31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان بازاریابی یا بازارسازی

صنایع دستی ایران و اصفهان بازاریابی یا بازارسازی

ساختار صنایع دستی ایران و اصفهان به گونه‌ای است که از وجوه مختلف قابل تعمق و تدبر می باشد. صنایع دستی ایران بیش و پیش از هر چیز دارای ماهیتی فرهنگی، هنری و متعالی است، زیبایی بخش است، آرامش، تفکر، تعمق و تدبر را به ارمغان می آورد، تمامی اقشار با هر سطح فرهنگی، تربیتی، طبقاتی و نژادی را پوشش می‌دهد، به مفهوم تمام ملی است که گستره آن تمامی میهن عزیزمان را در نوردیده است. زنده، پویا و فعال است. اما این تمامی ماهیت، ساختار و کارکرد آن نیست. صنایع دستی ایران منشوری رنگین است که از هر زاویه رنگی زیبا را بازتاب می دهد. رنگین کمانی زیباست و چند رنگ. علاوه بر وجوه ذکر شده دارای چندین ویژگی مهم و اساسی است که به راحتی نمی‌توان و نباید از کنار آن گذشت و آن را نادیده گرفت و آن وجه مهم کاربردی اکثریت قریب به اتفاق محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان به عنوان (پایتخت صنایع دستی ایران) می باشد. بسیاری از شاخه های متنوع و زیبای صنایع‌ دستی ایران در شهرها و روستاهای دور و نزدیک و دور از مرکز متولد گردیده، رشد نموده و بالیده اند. با امکانات محدود و حداقلی و بدون پشتیبانی های لازمه فنی، مالی و…
جدای از بحث تولید آثار و محصولات، نکته حائز اهمیت و بسیار مهم در این رابطه بحث بازاریابی و فروش محصولات مازاد بر مصرف در مراکز تولید شده شهری و روستایی است. امکانی که اکثریت تولید کنندگان عزیز خرد شهری و روستایی از آن بی بهره اند و نیازمند و شایسته پشتیبانی های فنی و مالی مسئولین ذیربط و نیز سرمایه‌گذاران گرامی و متعهد هستند.
نکته حائز اهمیت و قابل ذکر علاوه بر مسئله بازاریابی مسئله بازارسازی است. بازارسازی امری است که نیاز به بستر سازی و مؤکداً تبلیغات صحیح و فرهنگ‌سازی سراسری و خاص دارد. باید رسانه‌های جمعی چه رسمی و چه عمومی، رسانه‌های اینترنتی و شبکه‌های مجازی، وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری و علمی در اقدامی هماهنگ و البته اصولی، جذاب، علمی و… در این امر مشارکت نمایند و نگاه کلی جامعه را به سمت و سوی استفاده از محصولات داخلی به ویژه صنایع دستی اصیل ایرانی که میراث گرانبهای ملی و میهنی ماست سوق دهند و به عبارتی بازارسازی نمایند. این امر به ویژه در جهت رشد، ترقی، ثبات اقتصادی و متعاقباً ثبات، آرامش، امنیت اخلاقی و روانی جامعه همچنین اشتغالزایی نقشی بسزا و غیرقابل انکار دارد. در کنار تمامی موارد ذکر شده این نکته را نیز باید مد نظر قرار داد که در بحث بازاریابی و بازارسازی، صنایع دستی ایران و اصفهان دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی جهت صادرات و ارزآوری می باشند. بسیاری از محصولات صنایع دستی ایران هم اکنون موفق گردیده‌اند به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی راه یابند و شهرت و مطلوبیت ویژه‌ای را کسب نمایند که در رأس آن می توان از هنر-صنعت فرش دستبافت ایران، گلیم، گبه و… نام برد.
تمامی شاخه های مهم و اصلی صنایع دستی ایران و اصفهان دارای این ویژگی بوده و می توانند نقش مهم تر و برجسته تری را نیز ایفا نمایند. از جمله صنایع دستی خاتم کاری، فیروزه کوبی، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، قلم زنی، منبت، معرق، سفال و سرامیک، نقره نما، مس پرداز، حکاکی مس، حکاکی چوب، ترمه، قلمکار و بسیاری از عناوین دیگر.
زمان توقف ناپذیر است و پرسرعت در گذر. ارزش ثانیه های آن را نیز نباید از دست داد و با تأسف بر گذشته و گذشت زمان نگریست.
آینده روشن و فردای بهتر را همین امروز باید پایه‌گذاری کرد.

ست کشکول حکاکی مس به همراه کتاب نفیس

هفت گردون خیال و راه های رفته

نگاه هفت گردون خیال به صنایع دستی ایران نگاهی بازارساز است. هفت گردون خیال با قدم گذاردن در راه های نرفته سعی در کشف بسترهای نو و نیز بسترسازی در جهت رشد، نمو، ترقی و گسترش این میراث ملی و گرانبها دارد.
هفت گردون نگاهی ویژه به عرضه بهتر و متناسب با نیاز روز افراد، سازمانها و ارگان‌های دولتی و خصوصی و هدایای ارزشمند صنایع دستی دارد و بر این مبنا با طراحی و ساخت جعبه های شکیل، مستحکم، زیبا و نیز عرضه انحصاری پکیج های جذاب و متنوعی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای اداری، هدیه خاص، ویژه و فاخر گام در راهی نوین در عرضه به روز، خاص و شکیل محصولات و هدایای متنوع صنایع دستی خود گذارده است.
راهی به سوی افق‌های روشن تر و زیباتر در عرصه صنایع دستی ایران.
وبسایت جامع هفت گردون خیال دریچه‌ای است رو به آن افق های روشن.

ست شربت خوری مینیاتوری پایه برنز

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.