31 فروردین 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با پرتغال

صنایع دستی ایران و اصفهان در قیاس با پرتغال

جمهوری پارلمانی پرتغال کشوری کوهستانی واقع در جنوب غربی اروپا و کشوری تاریخی با فرهنگ و سنن و صنایع دستی متنوع و ویژه خود می باشد. جمعیت این کشور بالغ بر ۱۰/۶۷۶/۹۱۰ میلیون نفر و مساحتی معادل ۹۲/۲۱۲ کیلومتر مربع عضو اتحادیه اروپا، پیمان ناتو به پایتختی لیسبون میباشد پرتغال کشوری عمدتاً کوهستانی است و جزء کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود. پرتغال به لحاظ جغرافیایی نقطه تلاقی سه قاره اروپا، آفریقا و آمریکا می‌باشد.
این کشور دارای صنایع‌ دستی متنوع متناسب با فرهنگ و جغرافیا و زیست‌ بوم خود است که در پاره ای سرفصل ها دارای عناوین مشترک با صنایع دستی ایران و اصفهان می باشد که اجمالاً بدان خواهیم پرداخت.

کشور پرتغال

مهم ترین صنایع دستی کشور پرتغال کدام است

پرتغال دارای صنایع‌ دستی نسبتاً متنوعی است که فهرست وار می توان ذیل سرفصل های زیر بدان اشاره نمود :
محصولات چرمی، گلدوزی، محصولات چوب پنبه‌ ای، محصولات پشمی، زیورآلات، نقاشی روی سفال و سرامیک و کاشی، صابون های مرغوب دست‌ ساز و محصولات خوراکی شامل : شیرینی، شکلات و روغن زیتون، سفال و سرامیک، محصولات چوبی بارسلوس (خروس های چوبی)
محصولات چرمی پرتغال شامل کیف پول، کفش، کیف و کمربند بسیار محبوب بوده و کفش های دست ساز چرمی آن در ردیف مرغوب ترین های موجود هم طراز با کفش‌های چرمی ایتالیا می باشد.
از دیگر هنرهای صنایع دستی این کشور گلدوزی های زیبا بر اساس المان های سنتی و ویژه این کشور می‌باشد که در نوع خود بسیار زیبا و نفیس است. محصولات چوب پنبه ای این کشور به علت وجود درختان بلوط چوب پنبه ای بسیار زیبا، خاص و متنوع است که شامل بسیاری از محصولات چوب پنبه‌ای همچون کیف، ظروف و اشیای تزئینی و می شود.
از دیگر صنایع دستی بسیار مشهور پرتغال کاشی های طرح دار است که در تنوع بی نظیری عرضه می گردد و بسیار زیبا و مرغوب می باشند و نقوش آن بر مبنای موتیف های سنتی و مدرن این کشور بوده و همانند کاشی های نقش دار ایرانی از مجموعه سفال و سرامیک صنایع دستی ایران خاص و منحصر به فرد است.
همانگونه که می دانیم میناکاری روی سفال یکی از زیرمجموعه های چندگانه محصولات و هنر-صنعت میناکاری است که شامل میناکاری روی مس، میناکاری روی سفال، میناکاری روی شیشه، میناکاری روی طلا، میناکاری روی نقره، میناکاری روی برنج و میناکاری روی چوب می‌باشد.
هنر میناکاری روی سفال از متنوع‌ ترین زیرمجموعه های میناکاری طیف وسیعی از محصولات مختلف سفالی را پوشش می‌دهد، از جمله انواع کاشی های تزئینی سفال و یا سرامیک که روی آن منقوش به هنر مینا‌کاری بوده و بعضاً در ساخت و تزئینات اماکن مهم و مذهبی از کاشی های زیبای طرح دار اسلیمی، ختایی و نقاشی خط استفاده فراوان می‌شود که از مهم ترین نمونه های آن مساجد تاریخی در میدان نقش جهان اصفهان می‌باشد که شاهکاری ماندگار از هنر کاشی کاری است که به ثبت جهانی رسیده است. از دیگر صنایع دستی پرتغال محصولات پشمی شامل : کیف پول، کوله پشتی، پتو و محصولاتی از این دست می باشد که زیبا و کاربردی است.
از دیگر صنایع دستی این کشور زیورآلاتی است که بر پایه طلا عرضه می‌شود و بسیار طرفدار دارد و البته گران بهاست و در قیاس با زیورآلات ایرانی از جمله محصولات زینتی از حوزه میناکاری روی طلا و میناکاری روی نقره دارای تفاوت ماهوی در طراحی و نقش است.
به عنوان آخرین محصول مهم و ویژه صنایع دستی این کشور خروس های چوبی معروف به بارسلوس است که به نوعی نماد ملی این کشور نیز محسوب می‌شود و در تمامی مناطق پرتغال طراحی، تولید و عرض می گردند که روی آن شامل نقش و نگارهای ویژه، رنگین و مختلفی می باشد.

محصولات چرمی کشور پرتغال
گلدوزی های پرتغال
کاشی های طرح دار پرتغال
خروس های چوبی پرتغال

هفت گردون خیال و هدایای متفاوت و اصیل

شرکت بازرگانی هفت گردون خیال با حضور چندین سال در عرصه تولید و عرضه صنایع‌ دستی ایران همواره پشتیبان و مروج این میراث گرانبهای ملی و میهنی بوده، میراثی ماندگار که تنوع و تکثر بی نظیر سرفصل‌ های آن میهن ما را به عنوان یکی از قطب‌ های این حوزه در سطح بین‌ المللی معرفی نموده است.
هفت گردون با بهره‌مندی از حضور اساتید بزرگواری در مجموعه خود توانست است هدایای اصیل و زیبایی را به ویژه در گرایش‌ های میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز، نقره نما، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون) عرضه نماید.
هدایایی کاربردی و متفاوت که در قالب پکیج های متنوعی همچون : بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، هدایای تبلیغاتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدیه اداری، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید و… عرضه گردیده اند و تماماً در وبسایت پربار و جامع هفت گردون خیال در معرض دید و انتخاب متقاضیان محترم این محصولات و آثار قرار گرفته است.
شما نیز با حضور در این وبسایت و بازدید از تمامی پیشنهادات جذاب در قالب هدایای متنوع با اطمینان می توانید اقدام به تهیه آنان و رفع نیاز خود به شیوه ای مدرن، به صرفه و امن نمایید.

ست ساعت خاتم نگارگری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.