01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > گلاب پاش میناکاری روی سفال

گلاب پاش میناکاری روی سفال

از زیر مجموعه های مهم، گسترده و متنوع میناکاری میتوان از مینا و سفال نام برد. هنر میناکاری دارای طیف متنوعی از زیر ساخت‌های مختلف است از جمله میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج. شهر لالجین همدان پایتخت سفال ایران بوده که به اشتهار و ثبت جهانی نیز نائل گردیده است. هنرمندان میناکار لالجین بر روی ظروف متنوع سفال تولید شده در این شهر، توانستند خالق شگفتی‌ های بسیار گردیده و دنیایی از نقش، طرح و رنگ های دلنشین، متنوع و جذاب را خلق نمایند محصولات میناکاری روی سفال لالجین از کیفیت ساخت و همچنین تنوع بی‌شماری برخوردار بوده و توانسته اند جایگاه سفال و سرامیک را در مجموعه صنایع دستی ایران ارتقا بخشیده و بازاری پر رونق و مطلوب را ایجاد نمایند. محصولات سفال و مینا عمدتاً در حوزه ادوات و تجهیزات خانگی و مورد مصرف در زندگی روزمره می باشد. از قبیل انواع کاسه و بشقاب های فوق العاده، سرویس چای خوری، پارچ‌ و لیوان، پیش‌دستی، انواع گلدان، تنگ، شربت خوری پایه دار و ساده، چراغ های تزئینی، آویزهای زینتی و بسیاری محصولات کاربردی دیگر.
یکی از زیباترین محصولات این حوزه گلاب پاش سفال و مینا بوده که در انواع طرح ها و نقش ها با دستگیره های متنوع و زیبا و همچنین اشکال مختلف لوله خروجی گلاب طراحی و تولید گردیده اند. بعضی از این گلاب پاش ها دارای سینی مخصوص برای زیر آن بوده که آن نیز از سفال میناکاری شده می باشد. این گلاب پاش زیبا و سینی مخصوص آن هدیه ای بسیار زیبا و شکیل بوده که می تواند زینت بخش هر منزلی باشد و در مناسبت‌های خاص و ویژه‌ای همچون روز مادر و روز زن از بهترین گزینه های موجود بوده که دارای بازخورد ویژه می باشد شاخه‌ مهم دیگر میناکاری میناکاری روی مس می‌باشد که در اصفهان به عنوان قطب صنایع دستی ایران تولید و عرضه می گردد.

صنایع دستی یک الگو

انواع میناکاری ایران و اصفهان

همان‌گونه که پیش‌تر عنوان شد زیرساخت‌ های محصولات میناکاری متفاوت بوده و شامل میناکاری روی مس (اصفهان)، میناکاری روی سفال (لالجین همدان)،میناکاری روی شیشه،طلا، نقره و برنج می باشد که عموماً در اصفهان تولید می گردد. محصولات میناکاری روی شیشه عموماً دکوراتیو بوده و از آن در جهت زیباسازی محیط بهره برده می‌شود. محصولات میناکاری روی طلا و نقره نیز عمدتاً در حوزه زیورآلات مختلف از جمله گردن آویز، گوشواره، انگشتری، دستبند و پلاک عرضه می گردد.
تنوع محصولات مینا کاری بسیار زیاد بوده و همچون سایر شاخه‌های صنایع دستی نظیر خاتم‌ کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، مس و پرداز، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکار و ترمه، صنعت فرش دستبافت، گلیم، گبه، منبت، معرق و…. دارای وجه کاربردی و زیبایی توأمان بوده و از این حیث قابل توجه و مهم می باشد.

ست بشقاب میناکاری

میناکاری چه بخریم

شرکت هفت گردون خیال مفتخر است که با طراحی، تولید و عرضه پکیج های انحصاری و جذاب خود متشکل از محصولات زیبا و نفیس صنایع‌ دستی از جمله محصولات میناکاری و محصولات مختلف نظیر دیوان اشعار و کتب مذهبی، محصولات چرمی و محصولات الکترونیکی تحت عناوینی چون هدایای اداری، بسته های اقتصادی، هدایای سازمانی، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی آی پی، هدیه ویژه، هدیه خاص، هدایای میناکاری، هدیه لوکس، هدیه جدید، نفیس و فاخر در راستای احترام به سلیقه خاص و نیاز مشتری و همچنین ترویج بهینه صنایع دستی گامی بزرگ و بنیادین برداشته و یاری رسان افراد، نهادها و سازمان های دولتی و خصوصی در رفع نیازهای آنان در زمینه هدایای نفیس صنایع دستی بوده و وبسایت جامع خود را در جهت این مهم راه‌اندازی نموده و در معرض دید و مشاهده متقاضیان محترم قرار داده است.

بشقاب و گلدان میناکاری و قلمدان خاتم کاری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.