05 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان از ویترین تا خانه

صنایع دستی ایران و اصفهان از ویترین تا خانه

با وجود پیشینه و قدمت تاریخی ساخت محصولات و صنایع دستی به ویژه در سرزمینمان با پیشگامی در این رابطه باید اذعان داشت هم اکنون آن چنان که شایسته است و باید محصولات زیبای صنایع دستی حضوری پررنگ به لحاظ کاربردی در خانه‌های ما ندارد. این امر ریشه در وجه بسیار برجسته زیبایی آثار و محصولات صنایع دستی میهنمان دارد بیشتر ترجیح می دهیم این آثار زیبا را به عنوان محصولی دکوراتیو و تزئینی بر پیشخوان خانه هایمان و در بوفه ها و ویترین‌ های منازلمان تماشا کنیم و لذت ببریم و این امر موجب غفلتی ناخواسته در ضمیرمان گردیده است و آن غفلت از وجه کاربردی این محصولات می باشد. چه بهتر که به جای لوازم، ظروف، ادوات و اثاث مورد تبلیغ در رسانه‌های فراگیر که در نهایت صرفاً انگیزه ای جز فروش بیشتر و سود بیشتر وارد کنندگان و یا حتی تولید کنندگان بزرگ صنعتی داخلی ندارد، از محصولات زیبا، اصیل، کاربردی و شکیل صنایع دستی خودمان که میراث گرانقدر نیاکانمان می باشد، بهره برده و استفاده نماییم محصولاتی که حاصل دسترنج هنرمندان، استادکاران و صنعتگران سخت کوشی است که با کمترین امکانات و پشتیبانی مادی و معنوی در جای‌جای نقاط دور و نزدیک کشور عزیزمان خالق شگفتی‌ها گردیده‌اند. صنایع دستی ایران و اصفهان (به مثابه قطب صنایع دستی و هنری کشور) دارای گستره ای بزرگ چه در زمینه ساختار و چه در زمینه نوع محصولات هستند. صدها اثر تاکنون به مرحله ثبت رسیده و دارای شناسنامه گردیده اند و شاید به همان میزان هنوز باشند در گوشه و کنار این دیار که محصولاتی زیبا و کاربردی را خلق کرده باشند که به واسطه دوری از مرکز و عدم دسترسی به امکانات رسانه‌ای و تبلیغی و عدم مکانی مناسب برای عرضه و فروش کالاهایشان شاهد غبار فراموشی و دیده نشدن باشند.
همتی همگانی می‌طلبد و تغییر نگاهی از بیرون به درون، به خودمان، به امکاناتمان، به میراث گرانقدر مان که قرن ها با مرارت، زحمت و رنج دست به دست و نسل به نسل گردیده و هم اکنون در برابر دیدگانمان است.

به قول سهراب سپهری چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.

محصولات زیبای صنایع دستی جایشان صرفاً در ویترین و پیشخوان و روی دیوار نیست. باید آنها را به متن زندگیمان اضافه نماییم. این تغییر نگرش یقیناً هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت دارای اثرات و بازخوردهای مثبت و فراوانی در چرخه رشد و ترقی و رونق اقتصادی مملکت می باشد. به ویژه در شرایط نامساعد فعلی که بنا بر دلایل مختلف از جمله پیامدهای شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های یک جانبه شاهد نوعی رکود در عرصه صنعت و تولید به ویژه عرصه نفت و حواشی آن بوده و دسترسی به ارز جهت صنایع ارزبر دچار نقصان گردیده است. صنایع دستی ایران و اصفهان که تمام آن متکی بر مواد و مصالح و نیروی کار و استادکار و صنعتگران داخلی و بومی است گزینه ای بسیار مناسب و در دسترس و قابل اتکاء جهت رونق اقتصادی، اشتغال زایی و حتی صادرات و ارزآوری می باشد.
صنایعی نظیر خاتم‌ کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، میناکاری روی مس، سفال، شیشه، طلا، نقره‌ و برنج، ترمه و قلمکار قلمزنی، صنعت فرش دست بافت، گلیم، گبه، حکاکی مس، قلمزنی، سازمانی منبت، معرق و ده‌ها و صدها عنوان دیگر.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال چه میکند

شرکت هفت گردون خیال با این دیدگاه و نگرش تأسیس شد و شروع به فعالیت در عرصه تولید و عرضه صنایع دستی ایران کرد، که طرحی نو در اندازد و نگاهی نو در عرصه تولید و به ویژه عرضه این محصولات را ترویج نماید. نگاهی که در ذات خود ارج و بهایی واقعی برای صنعتگران و تولیدکنندگان سختکوش و همچنین مصرف کنندگان گرامی که از بین این همه گزینه های رنگین و پر طمطراق، صنایع دستی ایران را انتخاب نموده اند، به ارمغان می آورد.
بر این اساس هفت گردون خیال با طراحی و تولید جعبه های مستحکم، شکیل، متنوع و همچنین ابداع پکیج های انحصاری و متفاوت نظیر بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای مناسبتی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای اداری، محصولات وی آی پی، هدیه خاص، ویژه و نفیس به بخشی از تعهد و مسئولیت خود جامعه عمل پوشانیده و گام اول را اصولی، متفاوت، آینده نگرانه و حمایتگرانه برداشته است.
شما متقاضی محترم و علاقه‌مند به این دست آثار و محصولات نفیس و اصیل می توانید با رجوع به وبسایت جامع هفت گردون خیال ضمن مشاهده کلیه محصولات و پکیج های پیشنهادی و متنوع ما اقدام به تهیه و دریافت آنها نمایید.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.