06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > لیوان میناکاری روی سفال

لیوان میناکاری روی سفال

هنر مینا‌کاری نه هنر خاک و آتش که هنر روح و دل است. رمز و راز نهفته در نقوش نشسته و محصولات میناکاری ما را به دنیایی متعالی، عرفانی و فرا بشری رهنمون می‌سازد. خطوط اسلیمی، منحنی های تودرتو و گل و مرغ های بهشتی نقشی بر دل و روح آدمی می زنند جانبخش و روح آدمی را به پرواز در می‌آورد در بیکران آبی احساس. استاد میناکار خاک و آتش و مس و رنگ و لعاب را معنایی سرزنده تر می بخشد. می‌توان ساعات متمادی به نقش مینایی خیره شد و با دیدگان خود با آن به گفتگو نشست. بی کلام غرق در سحر و افسون آن گشت و خود را در عالمی متعالی و در آرامشی ملکوتی رها ساخت و اعجاز نقش و رنگ را نظاره کرد. محصولات میناکاری در شاخه‌های متعددی زیبایی، لطافت و جذابیت خود را به رخ می‌کشد و عجبا که تمامی آن زیبا و منحصر به فرد و روح نواز است. میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج عرصه های جولان هنر میناکاری در عالم صنایع دستی ایران میباشد. میناکاری روی سفال یکی از شاخه های جذاب و متنوع هنر مینا‌کاری است که حضوری چشم گیر در عرصه صنایع دستی برای خود فراهم آورده است. لالجین همدان به عنوان شهر جهانی سفال و اصفهان به عنوان قطب صنایع دستی ایران دو مرکز عمده تولید و عرضه محصولات زیبای میناکاری روی سفال است که هرکدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و متفاوتی هستند. تنوع فوق العاده محصولات میناکاری روی سفال آن را به یکی از کاربردی ترین محصولات صنایع دستی ایران تبدیل نموده است. حوزه گسترش محصولات میناکاری روی سفال عمدتاً عرصه لوازم و ادوات روزانه زندگی ما از قبیل بشقاب و کاسه، دیس و ظروف مختلف پذیرایی گلدان و دیوار کوب های تزیینی و انواع ظروف و اشیای کاربردی متفاوت هستند. امروزه و با عنایت به رشد و گسترش جمعیت و نیز افزایش ارتباطات اجتماعی در سطح ملی و بین‌المللی و نیز رشد و گسترش استفاده از اینترنت و فضاهای مجازی شاهد نوعی تغییر نگرش، سلیقه و ذائقه نسل‌ های جدید می باشیم و بر همین اساس اساتید و فعالین حوزه صنایع دستی نیز با درک این تغییرات و درک سلایق و نیازها اقدام به ابتکار، نوآوری و خلاقیت در طراحی و تولید محصولات خود نموده و ضمن حفظ اصول بنیادین و اصالت این گونه آثار، سلایق و علایق نوین را در عملکرد خود لحاظ نموده و خالق آثاری امروزی، زیبا و اصیل گردیده‌اند.
از جمله این محصولات لیوان میناکاری روی سفال بوده که در انواع و اشکال و نقوش متفاوت و خاص مدرن و سنتی به بازار عرضه گردیده است. این لیوان های سفالین زیبا در انواع سایز های متفاوت کوچک، متوسط و بزرگ عرضه گردیده و هم در طرح‌ ها و نقش‌ های سنتی و همچنین طرح های مدرن به بازار عرضه گردیده است.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

میناکاری روی سفال هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال مبدع پکیج های انحصاری متنوع و انحصاری خود چون بسته های اقتصادی، محصولات آنتیک، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، ویژه و فاخر از محصولات زیبای میناکاری روی سفال نیز در چیدمان شماری از پکیج های خود به ویژه بنا بر خواست و نیاز مشتریان محترم متقاضی استفاده برده و می‌برد.
این پکیج‌ها ترکیبی از گرایش های متفاوتی چون خاتم کاری، میناکاری، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، ترمه و قلمکار، قلمزنی، محصولات الکترونیکی، دیوان اشعار شعرای نامدار، کتب مذهبی و ادعیه، لوازم‌التحریر و… بوده و پاسخگوی تمامی سلایق و نیازهای متفاوت افراد، نهادها، ارگانها و سازمان‌ های دولتی و خصوصی می باشد.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال با دنیایی متفاوت، زیبا و منحصر به فرد از صنایع دستی ایران روبه‌رو خواهید گشت.

صنایع دستی یک الگو

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.