31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی فرانسه

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با صنایع دستی فرانسه

از سلسله گفتارهای مقایسه‌ ای بین صنایع‌ دستی ایران و اتحادیه اروپا (فرانسه) مطلب امروز را پی می‌گیریم. جمهوری فرانسه کشوری با مساحت ۵۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع واقع در اروپای غربی (یک سوم وسعت خاک ایران) می باشد.
فرانسه را مهد هنر، مد، شیرینی و زیبایی می‌دانند. البته این کشور به واسطه زیبایی های طبیعی، نمادهای مشهوری چون برج ایفل، خیابان شانزلیزه، مراکز تجاری مهم و حضور برندهای مطرح لباس، زیورآلات و به ویژه عطر و ادکلن و انواع غذاهای خوش طعم و شیرینی و شکلات های فوق‌ العاده، یکی از پرگردشگرترین کشورهای دنیا و از مقاصد مهم و طراز اول گردشگری در دنیاست. علاوه بر موارد ذکر شده این کشور طبعاً دارای صنایع‌ دستی ویژه خود نیز می‌باشد.
صنایع دستی مطرح در فرانسه را می‌توان فهرست‌ وار در عناوینی چون : سرامیک سازی (ساده و لعابدار)، نساجی، بافته هایی چون فرش، گلیم و پارچه، تابلوهای تزیینی دیواری، نقاشی، چاپ روی پارچه ابریشم، خراطی روی چوب، شیشه گری (ساده و نقش دار) و حصیربافی.
همانگونه که قابل مشاهده است در بعضی از سرفصل ها شاهد وجوه تشابه در عناوین صنایع دستی ایران و اصفهان و صنایع دستی فرانسه می باشیم. از جمله : سفال و سرامیک، فرش دست بافت، شیشه گری، حصیربافی، تابلوهای تزیینی. لیکن در عرصه صنایع دستی ایرانی ما شاهد سرفصل های خاص و انحصاری همچون خاتم‌کاری، میناکاری، فیروزه کوبی، حکاکی مس و مس و پرداز هستیم، که هر کدام جلوه ها، زیبایی ها و کاربردهای خاص خود را دارد.
به عنوان مثال در قیاس با سرامیک های لعاب دار و طرح دار فرانسوی در صنایع دستی ایران در حوزه میناکاری روی سفال ما شاهد دنیایی از طرح، نقش و رنگ هستیم. محصولات میناکاری و همچنین میناکاری روی سفال ایران به طلایه داری شهر جهانی سفال، لالجین همدان بسیار متنوع و دکوراتیو بوده و بعضاً دارای وجه کاربردی نیز می‌باشد و از شهرت جهانی برخوردار است. هدایای میناکاری روی سفال همیشه گزینه ای محبوب در مناسبت‌های گوناگون بوده و می باشد.

صنایع دستی فرانسه
صنایع دستی فرانسه
صنایع دستی فرانسه

بازرگانی هفت گردون خیال با کلکسیونی جذاب از مهم ترین گرایش های صنایع دستی ایران همچون : خاتم کاری، میناکاری، نقره نما، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (انحصاری هفت گردون)، ترمه، قلمکار، قلمزنی و سفال و سرامیک در خدمت متقاضیان و علاقمندان به هدایای نفیس صنایع دستی بوده و در این راستا با طراحی و خلق پکیج هایی متفاوت، کاربردی و چند منظوره تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، هدایای سازمانی، هدیه اداری، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… راهی نوین را در عرصه ارائه ای متفاوت گشوده است، با چشم‌اندازی روشن.
وبسایت جامع هفت گردون خیال در برگیرنده تمامی پیشنهادات مطروحه بوده و شما را به بازدید از آن دعوت به عمل می آورد.

هدیه خاص

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.