شیوه نقطه گذاری نقاشی شده است. این بشقاب ها بسیار زیبا و جذاب بوده و زیبایی و ظرافت آن هم از فاصله دور و هم از فاصله نزدیک به وضوح قابل رؤیت است. این بشقاب های زیبا در ابعاد و اشکال مختلف (عمدتاً گرد) تخت و یا گود و دارای لبه یا حاشیه عرضه گردیده اند. در بعضی از موارد نیز این بشقاب ها در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ به دنبال هم در یک باکس مستطیل شکل قرار گرفته و حالتی از قاب دیوارکوب را به وجود می‌آورند.
هدایای میناکاری نقطه گذاری شده سفالین بسیار مورد توجه و علاقه نسل پر شور جوان بوده و انتخاب آن به عنوان هدیه انتخابی، به جا و شایسته می باشد.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

مینای هفت گردون و هدایای میناکاری

هفت گردون خیال خوش اقبال است که از وجود هنرمندان خوش ذوق و قریحه در حوزه میناکاری بهره‌مند است. محصولاتی زیبا و نفیس که به درستی و حسن سلیقه در پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون خیال جای گرفته‌اند و درخشش و جلوه‌ دو چندانی را برای این پکیج های متنوع به ارمغان آورده‌اند. پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال ویترینی است رنگین، زیبا و گسترده از کلیه محصولات اصیل و نفیس صنایع دستی هفت گردون به ویژه پکیج های انحصاری و خاص که در انتظار رؤیت، بازدید، تهیه و انتخاب خریداران و متقاضیان گرامی به سر می برد.
ما پاسخگوی شایسته و متعهدی برای نیازهای متفاوت، خاص و با سلیقه می باشیم.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.