28 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

قاب میناکاری

مینا‌کاری هنر اصیل ایرانی و ملی ماست و اصفهان قطب پررنگ تولید، رشد و گسترش میناکاری و انواع هنرهای اصیل و ملی ایران است. میناکاری را می‌توان ویترین صنایع دستی اصفهان دانست می توان ساعت ها در برابر این ویترین ایستاد و خیره گشت به دنیایی از لطافت، زیبایی و جذابیت نهفته در محصولات میناکاری. گویا روح زیبایی، لطافت و معنا در قالب ظروف، اشیا و کالاهای مسی، سفالی شیشه و… دمیده گشته و موجودی زیبا، آسمانی و ملیح زاده گردیده است.
در میناکاری خطوط و نقوش گویا با آدمی به همنشینی و هم کلامی نشسته است. میناکاری با دستی پر و بنیه ای قوی و سرشار از زیبایی و علامت همدم لحظه های سخت روزمره ماست و با سحر کلام ویژه خود ما را به عالمی دیگر رهنمون می‌سازد. و بر بال خیال در آسمان نیلگون به پروازمان وا می‌دارد. میناکاری گستره‌ی وسیعی را برای گشت و گذار ما در عالم معنا و آسمانی فراهم کرده است. هنر میناکاری فلز سرد و بی روح را به سرزندگی، به زلالی آبی آسمان، به پاکی و لطافت رهنمون ساخته و به فضا و فضاهای بی جان ما جانی سرزنده و سری پرشور بخشیده است. هنر مینا زینت‌ بخش طیف متنوعی از مواد گوناگون بوده که توانسته به شایستگی این مهم را به ثمر و نتیجه رسانده باشد. از جمله میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره و برنج.
یکی دیگر از سازه های آراسته به هنر میناکاری قاب های چوبی دیواری در ابعاد و اشکال متنوع است که این قاب های حجیم دربرگیرنده آثاری تخت از میناکاری روی مس و سفال بوده و به عنوان دیوارکوب های تزیینی بازخوردی مهم و تأثیرگذار در نگاه بیننده داشته و فضا را دیدنی و خاص می نماید. معمولاً در میان قاب های مزین به محصولات مینا از یک سری بشقاب سه سایزی میناکاری روی مس استفاده می کنند. اما در اشکال مربع آن از بشقاب‌های تخت بزرگ مس و یا سفال میناکاری شده بهره می برند. دیوارکوب های میناکاری چه در قالب قاب و چه در قالب های متنوع و اشکال دیگر بسیار زیبا و جذاب بوده و هر فضای سرد و بی روحی را زنده و شاداب می نماید.

قاب تابلو میناکاری

میناکاری و هفت گردون خیال

یکی از هفت گردون زیبا و متنوع شرکت هفت گردون بی شک هدایای میناکاری است.
مینای عرضه شده در پکیج های انحصاری و متفاوت هفت گردون خیال حاصل تلاش و کوشش اساتید متبحر و محترم همکار بوده که در کنار سایر محصولات زیبای صنایع دستی و نیز محصولات چرمی، الکترونیکی، دیوان شعرای مطرح و برجسته، کتب ادعیه و مذهبی و… سازنده پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای اداری، هدیه خاص، ویژه و فاخر می باشند.
شما نیز به سهولت می توانید با مشاهده و رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال در آسمان نیلگون پاک و درخشان مینای اصیل و زیبا روح خود را به پرواز درآورده و نظاره گر زیباییها و جذابیت های بی نظیر کهکشان صنایع دستی ایران باشید.

ست آجیل خوری میناکاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.