01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان آموزش از پایه تئوری و عملی

صنایع دستی ایران و اصفهان آموزش از پایه تئوری و عملی

ضرورت آشنایی آحاد افراد جامعه از بدو ورود به سیستم آموزشی با مقوله صنایع دستی ایران و اصفهان روز به روز پر رنگ‌ تر و ضروری تر می شود، اگر بپذیریم که صنایع دستی مقوله‌ ای است که علاوه بر حضور در حوزه اقتصاد و بازار، کالایی فرهنگی نیز می‌باشد، میراثی ملی و تمدنی است، امری همگانی و سراسری است. پس ایجاب می‌نماید که نگاهی عمیق تر، اصولی تر و استراتژیک تر بدان داشته باشیم و به جای انبوهی از اطلاعات غیر ضروری و غیر مفید که هم در سیستم آموزشی رسمی و هم در گستره نفوذ اینترنت و شبکه‌ های مختلف و رو به رشد مجازی ترویج می‌شود، کودکانمان را از همان بدو امر ورود به مدارس و مراکز آموزشی در مجاری صحیح رشد و ترقی قرار داده و با زبان و بیان مناسب و همینطور با آموزش عملی و عینی، ایشان را با مقوله ای به نام صنایع‌ دستی ایران آشنا ساخته و با کشف استعدادها و توانایی‌ های تک‌تک آن توسط مربیان و متخصصان خبره و متعهد از همان اوان ورود به جامعه زمینه بروز و رشد استعداد های آن ها را مهیا نموده و آینده‌ای روشن تر هم برای ایشان و هم برای صنایع دستی کشور رقم زد، چه اینکه صنایع دستی ایران حضوری تأثیر گذار در اقتصاد و معیشت بخش عظیمی از مردم میهن عزیزمان به ویژه در شهرها و روستاهای دور از مرکز داشته و رشد و ترقی آن الزاماً باعث رشد و ترقی و چرخش چرخ بسیاری از صنوف دیگر در جامعه می گردد.
به عنوان مثال : صنایع غذایی، هتلداری، گردشگری، راه و ساختمان و حمل و نقل جاده ای و شهری بخش هایی هستند که مستقیماً با رونق صنایع دستی در ارتباط می باشند.
به علت کثرت سرفصل های مختلف در حوزه صنایع دستی به موارد بالا می توان بسیاری حوزه های دیگر را اضافه نمود. سرفصل هایی که هر کدام با مواد و مصالح گوناگون سر و کار داشته و رونق آنان می تواند تأثیری بسزا در رونق سایر بخش‌ های فنی، صنعتی و تولیدی بگذارد. گرایش هایی همچون : میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره، برنج و چوب، خاتم کاری، نقره نما، مس و پرداز، فیروزه کوبی، حکاکی مس، منبت، معرق، ترمه و قلمکار، صنعت فرش دست بافت، گلیم و گبه، قلمزنی و… هرکدام مرتبط با بخش های دیگری در حوزه صنایع می باشد که در تأثیر و تأثری متقابل قرار دارند از جمله صنایع نساجی، رنگرزی، فلزات، صنایع چوب، فلزات گرانبها و…
با این نگاه به مقوله صنایع‌ دستی می‌توانیم کودکانمان را از ابتدا متکی به نفس، سازنده، خلاق، کارآفرین و مفید تربیت نموده و جامعه ای سالم تر، پویاتر، مترقی تر و مرفه تر را در آینده شاهد باشیم.

ست ساعت خاتم نگارگری

هفت گردون خیال و مقوله‌ای به نام صنایع دستی ایران

بازرگانی هفت گردون خیال خود را ملزم به حضوری خلاقانه تر، تأثیرگذارتر و انرژیک تر در عرصه صنایع دستی می‌داند و این الزام، هفت گردون را به سمت تلاش برای کسب ایده‌های نو سوق داده است.
حاصل این تلاش و نگاه نو منجر به خلق فضایی جدید در تولید و عرضه محصولات نفیس صنایع دستی اصیل و وزین گردیده است.
هفت گردون با ابداع و عرضه پکیج هایی جذاب و متنوع تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… گام در راهی نوین و با افقی روشن و زیبا گذارده است.
ما شما را نیز به این چشم انداز زیبا در وبسایت جامع خود دعوت نموده و از ابتدا تا انتها همراهی شایسته و متعهد در کنارتان خواهیم ماند.

صنایع دستی ایران و اصفهان

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.