31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > گلاب پاش میناکاری روی سفال

گلاب پاش میناکاری روی سفال

صنایع دستی میناکاری جلوه‌ای یگانه از روح زیبای فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی است، رنگین کمانی چند رنگ که هر یک گلی خوشبو و زیبا از این گلستان مصفاست. میناکاری را هنر آب و آتش و خاک نامیده‌اند، اما هرچه که آن را به نامیم بلاشک حس تعالی بخش و روح نواز آن و جذبه آن حرف آخر را می‌زند. میناکاری در انواع زیر مجموعه های متفاوتی که ناشی از زیرساخت‌های متفاوت است عرضه می شود.
مهمترین شاخه های آن و البته کهن‌ترین آن میناکاری روی مس و میناکاری روی سفال است که هرکدام دارای جلوه های مختلف و ویژه خود هستند.
میناکاری روی شیشه نیز بسیار متفاوت و زیباست که انعکاس نور در آن تلٱلو خاصی را پدید می آورد و متفاوت از آثار میناکاری روی سفال و مس است. میناکاری روی طلا و نقره نیز از دیگر شاخه‌های بسیار خاص میناکاری می باشد که در حوزه زیورآلات می‌توان آن را دسته بندی نمود. محصولات میناکاری روی طلا و نقره فوق العاده جذاب بوده و از تلفیقی از نقوش و طرح های اصیل سنتی و قالبی نوین تشکیل یافته است و این همنشینی دو دیدگاه بسیار جذاب و چشم ربا از کار درآمده است و خوشبختانه امروزه با استقبال خوبی در بین نسل های جدید و نوجو مواجه شده است.
میناکاری روی سفال نیز حوزه‌ای است با دامنه گسترده. بسیاری از محصولات سفالین امروزه در خانه های ما دوباره راه یافته اند. سادگی، ملاحت و جذابیت محصولات سفال هنرمندان را نیز به وجد آورده و با خلاقیت و ابداع و نوآوری خود موفق گردیده اند از ترکیب دو شاخه مهم هنری سفال- سرامیک و میناکاری شاخه ای جدید، جذاب و جالب توجه به نام میناکاری روی سفال را خلق نمایند که روز به روز بر تنوع و تکثر محصولات آن افزوده می گردد.
از جمله محصولات زیبا گلاب پاش سفال و مینا است که در طرح های بسیار زیبا و متنوع به همراه یک سینی یا بشقاب در زیر آن روانه بازار گردیده است. گلاب پاش میناکاری با کاربرد در مجالس مختلف مذهبی و عید و شادی زینت‌بخش سرا و منزل و محافل است. طرح های اسلیمی و نقوش سنتی و اصیل کار شده بر روی گلاب پاش های سفالین به همراه رنگ بندی های متنوع، شاد و جذاب بر زیبایی و طراوت آن بیش از پیش افزوده است و آن را محصولی دوست داشتنی و پرطرفدار در میان اقشار گوناگون جامعه نموده است. این گلاب پاش دارای جنبه‌های بسیار قوی زیبایی و دکوراتیو بوده که به تنهایی و در ویترین نیز می تواند فضا را عطرآگین و جذاب نماید.

شرکت هفت گردون خیال میناکاری و میناکاری روی سفال

شرکت هفت گردون خیال عرضه کننده نفیس ترین آثار و هدایای میناکاری بوده و البته بنابر اقتضای حرفه‌ای مبنی بر نیاز سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی در تهیه هدایای مورد نیاز و به لحاظ ایمنی و استحکام، بیشتر در حوزه میناکاری روی مس وارد حیطه عملی تولید و عرضه گردیده است. لیکن نگاه بلند مدت هفت گردون به این شاخه مهم صنایع دستی ایران سایر زیرشاخه‌های مطرح آن را نیز در تیررس نگاه خود قرار داده است.
شرکت هفت گردون مبدع پکیج های انحصاری متنوع با بهره‌مندی از آثار نفیس میناکاری در ترکیب با سایر محصولات اصیل و فاخر صنایع دستی همچون خاتم کاری، فیروزه کوبی، نقره نما، ترمه و قلمکار، مس و پرداز و… هدایا و بسته های کاربردی و زیبای متنوعی را برای متقاضیان محترم تدارک دیده است. پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی ، محصولات آنتیک، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدیه خاص، ویژه و نفیس.
با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال می توانید با رؤیت و انتخاب پکیج و یا پکیج های مطلوب خود اقدام به تهیه آن نمایید و خریدی امن و به صرفه را تجربه کنید.

ست بشقاب میناکاری روی سفال

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.