30 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سرویس چای خوری خاص میناکاری

سرویس چای خوری خاص میناکاری

به چه کار آیدت ز گل طبقی               از گلستان من ببر ورقی
گل همین پنج روز و شش باشد          وین گلستان همیشه خوش باشد

 

 

به واقع می توان میناکاری را سمبلی از گلستانی دانست که همیشه خوش است. میناکاری گلستانی است سرشار از گلهای رنگین، جذاب و متنوع که همیشه خوش و زیباست. همیشه می‌توان نظاره‌ گر رویش گلهایی تازه و دیدنی در آن بود و ساعت‌ها در جذبه زیبایی‌ های آن شناور بود و لذت برد. میناکاری صرفنظر از عرصه های مختلف و متنوع زیر ساخت‌های آن (مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج، برنز و چوب) حوزه وسیعی را در زمینه نوع محصولات ارائه شده نیز شامل می‌شود.
استادکاران میناکار با افزودن هنر بی نظیر خود به انواع محصولات دست ساخته متنوع نظیر گلدان، بشقاب، کاسه، میوه خوری، شیرینی خوری، گز خوری، سنگاب، آجیل خوری، آینه و شمعدان، سرویس‌های چایخوری، شربت خوری، قاب تابلو، آویز های زینتی و… خالق اثری شگفت انگیز و همچنین تحسین برانگیز می گردند. نقوش مینایی عمدتاً برگرفته از سمبل ها و موتیف های ایرانی و باستانی و بعضاً اساطیری می‌باشد. گل و مرغ، ترنج و بته جقه از بارزترین نشانه های به کار گرفته شده در نقوش مینایی می‌باشد. میناکاری به سبک های مختلفی انجام می‌پذیرد به عنوان مثال سبک نقطه گذاری در آثار و محصولات میناکاری روی سفال لالجین همدان به چشم می‌خورد و نقوش اسلیمی، ختایی و پرداز در آثار و محصولات میناکاری روی مس اصفهان بیشتر به کار رفته و در حقیقت نشان و شناسه محصولات میناکاری روی مس اصفهان می باشد. هدایای میناکاری یکی از پر هواخواه ترین و دوست داشتنی ترین هدایای صنایع دستی ایران بوده که به ویژه در مناسبت‌های ملی و سنتی از قبیل عید نوروز دارای مطلوبیت فراوانی می باشد.
یکی از محصولات زیبا و نفیس حوزه میناکاری روی مس که به هنرمندی هر چه تمام تر طراحی، تولید و عرضه گردیده است سرویس قهوه خوری میناکاری روی مس میباشد که دارای جذابیت خیره کننده‌ای است. شامل ۶ عدد قهوه خوری میناکاری شده گل و خطایی درب دار و یک عدد سینی فوق العاده زیبا با حاشیه‌های دالبر شده گرد و در انواع نقوش مختلف و رنگ بندی های جذاب.
وجود یک ست قهوه خوری در جهیزیه نو عروسان دارای اثربخشی فوق العاده بوده که نشان از اصالت و وزانت را با خود به ارمغان می‌آورد.
محصولات زیبای میناکاری همواره از گزینه‌های اول در انتخاب هدایای سازمانی و اداری در مناسبت های مهم سال به ویژه ایام عید نوروز در مجموعه های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی بوده و هست.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

هدایای میناکاری هفت گردون

شرکت هفت گردون خیال ارج و احترام ویژه‌ای را برای هنر-صنعت میناکاری به عنوان میراثی ملی پیوسته قائل بوده و می باشد.
میناکاری یکی از ارکان تشکیل دهنده پکیج های انحصاری هفت گردون خیال است که باعث جذابیت و درخشش این پکیج های متنوع می گردد.
پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی،فرهنگی هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای مناسبتی، هدیه ویژه، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای خاص و… که همگی به همراه سایر محصولات متنوع از سایر شاخه های صنایع دستی ایران در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده اند و شما می توانید با ورود به این سایت با انتخاب و تهیه هدایایی زیبای فوق تجربه خریدی شیرین و جذاب را به تجارب خود بیفزایید.

ست هدیه بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.