07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > کاسه و بشقاب میناکاری روی سفال

کاسه و بشقاب میناکاری روی سفال

هنر-صنعت قابل ستایش و جذاب میناکاری یکی از اصیل ترین هنرها و صنایع دستی میهن عزیزمان ایران می باشد، که شاید بتواند قدمتی هم پای تاریخ پر فراز و فرود این سرزمین برای آن قائل بود، به نوعی نقش و نگاره های ساده و ابتدایی نیاکانمان بر روی ظروف ساده روزمره سفالی همچون کاسه و کوزه های سفالین بر جای مانده را بتوان بنیان هنر زیبای میناکاری قلمداد کرد. هنری که امروزه با گسترش بی‌ نظیری در عرصه ها و زیرساخت های متنوع ارائه می گردد، گرایش هایی همچون میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب.
هر یک از شاخه های چندگانه فوق دارای جذابیت ها و جلوه های ویژه خود بوده که در مجموع همگی به نحو احسن بر زیباسازی محیط پیرامون ما پای می فشارند.
میناکاری روی سفال از شاخه‌های مهم، متنوع و پر محصول حوزه میناکاری است، که بخش وسیعی از ملزومات مورد استفاده در زندگانی روزمره ما را پوشش می‌دهد. کالاهایی از قبیل انواع گلدان، بشقاب، کاسه، لیوان، دیس، آجیل خوری، شیرینی خوری، انواع تنگ و پارچ، انواع چراغ های پایه دار و فانتزی و آویز، شمعدان، قاب آینه و…
زیر ساخت سفالینه این آثار عموماً توسط سفالگران هنرمند و ماهر لالجین همدان شهر جهانی سفال پایتخت سفال ایران ساخته می گردند و سطح مار توسط میناکاران هنرمند و خلاق با استفاده از اسلوب، شیوه ها و نقوش متفاوتی همچون اسلیمی، ختایی، گل و مرغ و… به زیور مینا آراسته می گردند. محصول مورد نظر امروز کاسه بشقاب میناکاری روی سفال می باشد که در ابعاد و اشکال گوناگون طراحی و عرضه می گردند و علاوه بر زیبایی چشمگیر، محصولی کاربردی بوده و استفاده از آن در سفره های ایرانی بیانگر اصالتی ماندگار و زیبا میباشد.
حاشیه و لبه‌ های بشقاب و کاسه به نحو چشمگیری در اشکال مختلف به صورت دالبر درآمده است که جلوه فوق‌العاده ای به اثر بخشیده است. رنگ بندی های شاد و پر انرژی این ظروف زیبا تأثیری شگرف و فوق العاده بر جای می‌گذارد و محیط اطراف را شاد و دوست داشتنی می نماید.

گلدان میناکاری شکیل

هفت گردون خیال میناکاری روی سفال و هدایای آن

شرکت هفت گردون خیال با بهره‌مندی از اساتید مبرز میناکار خود مجموعه‌ای زیبا از هدایای میناکاری را فراهم نموده است که هدیه ای دوست داشتنی و خاص را می‌توانند نمایندگی نمایند.
این هدایای میناکاری در کنار محصولات ارزشمند دیگری از شاخه های اصلی و مهم صنایع دستی ایران نظیر خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، قلمزنی، قلمکار، ترمه و… در مجموعه های جذاب، انحصاری و متفاوت تحت عناوین پکیج های ویژه هفت گردون به اسامی : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه جدید، هدیه لوکس، هدایای مناسبتی و… عرضه گردیده اند.
تمامی هدایای فوق در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده، انتخاب و تهیه علاقمندان و متقاضیان محترم عرضه گردیده است.

ست آجیل خوری میناکاری و دیوان حافظ

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.