06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان خروج از رکود و راهکارهای فروش

صنایع دستی ایران و اصفهان خروج از رکود و راهکارهای فروش

در شرایط خاص فعلی ایجاب می‌نماید که راهکارهایی جهت افزایش فروش صنایع دستی ایران و اصفهان اتخاذ شود، در بسیاری از شاخه های صنایع دستی متنوع و زیبای ایرانی به واسطه شرایط نامطلوب فعلی، شاهد سبقت تولید بر عرضه و فروش محصولات هستیم. البته رکود نسبی موجود در کل چرخه اقتصادی جاری چه در حیطه تولید، چه در عرصه فروش به چشم می خورد و طبعاً صنایع دستی ایران و اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و عواقب شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر معیشت و اقتصاد ملی، آثار نامطلوب خود را بر جای گذارده است. همچنین است نوسانات و افزایش شدید نرخ ارزهای معتبر خارجی، کاهش ارزش پول ملی و کلا تأثیرات سوء ناشی از تحریم‌ های خارجی بر حوزه اقتصاد و بسیاری عوامل دیگر از جمله سوء مدیریت های کلان اقتصادی. تمام عوامل فوق به انضمام نگاه اشتباه بسیاری از اقشار جامعه نسبت به صنایع دستی و کاربردهای آن (عامل فرهنگی) همگی دست به دست هم داده و شرایط نامطلوبی را موجب گردیده که به واسطه آن شاهد نوعی رکود سراسری به ویژه در زمینه فروش محصولات صنایع دستی ایران هستیم. در کنار تمام عوامل ذکر شده باید از حضور کالاهای بی‌کیفیت مشابه چینی با قیمتهای نازل تر که از طریق کانال های غیرقانونی و قاچاق به بازارهای داخلی ورود کرده اند، نام برد، که موجودیت کالاهای با کیفیت و ارزشمند داخلی را تهدید می نماید.

صنایع دستی اصفهان متنوع و اصیل

چند توصیه بنیادین برای افزایش فروش

قبل از هر اقدامی در این ارتباط باید با برنامه‌ ریزی بلندمدت و کوتاه‌مدت، موجبات تغییر نگاه عمومی در جامعه نسبت به محصولات صنایع دستی ایران را پیگیری نمود. نگاه عمومی نسبت به محصولات صنایع دستی عموماً نگاهی است مبنی بر دکوراتیو انگاشتن محصولات صنایع دستی، عموماً فکر می نمایند که صنایع دستی بیشتر جنبه های تزئینی و غیرکاربردی داشته و در شرایط نابسامان فعلی، مدیریت بودجه خانوار را در تأمین کالاهای اساسی و کاربردی تقسیم بندی می نمایند. این نگاه باید تغییر نمایند. درست است که محصولات صنایع دستی ایران همگی بسیار زیبا و جذاب هستند و نقشی تعیین کننده در زیباسازی محیط منزل و کار را دارند، لیکن اکثریت نزدیک به قریب به اتفاق آثار و محصولات صنایع دستی ایران و اصفهان کاربردی بوده و در زندگی روزمره ما (فردی و اجتماعی) دارای کاربرد می باشند. از دیگر راهکارهای پیشنهادی بسترسازی مناسب مسئولین و متولیان امر در این حوزه بوده که شامل رفع موانع قانونی و حقوقی احتمالی به جهت هموارسازی ورود سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی به این عرصه است. تبلیغات اصولی و صحیح در رسانه های اجتماعی به ویژه رادیو و تلویزیون برای معرفی آثار و محصولات صنایع دستی ایران، گفتگو با فعالین این حوزه به ویژه فعالین و هنرمندانی که در شهرستان‌ ها و شهرهای دور از مرکز و دور از امکانات مناسب کماکان چراغ این هنر-صنعت را با تحمل رنج و سخت کوشی وافر روشن نگاه داشته‌ اند. شنیدن مشکلات و مسائل بازدارنده از زبان تولیدکنندگان، هنرمندان و شاغلین این بخش می‌تواند مسئولین را در شناسایی و رفع تنگناها و مشکلات شاغلین این حوزه یاری نماید. گسترش بازارچه‌های محلی، استانی و سراسری و در صورت امکان دائم، عرضه مستقیم صنایع دستی ایران، کمک به تولید کنند کنندگان در جهت تهیه مواد اولیه مرغوب، بازاریابی داخلی و نیز خارجی مناسب به ویژه در امر صادرات با توجه به مقبولیت و اشتهار بعضی از شاخه‌های مهم صنایع دستی ایران از جمله صنعت فرش دست بافت، خاتم کاری، سفال و سرامیک و… این امر می‌ تواند در زمینه ارزآوری بسیار راهگشا باشد ضمن اینکه محصولات صنایع دستی ایران به سبب صبغه فرهنگی و هنری آن می‌تواند به مثابه سفیران شایسته جهت شناساندن تمدن و فرهنگ اصیل میهن عزیزمان ایران به آن سوی مرزها عمل نمایند.

هفت گردون خیال و حضور پر تلاش در این عرصه

شرکت هفت گردون خیال به سبب تعهد خود به نگاهبانی شایسته از این میراث ارزشمند ملی، همواره سعی و تلاش خود را در جهت تولید و عرضه بهینه و در خور نام و شأن و جایگاه این میراث و همچنین متقاضیان و علاقه‌مندان به این آثار و هدایای صنایع دستی معطوف داشته است و بر همین اساس با طراحی و خلق پکیج هایی متفاوت، جذاب، کاربردی و زیبا از مجموعه محصولات صنایع دستی با گرایش‌های متفاوت گامی متین و استوار برداشته و با ارائه آن تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… در وبسایت جامع خود یاریگر شما علاقمندان و متقاضیان محترم به هدایای نفیس و ارزشمند صنایع‌ دستی فاخر ایران به ویژه جهت رفع نیاز نهادها، سازمان ها و مؤسسات محترم دولتی و خصوصی به این دسته هدایا در مناسبت های مختلف ملی، مذهبی و سازمانی باشد.

ست ساعت خاتم میناکاری به همراه گلدان فیروزه کوب

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.