10 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سه پایه پاشاهی میناکاری روی سفال

سه پایه پاشاهی میناکاری روی سفال

هنر میناکاری هنری است بس والا و اصیل. از کهن ترین و اصیل ترین هنر-صنعت های میهن عزیزمان میباشد. میناکاری میراثی است گرانسنگ که محیط زندگی ما را زیباتر، مطلوب تر و جذاب تر مینماید. میناکاری دنیایی از نقش و رنگ است که به مهمانی رنگین و زیبای خود ما را دعوت می نماید، تا از آن بهره ببریم. مجذوب جذابیت آن بشویم و به دنیای بی نقش رنگمان نقش رنگی بزنیم و دنیا را زیباتر، شادتر و مطلوب تر بسازیم.
هنر میناکاری دارای طیف متنوع و گسترده ای از انواع محصولات می باشد که هر کدام دارای وقار و شخصیتی شاد، متعالی و انرژی بخش هستند. هنر مینا‌کاری دارای زیر مجموعه های متفاوت و خاص میباشد که هرکدام از شاخه های متنوع آن جلوه دگرگون و متمایز دارند. انواع زیرساخت‌ های میناکاری را می‌توان ذیل عناوین میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، چوب، برنج و… دسته بندی نمود.
محصولات میناکاری روی مس حوزه تخصصی میناکاران برجسته اصفهانی است که توانسته اند شاهکارهایی بی نظیر را خلق نموده و به جامعه هنر دوست تقدیم نمایند. محصولات میناکاری روی سفال نیز یکی دیگر از شاخه‌های مهم و اصلی میناکاری است که بر پایه سفال عرضه می گردند. به واسطه شکنندگی، ظرافت و آسیب‌پذیر بودن سفال بیشتر محصولات این گرایش جنبه تزئینی و دکوراتیو داشته و دارای انرژی و ضمیری شاد و خاص هستند. محصولات گرایش میناکاری روی سفال عمدتاً در حیطه تولید و عرضه سفالگران میناکار متبحر لالجین همدان است. لالجین همدان از جمله شهرهایی است که در جایگاه والا و برجسته قرار گرفته است و در شورای جهانی صنایع دستی و یونسکو به عنوان پایتخت سفال جهان ثبت گردیده است. شیوه‌های ارائه هنر مینا نیز عرصه‌های گوناگونی را تجربه کرده است، همچون مینای خانه بندی، مینای نقاشی و… یکی از محصولات تزیینی و زیبایی این گرایش سه پایه پاشاهی سفال و مینا می باشد که دارای ۳ پایه در زیر و بدنه ای متفاوت، گلویی بلند و یا کوتاه، دستگیره تک و… می باشد.
این سه پایه ها فوق العاده جنبه دکوراتیو و زیبایی داشته و زینت بخش هر سرا و منزلی است.

ست گلدان و بشقاب میناکاری

شرکت هفت گردون خیال پکیج ها و هدایای مینایی

همانگونه که رسالت هنر مینا‌کاری، زیباسازی است. حضور هدایای میناکاری در پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون نیز بسیار تأثیرگذار و ویژه است. چیدمان های متنوع هدایای صنایع دستی که شامل محصولات نفیس صنایع‌ دستی از جمله میناکاری و محصولاتی مکمل نظیر انواع سررسید های لوکس، لوازم التحریر، دیوان شعرا، کتب ادعیه و مذهبی، محصولات چرمی، محصولات الکترونیک و… می باشد که تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و… عرضه گردیده اند.
برای مشاهده کلیه پکیج های ویژه هفت گردون و نیز تمامی محصولات نفیس دیگر میتوانید به وبسایت جامع هفت گردون خیال رجوع و در صورت نیاز هدایای مورد نظر خود را تهیه نمایید.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.