01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > جعبه جواهر میناکاری

جعبه جواهر میناکاری

میناکاری را می‌توان هنر آراستن نامید، همانگونه که آرایشگر با آراستن فرد سعی در زیباتر نمودن آن شخص دارد، در هنر میناکاری نیز ما با آراستن به وسیله نقش و نگار روبرو می‌باشیم. استاد میناکار در حقیقت نگارگری است که وظیفه‌اش زیباتر نمودن هر آنچه است که می‌توان روی آن این فرایند را به سامان رساند. شاخه میناکاری دارای زیرمجموعه های متفاوتی است از جمله میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب.
هر کدام از شاخه های متنوع فوق دارای کاربردی متفاوت است و البته محصول میناکاری شده خواه کاربردی باشد خواه دکوراتیو، زیباست، جذاب و شورآفرین.
مینا کاری روی چوب یکی از زیرمجموعه‌های زیبای صنایع دستی میناکاری می باشد که بر روی زیرساخت چوبی میناکاری صورت می پذیرد این زیرساخت‌ها می‌تواند ادوات و تجهیزات مورد کاربرد در امور روزمره باشد و می تواند دکوراتیو باشد.
یکی از لوازمی که در گذشته های نه چندان دور در زندگی عمومی مردم حضوری پررنگ و پرمصرف داشت، صندوق‌های بزرگ چوبی بود که چندکاره می بود. در هر خانه‌ای قطعاً یک یا دو عدد صندوق چوبی و بعضاً فلزی موجود می بود. این صندوق‌ها نقش کمد، دراور و گاو صندوق را ایفا می نمودند. مصارفی چون جای لباس، سرویس‌های ترمه و گلدوزی نوعروسان، اسناد و اشیای قیمتی، قباله نامه ها، سند خانه، سند ازدواج، طلاق و… همگی در این صندوق‌ ها نگاهداری می شد. حضور پررنگ این صندوق‌ های چند کاره در دل هر خانه‌ای هنرمندان را بر آن داشت تا با تزئین و زیبا نمودن آن علاوه بر جنبه کاربردی آن وجه زیبایی و دکوراتیو شدن را نیز به آن افزوده و محیط را زیبا تر نمایند. بر این اساس شاهد ظهور صندوق های چوبی، منبت کاری، معرق کاری، خاتم کاری، میناکاری و نگارگری می گردیم، که علاوه بر آرایه های ذکر شده این صندوق‌ها دارای قفل و کلید های متفاوت و زیبا نیز می بودند که خود شاخه ای دیگر در حوزه صنایع دستی است که البته امروزه تقریباً منسوخ گردیده است و آن صنعت قفل و کلید سازی های متنوع، متفاوت و جذاب است.
ضمن اینکه در اضلاع درب این صندوق ها شاهد گوشه های مثلثی فلزی، برنجی جهت استحکام کار و زیبایی و در صفحات پشت و جلو و طرفین صندوق گل میخ های زیبای برنجی منقوش به نقش سر شیر و حیوانات دیگر و یا گل‌های چند پر هخامنشی و ایرانی باستانی می باشیم.
هر چند که امروزه دیگر این صنعت رو به محاق فراموشی رفته است، لیکن هم اکنون در بسیاری از منازل شاهد حضور این صندوق های زیبا و آنتیک به عنوان کالایی آنتیک و دکوراتیو هستیم.

ست گلدان میناکاری

هفت گردون خیال میناکاری

شرکت هفت گردون خیال در قبال این میراث گرانقدر ملی، خود را متعهد دانسته و سعی در اعتلا، رشد و گسترش این شاخه زیبای صنایع دستی ایران دارد. هدایای میناکاری هفت گردون در حوزه میناکاری روی مس و سفال از ارکان اصلی تشکیل دهنده پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون بوده که در کنار سایر محصولات صنایع دستی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، ترمه و قلم کار و محصولات مکمل متفاوتی نظیر دیوان اشعار و کتب مذهبی، انواع سررسید های لوکس مدیریتی، لوازم التحریر لوکس، محصولات الکترونیکی، محصولات چرمی و… به کار می رود.
پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیریتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه فاخر، هدایای مناسبتی و…
هفت گردون خیال دریچه‌ای است رو به گلستانی زیبا، رنگین و جذاب. تجربه خریدی متفاوت، امن به صرفه و جذاب در وبسایت هفت گردون خیال را آزموده و خاطره ای شیرین و ماندگار را رقم بزنید.

هدیه اقتصادی بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.