31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با بلژیک

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با بلژیک

کشور کوچک اما مهم بلژیک واقع در غرب اروپا دارای جاذبه‌ های بسیار مهم تاریخی سیاسی صنایع دستی هنری و غذایی است. بلژیک با مساحتی بالغ بر ۳۰/۵۸۲ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به۱۱/۵۲۹/۰۰۰ میلیون نفر، کشوری کوچک و کم جمعیت لیکن به لحاظ سیاسی، طبیعی و تاریخی دارای جاذبه های فوق العاده این کشور بیشتر دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی در معماری و هنر، موسیقی و نقاشی می باشد. بلژیک میزبان دفاتر و مقرهای اصلی اتحادیه های اروپایی است و سه قومیت یا نژاد فرانسوی، آلمانی و هلندی در آن ساکن می‌باشند.

بلژیک

مهم ترین صنایع دستی بلژیک

البته این کشور بیشتر به واسطه جاذبه های طبیعی و تاریخی خود شهره می‌باشد، لیکن شناخته ترین محصولات شاخص آن در حوزه صنایع دستی بیشتر حول سه عنوان :
۱) شکلات های متنوع و دست ساز معروف آن.
۲) انواع ماءالشعیر های معروف دست ساز، انواع شیرینی های وافل
۳) هنر تور و گیپور بافی آن می‌چرخد.
طبعأ در قیاس با تنوع گسترده شاخه های متنوع صنایع دستی ایران و اصفهان کاری دشوار در پیش رو نخواهیم داشت. چه این که پس از رنسانس و انقلاب صنعتی این کشور نیز بیشتر متمرکز بر گسترش صنایع مختلف به ویژه صنعت فولاد گردید و صنایع دستی این کشور نقش شاخصی در اقتصاد و اشتغال این کشور ایفا نمی نمایند.
همانند صنایع دستی ایران با شاخه های متنوعی همچون : خاتم کاری، میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، مینا کاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب، نقره نما، مس و پرداز، ترمه، منبت، معرق، قلمزنی، قلمکار، سفال و سرامیک، شیشه و… البته همانگونه که ذکر آن رفت، شکلات سازی آن را باید امری مستثنی دانست که هم در حوزه اقتصاد و هم در حوزه اشتغال این کشور کوچک دارای نقش و سهم قابل توجهی می باشد.
انواع تورها و گیپور های دست بافت این کشور نیز از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است که در صنعت پوشاک این کشور دارای کاربرد می باشد.

شکلات بلژیکی
شیرینی وافل بلژیکی
تور و گیپور بافی بلژیکی

هفت گردون خیال و صنایع دستی کاربردی

صنایع دستی متنوع ایران سهم قابل توجهی از بازار اشتغال و نیز اقتصاد ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است. به عنوان مثال شاخه میناکاری از صنایع دستی ایران حوزه‌ ای است که سهم بسزایی در اشتغال داخلی ایجاد نموده است، هنری اصیل و دیرین که با زیرساخت های متنوع ذکر شده توانسته است طیف گسترده ای از محصولات متنوع را پوشش داده و علاوه بر زیباسازی محیط، رافع بسیاری از نیازهای روزمره ما در تجهیزات مختلف و انواع ظروف و وسایل و ادوات باشد. همچون انواع کاسه، بشقاب، گلدان، تنگ، آجیل خوری، شیرینی خوری، سنگاب، آینه و شمعدان، سرویس چای خوری، سرویس شربت خوری، زیور آلات و ادوات تزئینی. تنوع محصولات مینا‌کاری، هفت گردون خیال را بر آن داشته است که در پیشنهادات تدارک دیده خود برای متقاضیان محترم هدایای صنایع دستی از انواع محصولات میناکاری استادکاران خود بهره برده و در چیدمان پکیج های ابداعی خود تحت عناوین : بسته های اقتصادی، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، محصولات آنتیک، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… به همراه سایر محصولات زیبایی صنایع دستی از سایر حوزه ها و گرایش هایی همچون خاتم کاری، فیروزه‌ کوبی، نقره نما، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون)، مس و پرداز و نیز محصولاتی مکمل نظیر محصولات چرم، انواع لوازم التحریر لوکس مدیریتی، دیوان شعرا و کتب مذهبی و انواع سررسید های لوکس مدیریتی بهره ببرد.
وبسایت جامع هفت گردون خیال با ارائه تمامی پیشنهادات جذاب، متنوع و زیبای هدایای نفیس صنایع دستی خود، منظری است به این میراث گرانبهای ملی و میهنی.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.