01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با همسایه جنوبی امارات متحده عربی

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با همسایه جنوبی امارات متحده عربی

امارات متحده عربی همسایه جنوبی کشورمان با مرز دریایی در خلیج فارس، متشکل از چند امیر نشین، سرزمین گرم، خشک و اقتصادی متکی بر درآمد های سرشار نفتی، بنادر تجاری و مناطق آزاد تجاری و اقتصادی.
البته طی سالیان اخیر و به دنبال برنامه ریزی های کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توانسته است درآمدهای قابل توجهی از صنعت رو به رشد توریسم و گردشگری برای خود فراهم آورد
این کشور دارای صنایع‌ دستی نسبتاً قابل توجهی بوده و البته در قیاس با صنایع دستی ایران و اصفهان در رتبه های بسیار پایین تری قرار گرفته است. اما به هر روی دارای صنایع‌ دستی محدودی در چند رشته می باشد که بعضی از آنان در اقتصاد خانوار به ویژه درآمد بانوان این خطه نقش مهمی ایفا می نمایند که به آن اشاره خواهد رفت.

صنایع دستی امارات متحده عربی

مهم ترین صنایع دستی امارات متحده عربی کدام است

مهم‌ ترین صنایع دستی این کشور ذیل عناوین برشمرده زیر جمع‌بندی می‌شود :

زیورآلات طلا و نیز انواع شمش، صنایع دستی چوبی، لباس های سنتی و ظروف سنتی چای و قهوه، تسبیح، عطرهای عربی، شکلات و خرما، دست بافته های سنتی(صوغه).

همانند دیگر کشورهای عربی زیورآلات و جواهرات (عمدتاً زیورآلات طلا) در بین بانوان این کشور دارای محبوبیت فوق‌العاده‌ای است و می‌توان شاهد انواع زیورآلات مدرن و یا سنتی طلا و نیز انواع شمش های متنوع در بازار این شیخ نشین بود.
از دیگر صنایع دستی معروف و مطرح این کشور ساخت عطر های عربی از صمغ چوب آگار می‌باشد که کالایی لوکس و گران نیز می‌باشد.
شکلات های دست ساز از ترکیب شیر شتر، وانیل، عسل و دانه های کاکائو از دیگر محصولات صنایع دستی مشهور این کشور است که طرفداران بسیاری دارد.
صنایع دستی چوبی نیز در این شیخ‌ نشین رواج داشته که بیشتر قایق های چوبی کوچک سنتی این کشور و همچنین انواع شطرنج های چوبی را می توان نام برد که هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی قابل قیاس با صنایع دستی چوبی ایران نظیر منبت، معرق، کنده کاری روی چوب و انواع گره چینی های چوبی ایرانی به کار رفته در دکوراسیون های چوبی نظیر انواع میز، مبلمان، پنجره، درب و… نمی باشد.
دست بافته های سنتی بانوان هنرمند این کشور تحت عنوان صوغه از دیگر صنایع دستی مطرح امارات می باشد و با پشتیبانی مسئولان این کشور از این هنر شاهد احیاء و رشد آن بوده، دست بافته هایی که در قالب رومیزی، کوسن، کیف و… عرضه می گردند که در مقام قیاس با دست بافته های سنتی ایرانی از فرش، گلیم، گبه و جاجیم تا دست بافته های گوناگون بانوان هنرمند عشایری ایران زمین که شهرتی جهانی یافته اند، حرف چندانی برای گفتن ندارند. هرچند که نباید از ارزش و زیبایی آن غافل بود و آن را نادیده گرفت.
از دیگر صنایع دستی این کشور انواع تسبیح های مختلف می باشد که دارای زیبایی و جذابیت ویژه خود است.

زیورآلات طلا امارات متحده عربی
عطرهای امارات متحده عربی
شکلات های دست ساز شیر شتر امارات متحده عربی
صنایع دستی چوبی امارات متحده عربی
صوغه امارات متحده عربی
تسبیح امارات متحده عربی

هدایای صنایع دستی ایرانی و بازرگانی هفت گردون خیال

بازرگانی هفت گردون خیال با عرضه مجموعه‌ای از اصیل ترین و نفیس ترین هدایای صنایع دستی در قالبی نوین و متفاوت با بسته بندی های شکیل و خاص تحت عناوین : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای مناسبتی و… راهی نوین در عرضه ای متفاوت را گشوده است، که مقبول طبع بسیاری از علاقمندان و متقاضیان این آثار اعم از اشخاص حقیقی، نهادها، ارگان ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی قرار گرفته است.
وبسایت جامع هفت گردون خیال چشم اندازی است گشوده بر این راه جذاب و دوست داشتنی.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.