06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > کره خوری میناکاری روی سفال

کره خوری میناکاری روی سفال

هنر میناکاری هنری است بسیار اصیل، کهن، زیبا، رنگین و متنوع.
میناکاری بر زیرساخت های متفاوت و متنوعی با کارکردهایی متفاوت استوار است. ضمن اینکه تمامی شاخه ها و گرایش های آن دارای جذابیتی خاص و منحصر به فرد است.
انواع شاخه های میناکاری بر اساس زیرساخت عبارتند از میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره و برنج. اصفهان طلایه‌ دار محصولات میناکاری روی مس و لالجین همدان پرچم دار محصولات میناکاری روی سفال بوده که هر کدام جلوه ها و جذابیت های ویژه خود را دارد.
در حوزه محصولات میناکاری روی سفال شاهد آثاری درخشان و فوق العاده می‌باشیم، محصولاتی که صرفاً زینتی و دکوراتیو نبوده و عموماً دارای کاربردهای ویژه در زندگی روزمره ما هستند. عمده آثار میناکاری روی سفال در حوزه محصولات خانگی و مصارف آن است. البته زیبایی فوق‌العاده محصولات میناکاری روی سفال این امکان را فراهم آورده است که از آن حتی در ادارات و دفاتر کار نیز بتوان استفاده نمود. طیف متنوع هدایای میناکاری و محصولات سفال و مینا می‌تواند فضای خانه و هر محل مورد استفاده را شاد، رنگین و دوست داشتنی نماید. عموم نقوش بکار رفته در ساخت محصولات میناکاری روی سفال برگرفته از موتیف‌ های ایرانی و سنتی ما شامل گل و مرغ و ترنج و انواع گل های چند پر می باشد بر خلاف محصولات میناکاری روی مس که عمدتاً در زمینه های آبی و سفید عرضه می گردد، محصولات میناکاری روی سفال منشوری است از رنگ های شاد، جذاب و انرژی بخش.
انواع گلدان های متنوع میناکاری روی سفال، انواع کاسه بشقاب و ظروف شیرینی خوری تخت و پایه دار، انواع آویزها و دیوارکوب های تزیینی، چراغهای لامپا و بسیاری محصولات دیگر گوشه‌ای از محصولات الوان و جذاب میناکاری روی سفال می باشد که به بازار روانه گردیده است.
با ورود جوانان خلاق و هنرمند به این حیطه شاهد عرضه آثاری متفاوت از نقوش اجرا شده بر محصولات سفالین می باشیم که طرح های مدرن، ساده، فیگوراتیو با رنگ آمیزی های ملایم، تک رنگ و یا استفاده از دو رنگ هم خانواده و بعضاً متضاد می باشد. این دست از آثار میناکاری روی سفال نیز زیبایی‌های خاص خود را داشته و بیشتر مورد پسند و سلیقه نسل جوان می باشد. این دگرگونی و تحول حتی در خود طرح زیر ساخت نیز قابل مشاهده می باشد که با ذهنیتی که به‌طور سنتی و معمول مثلاً از یک بشقاب یا کاسه و یا گلدان در اذهان میباشد، متفاوت است. به هر جهت آثار و محصولات میناکاری در هر دو قالب سنتی و مدرن آن زیبا، جذاب و دوست داشتنی است.
یکی از محصولات زیبای میناکاری ظرف مخصوص سرو کره و پنیر می باشد، که از دو قسمت زیرین (بشقاب گرد و یا چهارگوش) و قسمت فوقانی یا درب ظرف تشکیل شده است که متناسب با بشقاب زیر آن طراحی و ساخته گردیده است و منقوش به نقوش زیبای میناکاری می باشد.
به هر روی مینا‌کاری هنر-صنعت شاخص صنایع دستی ایرانی است که فضا را دوست داشتنی شاد و جذاب می نماید.

ست گلدان میناکاری

هفت گردون خیال و محصولات میناکاری

شرکت هفت گردون خیال در راستای تحول در عرصه تولید و عرضه محصولات صنایع دستی خود گام هایی را در حد توان و استطاعت خود برداشته است و بر این امید ره می سپارد که بتواند ادامه مسیر را با گام‌هایی به مراتب استوارتر، پرشورتر و اصولی تر بردارد. بر همین مبناست که با ارائه پکیج های انحصاری و متفاوتی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس و هدیه نفیس قدم در راهی سخت لیکن شیرین و خوش آتیه گذارده است و امیدوار که بتواند پاسخگوی نیازها و سلایق متفاوت در جامعه پویا، فعال و تحول خواه ایران عزیزمان باشد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال با ارائه کلیه محصولات و پکیج های متفاوت و متنوع خود در انتظار حضور گرم و امیدوارانه شما متقاضیان محترم بوده و آماده ارائه خدمات ویژه در عرصه صنایع دستی ایران می باشد.

ست بشقاب میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.