01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > سینی میناکاری روی برنج

سینی میناکاری روی برنج

اوج خلاقیت و ابتکار و تنوع را می‌توان در حوزه محصولات زیبای صنایع دستی در میناکاری و انواع گرایش های آن یافت. دایره تنوع و انتخاب در این عرصه بیش از آنی است که در نظر آیدو مینا‌کاری هنر-صنعتی به درازای تاریخ این میهن هنرپرور است. نیاکان ما با ترسیم نقوش ساده و ظروف و ابزار سفالی و سنگی دست ساخته هایشان پایه گذاران این هنر-صنعت بوده و امروز ما میراث‌ داران این هنر- صنعت مهم بومی و ملی خود می باشیم که وظیفه داریم آن را باشکوه تر، زیباتر، خلاقانه تر و جذاب تر به امانت به آیندگان خود بسپاریم. هنری که نه تنها دارای بار زیبایی و تزئیناتی خاص خود می باشد، بلکه هنری است کاربردی و موثر در بسیاری از شئون زندگی جاری و روزانه ما در حریم شخصی و اجتماعی ما. محصولات زیبای میناکاری دارای بار فرهنگی و ارزشی ویژه‌ای است که به نوعی شناسنامه ما تلقی می‌شود. روح تمدن و فرهنگ ایرانی در محصولات صنایع دستی ایران به ویژه میناکاری با تمام شعب و گرایش های آن جاری می باشد. یکی از شاخه های چندگانه میناکاری، میناکاری روی فلز می باشد که شامل مس، برنج، فلزات گران‌ بها نظیر طلا، نقره و… میباشد. میناکاری روی مس از گسترده ترین و پر محصول ترین شاخه های میناکاری است که طیف وسیعی از محصولات متنوع را در بر می‌گیرد. شاخه میناکاری روی برنج نیز از گرایش‌ های خاص میناکاری است که دارای محصولات متنوعی می باشد. در گذشته های نه چندان دور کاربرد محصولات برنجی در زندگی روزمره بیشتر از امروز بوده است که نمونه بارز آن سماور ها، سینی ها و ظروف برنجی بوده است به ویژه سماور، سرویس چای خوری، سینی و قندان برنجی کاربرد فراوانی داشت.
محصول مورد معرفی امروز سینه های برنجی در اشکال و ابعاد گوناگون است که به زیور مینای رنگین آراسته گردیده است. این سینی ها در دو نوع تخت و گود (لبه دار) با دستگیره و بدون دستگیره عرضه می گردد که عموماً نوع گود و لبه دار آن به هنر مینا‌کاری مزین می گردد. نقوش مینا در دایره میانی سینی های برنجی در نقوش مختلف سنتی و بومی طراحی و اجرا می‌گردد که جلوه بسیاری به کار می بخشد و علاوه بر کاربرد آن به تنهایی دارای قابلیت یک کالای تزئینی و دکوراتیو است.

مینای هفت گردون

شرکت هفت گردون خیال در پکیج های انحصاری و ابداعی خود شامل بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدیه خاص، ویژه و فاخر بنا بر چیدمان پکیج هدایای میناکاری خود به دفعات بهره برده و می‌برد. محصولاتی که به جذابیت و مطلوبیت بسته‌ها و پکیج‌ها به مراتب افزوده و آن را دوست داشتنی تر نموده است. با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال ضمن رؤیت تمامی پکیج ها و محصولات گوناگون صنایع‌دستی از جمله فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، ترمه و قلمکار، قلمزنی، خاتم کاری و همچنین محصولات الکترونیکی، دیوان اشعار شعرای نامدار، کتب مذهبی و ادعیه می‌توانید خریدی خاص، متفاوت و به صرفه را تجربه نمایید.

گلدان میناکاری شکیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.