09 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

نیم ست میناکاری

هنر-صنعت جذاب میناکاری عرصه‌ای است برای بروز خلاقیت، ابتکار، ذوق هنری و نگاهی متعالی به مقوله زیبایی و حظ معنوی و نیز بصری. استادکاران هنرمند میناکار، استعداد، خلاقیت، ذوق و سلیقه خود را در بسترهای متفاوت ونیز کارکرد های متفاوت به کار می‌بندند و ماحصل محصولی است که ما را سرشار از شوق نگاه و آرامش خاطر ساخته و زندگی را زیبا تر، دلپذیرتر و مطلوب تر می نماید.
میناکاری این هنر دیرین و پر افتخار ایران زمین به مثابه نگینی درخشان بر پایه انگشتر صنایع دستی ایران در درخشش و پرتو افشانی است. تمامی شاخه های گوناگون هنر مینا‌کاری برای ما و زندگی ما به مثابه پنجره‌ای است که رو به وسعت بیکران، افسونگر، آرامش بخش و زیبا باز می‌شود. میناکاری بر زیرساخت های متنوع و گوناگونی با کارکرد هایی متفاوت عرضه می‌شود که اهم آنها عبارتند از میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب. هر کدام از شاخه های ذکر شده حوزه ای خاص را پوشش می دهند به عنوان مثال هنر میناکاری روی مس عمدتاً با محصولات پر کاربرد در زندگی روزمره ما سر و کار دارد که شامل انواع گلدان ها، بشقاب‌ها، شیرینی خوری، آجیل خوری، گزخوری، سرویس های چای و شربت خوری، آینه و شمعدان، کاسه های متنوع و… که شهر هنرپرور هنرمند خیز اصفهان پیشگام و پرچمدار تولید و عرضه آن می باشد. یا محصولات میناکاری روی سفال نیز در همین حوزه و به علاوه در حوزه محصولات تزئینی و دکوراتیو عمل می نماید که شهر همدان و بالاخص شهر جهانی سفال (لالجین) نماینده شایسته و فعال آن است.
یکی از حوزه‌های بسیار جذاب، زیبا و متنوع میناکاری شاخه میناکاری روی طلا و نقره یعنی فلزات گرانبها می باشد که دایره عمل آن و عملکرد عمده آن ساخت زیورآلات زیبا، شکیل، نفیس و اصیل می باشد. زیورآلات میناکاری روی طلا و نقره دارای نهایت زیبایی در طراحی و ساخت بوده و هنرمندان این شاخه هر روز خالق جلوه هایی نوین، متفاوت و فوق العاده زیبا و رؤیایی بوده و برگ زرین دیگری بر اوراق این دفتر ارزشمند می افزایند.
نیم ست های باشکوه میناکاری روی طلا و نقره در طرح های بسیار متفاوت، شکیل و اصیل ارائه گردیده اند، که شامل یک گردن‌ آویز، یک حلقه انگشتری و یک جفت گوشواره بوده و اصالت، نوآوری و ابداعی بسیار جذاب را رقم زده اند. هنرمندان میناکار جوان نیز امروزه با ورود به حوزه طراحی و ساخت زيورآلات توانسته‌اند حرفی نو و ارائه ای متفاوت را عرضه نمایند که آن نیز در نوع خود بسیار زیبا و قابل تقدیر و ستایش است، چرا که طبعاً سلیقه ها و پسند نسل های مختلف با یکدیگر متفاوت است و چه بهتر که صنایع دستی ایران به عنوان میراث گران‌ بهای ملی ما بتواند تمامی سلایق را پوشش دهد.

ست ساعت خاتم نگارگری

هدایای مینای هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال با تلفیقی از هدایای میناکاری خود و سایر محصولات صنایع دستی نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقاشی مس ( محصول اختصاصی هفت گردون)، ترمه، قلمکار، نقره نما و… در کنار محصولاتی مکمل چون دیوان شعرای نامی و کتب مذهبی، محصولات چرمی، محصولات الکترونیکی، لوازم التحریر، سررسیدهای لوکس و… مبدع پکیج هایی متفاوت، کاربردی، پر محصول و جذاب بوده که می توانید با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون نظاره‌ گر پکیج هایی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدیه خاص و… بوده و همچنین تجربه خریدی متفاوت، امن، به صرفه و لوکس را بر تجارب زیبای خود بیافزایید.

ست گلدان و بشقاب میناکاری اصیل

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.