01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سنبلدان میناکاری

سنبلدان میناکاری

هنر میناکاری گل سرسبد صنایع دستی اصفهان می‌باشد از آن روی که بسیار متنوع، زیبا، جذاب و متعالی است. میناکاری سنتی اصفهان ترکیبی فوق العاده از زیبایی بصری و جذبه های روحانی است. خطوط اسلیمی، منحنی‌های پیچان و تو در تو، گل و مرغ های اساطیری، آبی آسمانی لطیف بر زمینه سپید، همگی ترکیبی از زیبایی های معنوی و بصری است. استادکاران میناکار باهنر درخشان خود جلوه دیگری به زندگی روزمره ما بخشیده و شوری دیگر می گسترانند. فلز سرد و بی روح را به محصولی زنده، پویا، جذاب و دوست داشتنی تبدیل نموده و زندگی بی رنگ را رنگین نموده و معنا می بخشند. میناکاری بر زیر ساخت های متفاوت و مختلفی عرضه می گردد که از آن جمله است میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره و برنج که عمده تولیدات هنرمندان و استادکاران میناکار اصفهانی در شاخه محصولات میناکاری روی مس میباشد.
انواع گلدان، صراحی، گلاب پاش، تنگ، بشقاب، کاسه های متفاوت، سرویس چای خوری، سرویس آینه و شمعدان، انواع تابلوهای زیبا و ترکیبی از مینا و خاتم و بسیاری عناوین دیگر.
سنبلدان میناکاری یکی از جذاب ترین محصولات میناکاری روی مس می باشد که توسط اساتید فن طراحی و تولید گردیده و روانه خانه‌ های ما گشته است. این سنبلدان های زیبا با حاشیه دالبر شده در دهانه سنبلدان یا ساده در انواع طرح های بسیار زیبا و متفاوت و نیز سایز های مختلف عرضه می گردد. خود به تنهایی دارای وجه تزئینی و دکوراتیو بالایی بوده و زینت بخش میز، بوفه، پیشخوان منازل، دو طرف شومینه و یا هر نقطه مناسب دیگری در منزل و محل کار می باشد. عمده رنگ بندی این سنبلدان زیبا در حال حاضر همانند سایر محصولات میناکاری آبی سیر و روشن در زمینه سفید می باشد که بیانگر آبی پاک آسمان است.
در حقیقت میناکاری استعاره ای است از گنبد آسمان. البته امروزه از رنگ بندی های دیگر نیز بهره برده می شود که می توان قرمز تیره مایل به زرشکی، قهوه‌ای روشن و همچنین سبز را عنوان نمود.
میناکاری میراث ملی ماست که ایجاب می‌نماید نگاهبان شایسته این میراث ارزشمند باشیم.

ست بشقاب و آجیل خوری میناکاری

هفت گردون خیال و هدایای میناکاری

هدایای میناکاری هفت گردون چه به صورت جداگانه و چه در پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون از جذابیت ویژه‌ای برخوردار می باشد. محصولات زیبای میناکاری در کنار محصولات مکمل دیگر هم از حوزه صنایع دستی هم از حوزه‌های متفاوت نظیر محصولات چرم، محصولات الکترونیکی، دیوان اشعار، کتب مذهبی و ادعیه سازنده پکیج های فوق العاده و کاربردی و زیبای هفت گردون خیال همانند : بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک و… می‌باشند.
وبسایت جامع هفت گردون خیال شما را به دنیای زیبای میناکاری برده و پیشنهادات مختلف و متنوعی را برای شما متقاضیان محترم تدارک دیده است.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.