31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میناهای تاریخی و آنتیک

میناهای تاریخی و آنتیک

هنر دیرین میناکاری از شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران است که قدمتی بسیار کهن و دیرپا دارد. مینا‌کاری هنری متعالی میباشد چه این که نام آن نیز برگرفته از پهنه نیلگون و پاک آبی آسمان است. در سده‌های نه چندان دور میناکاری دارای رواجی پرشکوه و رونق بسیار بود و به ویژه در میان طبقات اشراف، دربار پادشاهان و… از هنر میناکاری در تزیین و زیباسازی قصرها و تالارها بهره فراوانی می بردند. همچنین ظروف، تجهیزات و ادوات بسیاری مزین به زیباترین میناکاری اساتید فن میناکاری می‌گشت. آثار برجای مانده در موزه های داخلی و خارجی گواهی بر این مدعاست. آثاری در نهایت ظرافت، زیبایی، هنرمندی و شکوه. سینی های نقره با آرایه های میناکاری، سرویس چای خوری نقره و مینا و…
علاوه بر نقره شاهد محصولاتی فوق العاده نفیس و آنتیک از ترکیب طلا و جواهرات و هنر میناکاری می‌باشیم. سینی‌های مرصع از طلا و جواهر و میناکاری و زیورآلات طلا و نقره و مینا.
البته هنر میناکاری صرفاً در میان طبقات اشراف و دربار رواج نداشت. از همان دوران شاهد رواج آثار زیبای مینا در سطوح سفالی و مسی نیز می باشیم که عمومیت بیشتری داشت و در میان مردم عادی و اقشار متوسط جامعه گسترش یافته بود. محصولاتی با کاربردهای مختلف در زندگی روزمره نظیر گز خوری، شیرینی خوری، کاسه و بشقاب، انواع گلدان ها، تنگ های شربت خوری، صراحی، سنگاب، آجیل خوری و بسیاری محصولات دیگر که مستقیماً دارای کاربرد و استفاده در زندگی روزمره را رقم می‌زد. اصولاً صنایع دستی ایران به گونه ای است که تمامی شاخه های آن قابلیت ساخت در تمامی سطوح را به لحاظ جنبه اقتصادی و مالی دارد. همین ویژگی است که منجر به راهیابی بسیاری از محصولات صنایع دستی به خانه های اکثریت اقشار و شهروندان جامعه مان گردیده است. محصولات آنتیک مینا و طلا، میناکاری روی نقره، مینا و مرصع شاید هم اکنون در دستور ساخت هنرمندان مینا کارمان قرار نداشته باشد به لحاظ بهای بسیار بالای تمام شده لیکن به عنوان الهام بخش و چراغ راهنما یقیناً عامل مهم و تأثیرگذاری است، کما اینکه هم اکنون شاهد رونق و رشد زیورآلات میناکاری و نقره و استقبال روبه افزایش جوانان به استفاده از آن محل محصولات می باشیم.

ست گلدان میناکاری

مینای نفیس و شرکت هفت گردون خیال

برای هفت گردون، میناکاری جذابیت ویژه و بی تکرار نفیس و جذاب خود را دارد. کما اینکه در بسیاری از پکیج های ابداعی و انحصاری هفت گردون خیال از هدایای میناکاری استفاده‌ی بسیار می‌شود.
پکیج هایی نظیر بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدیه اداری، هدیه خاص، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، هدایای مدیریتی، و هدیه ویژه و لوکس.
وب سایت هفت گردون خیال کماکان به زیبایی محصولات تولیدی میناکاری خود می درخشد. با رجوع به وبسایت هفت گردون مجموعه محصولات و پکیج های انحصاری آن را میتوانید مشاهده و تهیه نمایید.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.