06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > هاون میناکاری روی سفال

هاون میناکاری روی سفال

هنر زیبای میناکاری با قدمتی افزون‌ بر سده ها با تمام فراز و فرودهای تاریخی اش هم اکنون به عنوان میراثی ارزشمند و گرانسنگ در دستان ماست. بر ما است که میراث داری شایسته باشیم یا میراث داری بی‌تفاوت. این میراث ملی حاصل بسیار بسیار تجارب فراوانی است که طی قرن ها و نسل به نسل دست به دست و سینه به سینه به ما به امانت سپرده شده است و اگر ما را در سر شوری است از این میراث و فرهنگ و هنر و تمدن غنی سرزمین ما باید در حفظ، رونق، ترقی و پیشرفت آن کوشیده و آن را پربارتر، غنی تر و زیباتر به آیندگان بسپاریم. دوران صفویه را عهد شکوفایی و اوج این هنر ملی عنوان نموده اند که در آن شاهد شکوه و حضوری پررنگ از میناکاری به ویژه در عرصه تزئینات و آراستن دربار صفوی و بزرگان آن عهد به هنر میناکاری می باشیم. پس از آن این هنر کم‌ کم به محاق فراموشی گرایید، لیکن در دهه های اخیر خوشبختانه شاهد رونق و رواج مجدد میناکاری می‌باشیم. این روند البته بنا بر حسب ضرورت تغییراتی را در حوزه رنگ بندی، رنگ آمیزی و نیز نقوش آن پدید آورده است که تناسب بیشتری با پسند و سلیقه نسل‌های امروزی و مخاطبین معاصر داشته باشد. هنر مینا‌کاری همانند سایر هنرهای صنایع دستی ایران نظیر خاتم کاری، فیروزه‌کوبی، مس و پرداز، نقره نما، ترمه و قلمکار، قلمزنی، سفال، سرامیک، شیشه، حکاکی مس، صنعت فرش و گلیم دستبافت و… هنری است کاربردی و دو وجهی هم زیباساز و زیبایی بخش است و هم به لحاظ مصرف در امور جاری دارای کاربردهای متنوع می‌باشد. انواع هنر میناکاری بر اساس زیر ساخت شامل میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج می باشد.

ست بشقاب و گلدان میناکاری

هنر میناکاری روی سفال و محصولاتش

میناکاری روی سفال از شاخه های برجسته هنر- صنعت میناکاری است که توسط استادکاران میناکار طرح و نقش های مختلف از جمله اسلیمی ختایی گل و بوته بته جقه و به ظروف و ادوات سفالی منتقل و سپس لابد هی و خورده ای می گردند تا ماحصل کار محصول زیبایی باشد که در دستان ما قرار می گیرد و به خانه هایمان رهنمون می گردند هنر میناکاری روی سفال ما شاهد طیف گسترده‌ای از ادوات ظروف نگاره های تزئینی آویز و پایدار بوده که هرکدام دنیایی از نقش و رنگ های زیبا و جذاب را به زندگانی ما به ارمغان آورده اند یکی از آن ادوات هاون سفالی می باشد که به زیور هنر مینا آراسته گردیده است اینها و آنها به ویژه برای ساییدن بسیاری از ادویه جات و مغزی حیات در زندگی جاری ما دارای کاربرد بوده و علاوه بر آن حضور زیبایش محیط را تلطیف و دوست داشتنی تر می‌نماید اینها اونها در ابعاد و اشکال مختلف به همراه دسته های سفالی بوده جهت استفاده که آن نیز به هنر مینا‌کاری تماماً آراسته گردیده است.

ست بشقاب میناکاری روی سفال

پیشنهادات متفاوتی از مینا توسط هفت گردون خیال

شرکت هفت گردون خیال به کرات از هدایای میناکاری زیبا و اصیل خود در چیدمان متفاوت و جذاب پکیج های انحصاری و ابداعی اش بهره برده است. پکیج هایی متنوع، زیبا و کاربردی با انواع محصولات نفیس صنایع دستی به همراه محصولات مکمل و متنوعی چون محصولات الکترونیکی، محصولات چرمی، دیوان شعرای نامدار و کتب مذهبی، محصولات ویژه جهت ست های مدیریتی نظیر سررسید، خودکار و خودنویس لوکس مدیریتی. پکیج هایی بی نظیر و دیدنی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، هدایای اداری، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه ویژه، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و بسیاری از عناوین دیگر که هفت گردون خیال جهت رفاه و نیز سهولت در امر انتخاب و خرید و احترام به مشتری گرامی و هنرمندانش آن را تدارک دیده است که با مراجعه به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید ضمن رؤیت تمامی پکیج های پیشنهادی، محصول و پکیج مورد نظر را انتخاب و تهیه نمایید.
از ابتدا تا انتها شرکت هفت گردون پذیرای شما علاقمندان و خریداران محترم بوده و می باشد.

صنایع دستی یک الگو

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.