07 اردیبهشت 1403

جهت خرید محصولات مرتبط با مقالات کلیک کنید

صفحه اصلی > دانشنامه صنایع دستی > صنایع دستی ایران و اصفهان رقبای منطقه‌ ای شرق آسیا

صنایع دستی ایران و اصفهان رقبای منطقه‌ ای شرق آسیا

به لحاظ جغرافیایی منطقه ایران در حوزه کشورهای غرب آسیا قرار گرفته است و به همراه ده کشور دیگر در شورای منطقه ای غرب آسیا در حوزه صنایع دستی حضور دارد. کشورهای شرق آسیا به لحاظ نژادی، تاریخی، فرهنگی و جغرافیایی در تفاوتی ماهوی و اساسی با حوزه غرب آسیا قرار دارند. وضعیت کشور عزیزمان ایران به لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای است که به مثابه پلی ارتباطی میان شرق و غرب می باشد. شاید از همین روی است که وسعت و گستردگی و تنوع کمی و کیفی محصولات صنایع دستی ایران را نظاره گر هستیم. کشورهای حوزه شرق آسیا دارای فرهنگ و تمدنی متمایز، آداب و رسوم و آیین های ویژه و بالطبع دارای صنایع‌ دستی متفاوتی می باشند که زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارند. بلاشک در این حوزه جدی ترین و بزرگترین رقیب صنایع دستی کشور عزیزمان ایران، کشور چین میباشد با جمعیتی عظیم، اقتصادی بزرگ، صنایع دستی متنوع و نیز ارزان‌ تر به لحاظ قیمت و البته در مجموع ساختاری ضعیف‌ تر از صنایع دستی ایران و اصفهان. به گونه‌ ای که در برآیند کلی نگاه جامعه به محصولات تولیدی این کشور شاهد نوعی بازخورد بسیار منفی می باشد و هر گونه کالای بی کیفیت و نازل را به لقب چینی متصف می نمایند، لیکن متاسفانه بنا بر دلایل مختلف از جمله حضور برنامه‌ریزی شده بر اساس استراتژی تعیین شده، سرمایه گذاری و پشتیبانی قانونی و حقوقی رسمی از فعالان عرصه های تولیدی صنایع مختلف از جمله صنایع دستی کشورشان، بازاریابی مناسب، تلاش و کوشش فراوان در تولید و عرضه محصولات مورد درخواست و نیاز بازار با هزینه تولید کمتر کشور چین توانسته است به رده نخست تولید و عرضه محصولات صنایع دستی دست یابد. جایگاهی که به سرعت می توان اظهار داشت در شأن کشور عزیزمان ایران است و رسیدن به آن دور از دسترس نیست و نخواهد بود.

صنایع دستی اصفهان و صادرات

عمده ترین شاخه های صنایع دستی شرق آسیا

از مهمترین و شاخص‌ترین صنایع دستی کشورهای حوزه شرق آسیا که هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی در مراتب بالا و با کیفیت شاخص می باشد، می‌توان از صنایع سفال و سرامیک، شیشه، ابریشم بافی، طراحی پارچه، حصیربافی، بامبو بافی، فرش دستباف و جواهرات نام برد، که به جهت اختصار در کلام به عنوان نمونه از محصولات اصلی و شاخص سه کشور چین، تایلند و اندونزی در حوزه شرق آسیا فهرست وار نام برده می‌شود.

۱) جمهوری خلق چین : عمده‌ترین و شاخص‌ ترین محصولات صنایع دستی چین را می توان به شرح زیر عنوان نمود.
سفال و سرامیک (چین به عنوان مهد سفال و سرامیک دنیا شناخته می شود و محصولات درجه یک سفال و سرامیک این کشور دارای کیفیت فوق العاده و رتبه بالایی است) قالی بافی، ابریشم بافی، بامبوبافی، حصیر بافی، مجسمه سازی، صنایع دستی دریایی، رودوزی، معرق، گلیم‌ بافی و شیشه گری.

۲) پادشاهی تایلند : ابریشم بافی، چاپ پارچه، چترهای الوان آفتابی، تابلوهای دیواری طوماری، گل‌ های مصنوعی، فلزکاری (نقره) سرامیک، کنده کاری روی چوب، محصولات سنگی (سنگ یشم) سوزن دوزی و حصیربافی.

۳) پادشاهی اندونزی : انواع عروسک های چوبی نمایشی، صابون، کرم و بخور های ارگانیک، شکلات، طراحی پارچه، ساری دوزی و جواهرات به ویژه نقره.

ست قندان فیروزه کوبی

هفت گردون خیال صنایع دستی ایران هدایای اختصاصی

شرکت هفت گردون خیابان از بدو تأسیس و شروع به فعالیت در این حوزه همواره شکوفایی، رشد، توسعه، تولید و عرضه بهینه، متفاوت و خلاقانه این محصولات را مدنظر قرار داده است و به آن متعهد بوده است و خواهد بود.
پکیج های انحصاری و ابداعی هفت گردون گواهی بر این مدعاست. چیدمانی متفاوت، جذاب، کاربردی دارای زیبایی و نیز اصالت آثار تحت عناوینی چون بسته های اقتصادی، هدایای مدیریتی، محصولات وی‌ آی‌ پی، محصولات آنتیک، هدایای تبلیغاتی، هدایای سازمانی، هدایای مناسبتی، هدیه خاص، هدیه لوکس، هدیه جدید، هدایای فاخر و… هم چنین محصولاتی زیبا که منفرد عرضه گردیده اند همگی در وبسایت جامع هفت گردون خیال جهت مشاهده، تهیه و رفع رفع نیاز به هدایای ویژه و نفیس افراد، سازمان ها، ارگان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی آماده و عرضه گردیده اند. خرید از سایت هفت گردون خیال تجربه‌ای است شیرین، متفاوت، به صرفه و جذاب. هفت گردون خیال از ابتدا چون مشاوری متعهد، متخصص و امین تا انتها و حصول به رضایت خاطر مشتری پشتیبانتان خواهد بود.

ست گلدان و شیرینی خوری قلمزنی و نگارگری

این مطالب را نیز ببینید!

خرید صنایع دستی برای سال جدید

خرید صنایع دستی برای سال جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.