07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > میوه خوری میناکاری روی برنج

میوه خوری میناکاری روی برنج

هنر آراستن، هنر زیبا ساختن، هنر متعالی و چشم‌ نواز هنر، آرامبخش. تمامی این صفات اوصافی است که می‌توان برای هنر-صنعت میناکاری برشمرد، هنری دیرین و اصیل از مجموعه متنوع صنایع دستی ایران. هنر مینا‌کاری یکی از اصلی‌ترین، گسترده‌ ترین و همچنین پرمحصول ترین هنرهای صنایع دستی ایران است، که قدمتی دیرین و نیز گذشته ای پرشکوه و امروزی درخشان دارد.
این هنر که دارای گرایش های متفاوتی به ویژه در زیرساخت هایش است، امروزه بسیار مطرح و پرکاربرد تر از پیش به حیات خود ادامه می دهد و تبدیل به شاخه ای مهم در اقتصاد امروز ما گردیده است، به ویژه با ورود هنرمندان جوان، خلاق و فهیم به این عرصه شاهد طلوع افق های نو و درخشان در این عرصه هستیم که جای بسیار امیدواری و دلگرمی است که این میراث گرانبهای ملی ما در محاق فراموشی خود نرفته بلکه با جانی تازه به کشف عرصه‌هایی نوین نیز نائل گشته است.
زیر ساخت های چندگانه هنر-صنعت میناکاری عبارتند از : میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب که هر کدام از گرایش‌ های برشمرده طیف وسیعی از محصولات متنوع و مختلف کاربردی و یا تزئینی و دکوراتیو را پوشش می‌دهد.
یکی از شاخه‌های این هنر گرایش میناکاری روی برنج است که برای خود حرف‌های زیادی برای گفتن و جلوه‌های درخشانی را برای عرضه در چنته دارد. ظروف برنجی به ویژه در گذشته های نه چندان دور در کشورمان دارای کاربرد فراوانی بوده است، از جمله در ساخت سماورهای خانگی بسیار از این فلز استفاده می گردید، همچنین انواع ظروف خانگی نظیر بشقاب، کاسه، گلدان، لیوان، سینی و سرویس چای خوری با این فلز و توسط صنعتگران گرامی به عرصه تولید رسیده است که از آن جمله می‌توان به میوه خوری های برنجی پایه دار که روی سطح آن و نیز صفحه پایه آن به زیبایی هرچه تمام تر توسط میناکاران متبحر به هنر و آرایه مینا آراسته گردیده است. این ظروف زیبا در ابعاد و اشکال و نیز طرح های زیبای میناکاری متنوع هم اکنون در دسترس علاقمندان به این دست آثار قرار دارد.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

هدایای زیبای میناکاری و هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال در چیدمان پکیج های انحصاری و اختصاصی خود با بهره‌ گیری از هدایای میناکاری به ویژه در حوزه میناکاری روی مس و سفال موفق گردیده هدایای نفیسی را با تنوع چشمگیر برای متقاضیان محترم فراهم نماید.
پکیج های جذابی که امکان گزینش و انتخاب را برای تمامی سلائق و طبقات مختلف جامعه فراهم می‌آورد.
هدایای هفت گردون با عناوینی چون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدایای مناسبتی و… در وبسایت جامع هفت گردون خیال عرضه گردیده و آماده مشاهده، انتخاب و تهیه متقاضیان محترم می باشد.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.