04 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > شمعدان لاله میناکاری روی سفال

شمعدان لاله میناکاری روی سفال

سفالگری خود حوزه ای مستقل از مجموعه صنایع‌ دستی ایران است. محصولات سفال به اشکال و صور گوناگون تولید و عرضه می گردند، در بعضی از آن شاهد سفال ساده و خام بدون هیچگونه تزیین و آرایه ای هستیم، محصولاتی که در عین سادگی، زیبایی خاص خود را داشته و نیز کاربرد های ویژه خود را. به ویژه در نواحی روستایی شاهد استفاده بیشتر از این محصولات به سبب قیمت پایین آن و نیز فراوانی آن می‌باشیم. محصولاتی نظیر کوزه های آب، کاسه، قلک، گلدان و… اما شاخه دیگری از این محصولات سفال نیز عرضه می گردد که در تلفیق با شاخه دیگر از مجموعه صنایع‌ دستی ایران، میناکاری پدید آورنده آثاری جذاب، زیبا، الوان و دوست داشتنی هستند.
محصولات میناکاری روی سفال با تنوع چشمگیر در عرصه طرح و نقش و رنگ و نیز زیرساخت آن به لحاظ کاربردی، امروزه یکی از شاخه های پرطرفدار صنایع دستی ایران است که توانسته است بازار اشتغال مطلوبی را به ویژه برای بانوان سرپرست خانوار ایجاد نماید. همچنین با ورود جوانان جسور، خلاق و هنرمند به این حوزه شاهد آثاری متفاوت به لحاظ ساختار و کارکرد و نیز به لحاظ طرح و نقش و رنگ میباشیم. محصولات میناکاری روی سفال عمدتاً در شهر لالجین همدان (شهر جهانی سفال و نیز پایتخت سفال ایران) تولید و عرضه می گردد.
شاخه میناکاری دارای گرایش های متفاوتی است که موجب گردیده است حوزه محصولات آن دارای تنوع چشمگیر و متنوع گردد. که از آن جمله است میناکاری روی مس، شیشه، سفال، طلا، نقره، برنج و چوب که اصفهان طلایه‌ دار محصولات میناکاری روی مس بوده و توانسته است خالق محصولات بسیار نفیس، جذاب و اصیل در این عرصه باشد.
از مجموعه محصولات میناکاری روی سفال می‌توان مثال های بیشماری را عنوان نمود که توانسته‌ اند جایگاه ویژه‌ای را در طیف متنوع صنایع دستی ایران برای خود به دست آورند. یکی از این محصولات جفت شمعدان های لاله ای سفال می باشد که تماماً از سفال بوده و در اشکال و ابعاد مختلف طراحی، تولید و عرضه می گردند. تمامی سطح بدنه این شمعدان های زیبای لاله ای توسط استادکار ماهر میناکار به زیور نقوش اصیل و زیبای میناکاری مزین گردیده است. بعضی دیگر از این شمعدان های زیبا نیز به روش نقطه گذاری یکی از اسلوب متنوع میناکاری نقاشی گردیده اند که آن نیز در نوع خود بسیار شکیل، متفاوت و جذاب است.
این شمعدان های فوق‌العاده در کنار آینه های زیبای میناکاری روی سفال، ترکیب فوق العاده جذابی را ایجاد می نمایند که بسیار زیبا، متفاوت، الوان و دوست داشتنی هستند.
هدایای میناکاری همیشه به عنوان گزینه ای خاص جهت هدایای شخصی و یا سازمانی مطرح بوده‌اند و متقاضیان فراوان دارند. به ویژه محصولات میناکاری روی مس زینت بخش بسیاری از از هدایای نوروزی سازمان‌ ها، ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی بوده است.

ست بشقاب سفال در جعبه مقوایی

هدایای میناکاری هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال نیز با علم به این استقبال همگانی و خواست عمومی در طراحی و چیدمان پکیج های ابداعی و انحصاری خود از محصولات زیبا و نفیس مینای خود استفاده ویژه نموده و هدایای متفاوت، دوست داشتنی و وزینی را تحت عناوین بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و… جهت علاقه مندان محترم فراهم نموده است که یکایک پکیج ها و نیز محصولات خاص انفرادی مختلف از صنایع دستی ایران را در وبسایت جامع خود عرضه نموده است.

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.