06 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی ایتالیا

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی ایتالیا

کشور ایتالیا از اعضای اتحادیه اروپا به پایتختی رُم مهد هنر، معماری، پوشاک و صنایع دستی ویژه و همچنین مهد غذاهای ویژه خود به عنوان اولین کشور از مجموعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت مقایسه اجمالی مابین صنایع‌ دستی ایران و اصفهان با این جمهوری انتخاب گردیده است.
ایتالیا از مقاصد مهم گردشگری در دنیا شناخته می شود. آثار تاریخی هنری بسیار ارزشمند و متنوع، مرکز پوشاک و مد در دنیا با برندهای بسیار معتبر، معماری فوق العاده تاریخی و انواع غذاهای خاص و معروف چون پاستا و پیتزا و نیز صنایع دستی خاص، زیبا و متنوع.
همانگونه که صنایع دستی ایران و اصفهان دارای اصالت ویژه و شناخته شده خود است و بر گرفته شده از سنن و آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی می باشد، صنایع دستی ایتالیا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. مهم ترین و معروف ترین صنایع دستی ایتالیا صرف نظر از صنعت پوشاک و مواد غذایی معروف و جهانی این کشور چون پاستا و پنیر دست ساز در انواع طعم های فوق العاده و خاص، می‌توان حول چند محور زیر دسته بندی نمود :
محصولات چرمی به ویژه کیف های چرمی خاص، چاقوی آشپزخانه با دسته های زیبا از عاج گراز وحشی و تیغه استیل بسیار مرغوب، محصولات شیشه‌ای مورانو که بسیار زیبا، دست ساز و تک می باشد، شامل فنجان، گلدان، ساعت، زیرسیگاری و زیورآلات خاص، محصولات جذاب سرامیک و سفال با تنوع و رنگ آمیزی فوق العاده و جذاب از شهرهایی چون فلورانس، سیسیلی، ناپل و موندوی، رومیزی های بسیار معروف پروجا که از مهم ترین سوغات ایتالیایی است و از جنس کتان با نقوش زیبای هندسی انسان و حیوان که در حاشیه و وسط آن به صورت گلدوزی دستی تولید می‌گردند و نیز عروسک ها و تزئینات بسیار زیبای چوبی که معروف‌ ترین آن عروسک های چوبی پینوکیو می باشد که زادگاه این عروسک چوبی مشهور و شخصیت انیمیشنی معروف آن ایتالیا می باشد، از جمله مهم‌ ترین هدایای صنایع دستی و سوغات این کشور زیبا و صنعتی است. هر چند در قیاس با میهن عزیزمان ایران و حجم بالای کمی و کیفی شاخصه‌ های متنوع صنایع دستی ایتالیا عناوین کمتری را به خود اختصاص می دهد، لیکن با اضافه نمودن خلاقیت ها و دستاوردهای این کشور در زمینه معماری، هنر و نقاشی، مجسمه‌ سازی، پوشاک و غذا می‌توان ایتالیا را مهم ترین کشور اتحادیه اروپا در این حوزه قلمداد کرد.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

هفت گردون خیال و نگاهی متفاوت و خلاق به صنایع دستی

بازرگانی هفت گردون خیال با احترام به مقوله صنایع‌ دستی چه در حوزه داخلی و چه در سطح جهانی، ارتقاء جایگاه این میراث ملی و ارزشمند را سرلوحه فعالیت ها و خدمات خود در این راستا قرار داده است. انگیزه‌ای که منجر به خلق فضایی جدید چه در عرصه تولید و چه در عرصه ارائه و نشر گردیده است.
پکیج های انحصاری و متفاوت هفت گردون خیال گواهی بر این مدعاست. هدایایی جذاب و پر بار چون : هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، هدایای تبلیغاتی، محصولات آنتیک، هدایای اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، بسته های اقتصادی، هدایای مناسبتی و… وبسایت جامع هفت گردون خیال ارائه دهنده مجموعه پکیج های فوق بوده و برای بازدید، انتخاب و تهیه هدایای صنایع دستی شما متقاضیان گرامی مهیا گردیده است.

ست کشکول حکاکی مس به همراه کتاب نفیس

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.