31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با اتریش

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با اتریش

جمهوری اتریش کشوری کوچک در اروپای مرکزی به مرکزیت وین، مهد موسیقی کلاسیک، طبیعت زیبا و با صنایع دستی خاص خود دارای مساحتی بالغ بر ۸۳/۸۵۵ کیلومتر مربع و طبق آخرین سرشماری جمعیت حدود ۹ میلیون نفر می‌باشد.
اتریش علاوه بر جاذبه های طبیعی فراوان ناشی از وجود رشته کوه های معروف آن در عرصه هنر موسیقی به ویژه، شهره می باشد و آهنگسازان بزرگی را تقدیم عالم هنر نموده است مثل : بتهوون، اشتراوس، موتزارت و شوبرت، به گونه‌ ای که این امر تأثیرات شگرفی را در فرهنگ و سنن و همچنین هنرهای صنایع دستی آن گذارده است که به آن اشاره می رود.
اتریش را می‌توان کشوری صنعتی قلمداد کرد، لیکن در عین حال دارای سرفصل هایی در صنایع دستی متناسب با طبیعت و فرهنگ و آداب و رسوم خود می باشد که اهم آن عبارتند از : عروسک سازی، لباس سنتی تراخت، شیشه و کریستال سواروسکی، سرامیک و چینی، کنده کاری روی چوب، زیورآلات محلی، آویزها و نمادهای کریسمسی چوبی، شکلات و شیرینی های دست ساز، البسه ماهوت، سردیس ها و مجسمه های آهنگسازان نامدار اتریشی، گوی برفی، صندل های دست ساز دوگین از جنس نمد.
۱) البسه های سنتی اتریشی که نماد های ویژه آن الهام گرفته از رشته کوه های آلپ در این کشور است، از جمله مهم ترین صنایع دستی این کشور سردسیر می باشد که بسیار زیبا و رنگین است که به نام تراخت عرضه می‌شوند، که در قیاس با البسه های سنتی ایرانی مثل لباس های عشایری و لباس های سوزن دوزی سیستان و بلوچستان دارای تفاوت‌ های آشکاری چه در جنس پارچه های به کار رفته و چه در طراحی، نقش و رنگ بندی می باشند.
۲) شیشه و کریستال اتریش دارای محصولات بسیار ارزشمندی است که برند سواروسکی آن به ویژه در زمینه زیورآلات کریستالی شهرتی عالمگیر دارد و البته بسیار متفاوت با زیورآلات سنتی صنایع دستی ایران و اصفهان که نشأت گرفته از فرهنگ و سنن ایرانی می باشد، است. زیورآلات سنتی ایرانی عموماً بر پایه طلا و نقره عرضه میگردند و یکی از شاخه‌ های مهم از مجموعه متنوع هنر مینا‌کاری می باشد که تحت عنوان میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره عرضه می گردند و دارای تنوع، ظرافت و زیبایی چشمگیری هستند. مثل سایر شاخه های میناکاری شامل : میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب که هرکدام دارای محصولات متنوع و هدایای خاص خود بوده و از جمله هنر-صنعت های اصیل، اصلی و زیبای صنایع دستی ایران می‌باشند.
۳) محصولات چوبی تزیینی دست ساز به ویژه محصولات کریسمسی که شامل منظره های چوبی نمایش تولد عیسی مسیح به سبک اتریشی است، مزارع آلپی همراه با پیکره های چوبی، گوی های معروف برفی که در سراسر اروپا موجود است، زادگاه آن کشور اتریش می باشد که از جمله محصولات تزئینی ویژه کریسمس و درخت کاج است.
۴) سردیس‌های آهنگسازان بزرگ اتریشی نیز از دیگر شاخه‌ های معروف صنایع دستی این کشور اروپایی است.

لباس های محلی اتریش
زیورآلات سواروسکی اتریش
سردیس های اتریشی

هفت گردون خیال و ارائه ای متفاوت از صنایع دستی نفیس

بازرگانی هفت گردون خیال در کارنامه کاری خود علاوه بر تولید آثار نفیس در حوزه‌ های مهم صنایع دستی همچون : میناکاری، خاتم کاری، مس و پرداز، مس و نقاشی (انحصاری هفت گردون) و… ارائه ای متفاوت و خاص را نیز ثبت نموده است. ارائه ای در قالب پکیج های انحصاری همچون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای سازمانی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و…
وبسایت جامع هفت گردون خیال چشم اندازی نوین را بر دیدگان جستجوگر شما گشوده است. چشم انداز ی رو به دنیایی زیبا، جذاب و متفاوت از آثار نفیس صنایع‌ دستی.
مشتاق دیدارتان در این مهمانی نقش و رنگ هستیم.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.