01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با دانمارک

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با دانمارک

پادشاهی دانمارک از حوزه اسکاندیناوی با طبیعتی زیبا، تاریخ غنی، صنایع دستی زیبا و در بردارنده شاد ترین و راضی ترین کشور دنیا با مساحتی بالغ بر ۴۳/۶۹ کیلومتر مربع و جمعیتی برابر با ۵/۸ میلیون نفر در شمال اروپا و جنوبی ترین کشور حوزه اسکاندیناوی قرار دارد.
دانمارک کشوری کم ارتفاع، سرسبز و حاصلخیز با مراتع فراوان و نیز آثار تاریخی فراوان و قلعه و کاخ‌های برجای مانده از دوران وایکینگ ها (جنگجویان شجاع نیاکان امروزی) بوده که طبعاً صنایع دستی آن به واسطه موقعیت جغرافیایی و دامداری فراوان، متفاوت تر و خاص تر می باشد و بیشتر در حوزه انواع شکلات، آبنبات و شیرینی های مخصوص خود به ویژه کوکی های مشهورش می باشد. لیکن در حوزه‌ های محدودی همچون چینی سازی، جواهرآلات وایکینگی، اشیاء ویژه طراحی داخلی چوبی، شال و عروسک سازی را می‌توان مثال زد.
از آنجا که صنایع دستی ملهم از فرهنگ و سنن و آداب و رسوم هر ملتی می باشد، این امر در مورد صنایع دستی این کشور نیز صادق است. مثلاً در حوزه جواهرسازی و زیورآلات، ما شاهد طراحی و ساخت انواع زیور آلات مختلف دستی بر اساس جواهرات و زیورآلات برجای مانده از دوران وایکینگ ها نیاکان جنگجوی این سرزمین می باشیم.
انواع دستبند ها، مچ بند ها، بازوبند ها، گردن آویز و گوشواره از جمله آن می‌باشد. زیورالات وایکینگی در عین زیبایی دارای نمادهایی از جنگجویی و قدرت می‌باشد و در قیاس با زیورآلات سنتی ایرانی بسیار متفاوت است.
زیورآلات ایرانی عمدتاً دارای نقوش ظریف و الهام گرفته از طبیعت است. شاخه زیورآلات میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره از زیر مجموعه متنوع میناکاری می باشد، که عمدتاً در حوزه زیورآلات دارای محصولات بسیار متنوع و چشم نوازی است. لازم به ذکر است که شاخه میناکاری از سرفصل‌ های بسیار مهم و متنوع صنایع دستی ایران و اصفهان می باشد که بر زیرساخت های متفاوتی همچون میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب عرضه می‌شود.
شال بافی یکی دیگر از محصولات بسیار مهم، متنوع و گسترده صنایع دستی دانمارک است که کاربرد فراوانی در استایل و نیز گرم شدن در هوای سرد و زمستانی این کشور را دارد.
چینی های آبی و سفید دانمارک نیز دارای شهرت جهانی است و در هر خانه ای در این کشور قطعه‌ ای از آن یافت می‌شود.
عروسک های زیبای نیزه (Nisse) نیز به که به ویژه در ایام کریسمس دارای کاربرد می باشد، از دیگر محصولات معروف صنایع دستی این کشور است و علاوه بر این موارد اشیای دکوراتیو چوبی که در طراحی داخلی و معماری این کشور بسیار رواج دارد، از دیگر فراورده‌ های رایج در حوزه صنایع دستی این کشور زیباست.

زیورآلات دانمارک
عروسک های نیزه
چینی های دانمارک

هفت گردون خیال و کلکسیونی متنوع از هدایای صنایع دستی

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال در راستای حضور همه جانبه و فعال در زمینه تولید و عرضه متفاوت صنایع دستی نفیس و اصیل در اقدامی خلاقانه و ابداعانه با طراحی و عرضه پکیج های زیبایی تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، محصولات وی آی پی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… یاریگر شما متقاضی محترم هدایای صنایع دستی نفیس در انتخاب بهترین هاست. انتخابی که بتواند به عنوان خاطره ای ماندگار و شیرین در ذهن مخاطب و هدیه گیرنده جای گیرد.
هفت گردون از ابتدا تا انتها همراه شما به مثابه مشاوری امین حضور دارد.

ست کشکول حکاکی مس به همراه کتاب نفیس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.