01 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان راهکارهایی برای افزایش فروش

صنایع دستی ایران و اصفهان راهکارهایی برای افزایش فروش

به منظور افزایش و رونق بیشتر عرضه و فروش محصولات متنوع صنایع دستی ایران و اصفهان می باید تمهیدات و راهکارهای ویژه‌ای را به کار بست تا در شرایط پر نوسان و پرالتهاب فعلی اقتصادی بتوان چشم انتظار ثباتی نسبی هم چنین رونق بیشتر عرضه و تولید محصولات زیبا و کاربردی صنایع دستی ایران و اصفهان بود. چه این که صرف نظر از این نکته مهم و بنیادین که صنایع دستی ایران میراث ارزشمند فرهنگی و ملی نیاکانمان است این صنعت نقشی فعال و پویا در اقتصاد امروز ایران داشته و در زمینه بحث اشتغال زایی نیز بسیار کارا و امیدوار کننده است.

سنگاب مس و پرداز

راهکارهای عام و تمهیدات ویژه برای رونق فروش صنایع دستی

در این راستا صنایع‌ دستی ایران نیز همانند سایر صنایع و یا عرصه های تجاری، بازرگانی و اقتصادی برای ادامه حیات و نیز رشد و گسترش خود نیازمند ثباتی نسبی، بستر های مناسب، پشتیبانی های قانونی، حقوقی و فنی لازم از سوی مسئولان و وزارتخانه‌ های ذیربط می باشد. اما در این میان صنایع دستی ایران به واسطه اینکه دارای بار فرهنگی، ارزشی و تمدنی است و نیز به واسطه نگاه بعضاً نادرستی که در جامعه نسبت به این محصولات وجود دارد و آن را محصولاتی صرفاً تزیینی و غیر کاربردی می‌دانند، مهم‌ ترین تمهیدی که در بدو امر باید به کار گرفته شود عزمی همگانی در میان هنرمندان و صنعتگران عزیز، مسئولین ذیربط، صاحبین رسانه های ارتباط جمعی اعم از مطبوعات، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های اینترنتی و مجازی، گروه های مرجع در جامعه و تأثیرگذار در جهت‌ دهی افکار عمومی باید شکل گرفته و با فرهنگ سازی مناسب کمک به این تغییر نگرش نموده و آن را تسهیل نمایند.
گام بعدی تغییر نگرش در مسئولین و تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور است که باید با نگاهی مهربانانه تر، جدی‌ تر و صمیمانه تر به این حوزه بنگرند. چون از هر منظری که نگاه کنیم حتی بنا بر آمارها و برآورد های رسمی منتشره هم اکنون میلیون ها نفر در ایران مستقیم یا غیر مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت تولیدی و تجاری بوده و اشتغال و نیز معیشت اقشار وسیعی است از هم میهنان عزیزمان در گروه حیات و نیز رشد و توسعه و ترویج و تولید صنایع دستی ایران می باشد.
تشویق سرمایه‌ گذاران محترم به ورود به این عرصه و سرمایه‌ گذاری در این حوزه و همچنین ترغیب رسانه‌ های جمعی، مردم به استفاده بیشتر از محصولات صنایع دستی ایران و جایگزینی آن با کالاهای بی‌ کیفیت گران و مشابه خارجی به ویژه محصولات بی‌ کیفیت و نامناسب چینی، ایجاد بازارچه های دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در شهرها و استان‌ها در مکان‌های مناسب و پرتردد، بازاریابی صحیح و مناسب داخلی و خارجی، کمک به حضور صنایع دستی متنوع و اصیل ایرانی در بازارها و نمایشگاه های بین المللی مهم و معتبر، رفع موانع و مشکلات قانونی، حقوقی و فنی احتمالی جهت صادرات صنایع دستی ایران، کمک به تولید کنندگان سخت کوش و زحمت کش جهت تهیه مواد اولیه مرغوب و استاندارد برای تولید محصولات با کیفیت بالا و بالاتر به ویژه برای صنایعی که با پیشینه ای درخشان و پر رونق از کوران تلاطم های پر فراز و نشیب عبور نموده و هم اکنون چراغ این صنعت را روشن نگاه داشته‌ اند. همچون خاتم کاری، میناکاری روی مس سفال شیشه طلا نقره و برنج، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و نقاشی (ابداعی هفت گردون خیال)، منبت، معرق، حکاکی مس، قلمزنی، قلمکار، ترمه، صنعت فرش و گلیم دست بافت، نقره نما، سرامیک، سفال، شیشه و…

صنایع دستی اصفهان و صادرات

شرکت هفت گردون خیال و راهکارهایش

هفت گردون خیال نیز برای حضور و بقاء تأثیرگذار در این عرصه، اصولی را برای خود فرض و مسلم دانسته و در حد توان بدان پایبند و متعهد بوده است.
عزم هفت گردون در ارزش‌ گذاری این میراث ملی و تولید و عرضه بهینه روز آمد، اصیل و متفاوت جزم بوده و در این راستا با افزودن عنصر خلاقیت به این چرخه گامی مهم و تأثیرگذار بر داشته است.
ارائه انحصاری پکیج های ابداعی متنوع، جذاب و به صرفه نشان از آن عنصر خلاقیت و ایفای تعهد، مسئولیت و شناخت نیازهای اساسی در این حوزه دارد.
پکیج هایی همچون بسته های اقتصادی، هدایای مدیران، محصولات وی آی پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای اداری، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و…
هدایای صنایع دستی هفت گردون عرضه شده در وبسایت جامع هفت گردون خیال می‌تواند رافع شایسته و روزآمد نیازهای افراد، اشخاص، سازمان‌ ها، نهادها و مؤسسات دولتی و خصوصی به این دسته از هدایای اصیل، نفیس و جذاب باشد و نام نیک شما را در اذهان مخاطبین خود ماندگار و شیرین نماید.

شیرین خوری نقره نما نگارگری شده

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.