06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران نماد هویت ایران

صنایع دستی ایران نماد هویت ایران

هر قومی و هر ملتی دارای نمادها و نشانه هایی است که عصاره و خلاصه فرهنگ، تمدن، پیشینه و جایگاه آن در منظومه رنگارنگ جهان کنونی است. نمادها نشانی از افتخار، آمال و نوع نگاه به زندگی و جهان خلقت نزد هر ملیتی می باشد که با اتکا به آن نقشه راه زندگی و آیندگان خود را رقم می زنند. در حقیقت روح هر قوم و ملتی را میتوان در آن نشانه ها جستجو کرد، در آن تعمق کرد، رمز و راز های آن را کشف کرد و از زیبایی ها و جذابیت هایش لذت برد.

صنایع دستی ایران یکی از مهمترین نمادهای هویت ملی

ایران سرزمینی پر رمز و راز و سرشار از تنوع اقلیمی، جغرافیای، آب و هوایی ونیز دارای فرهنگی چند وجهی و بسی متنوع و رنگارنگ است که می‌توان آن را به رنگین‌کمانی زیبا تشبیه نمود. ایران دارای نمادها و نشانه های متفاوت و گوناگون است که آن را بسیار جذاب و متنوع نموده است. نشانه هایی گوناگون و متفاوت، مثال هایی زیاد را به عنوان شاهد این مدعا می توان نام برد. ایران دارای آثار باستانی و تاریخی متنوعی است که بعضی ها آن را نماد ایران تلقی می نمایند. فرش ایران، نفت ایران، پسته و خاویار ایران، شعرا و عرفای نامداری چون حافظ، مولانا، سعدی و خیام که هرکدام شهرتی عالمگیر به دست آورده‌اند، اینها به تمام نمادها و نشانه‌های است که در بسیاری از نقاط عالم به فراخور حال خود از این نشانه ها و نمادها در تعریف ایران و هویت ایران از آن بهره می‌برند.
در اینجا به یکی از برجسته ترین این نمادها که همانا صنایع دستی ایران است، اشاره‌ای کوتاه می رود.
صنایع دستی ایران سفیر شایسته‌ای برای معرفی هویت و فرهنگ و تمدن ایران زمین در سطح جهان می‌تواند باشد و بعضا است. چرا که روح فرهنگ و تمدن و نگاه ایران زمین به تمامی در صنایع دستی ایران تجلی یافته است آن هم به زیبایی و جذابیت هرچه تمام تر.
صنایعی چون فیروزه کوبی، خاتم کاری، میناکاری، مس و پرداز، نقره نما، منبت، معرق، قلمزنی، حکاکی مس، حکاکی چوب، سفال و سرامیک و شیشه، ترمه، قلمکار، فرش، گلیم، گبه، و… هرکدام دنیایی از زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده ای را در دل خود به میراث سپرده اند. این سفیران شایسته را باید حرمت نگاه داشت، مراقبت کرد و در رشد و ترویج و اعتلای آن کوشید.

هفت گردون خیال و نگاهبانی این میراث ملی

شرکت هفت گردون خیال از بدو تاسیس و آغاز فعالیت خود یکی از اهداف مهم و اصلی خود را نگاهبانی از این میراث و نماد و هویت ملی ایران قرار داده است و تمامی تلاش و توان خود را در پاسداشت و رشد و ترویج این هویت ملی قرار داده است. هفت گردون خیال با بهره مندی از استادکاران مجرب و متبحر و ترسیم چشم اندازی روشن و پر فروغ در این راستا اقدام به طراحی، تولید و عرضه پکیج های متنوع و زیبایی از محصولات فاخر صنایع دستی ایران تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای خاص و ویژه، محصولات وی آی پی، هدایای مدیران، هدایای سازمانی و تبلیغاتی و هدایای مناسبتی نموده است که در بسته بندی های انحصاری این مجموعه درخشش و زیبایی دو چندانی یافته است.
وب سایت هفت گردون خیال معرف شایسته ای از این میراث ملی و گرانبهاست که شما را دعوت به بازدید از آن می نماید.

صنایع دستی یک الگو

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.